74,082 +86353 -12271
Kudos
#669 (Top 0.2093%)
| Kudos/dag | 38.01 |
| Kudos/reaguursel | 20.32 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 2668 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -695 |
74,082 +86353 -12271
Kudos
#669 (Top 0.2093%)
| Kudos/dag | 38.01 |
| Kudos/reaguursel | 20.32 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 2668 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -695 |
3,645
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 1.87 |
| Topreaguursels | 19 |
| Woorden per reaguursel | 24.8 |
| Reacties per reaguursel | 0.55 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 25 |
| Aantal x weggejorist | 80 |
| Geregistreerd op | 22-02-2021 |
| Eerste reactie op | 22-02-2021 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
4 kudos 2026-06-24 08:39:36 door Stefan1991 op En hoe is dat nou om door te zijn Erling?
dat is ook niet zo moeilijk als je de interviews met NL elftal spelers ziet.
11 kudos 2026-06-23 21:24:08 door Ongecompliceerd op Man op zijn werk mishandeld en bijna ontvoerd
Keihard de tering in ja.
4 kudos 2026-06-22 11:41:54 door WierdKud op Albanezen slopen omheiningen bij Kakome Beach
Bij dezen. We staan er weer goed op als landje: https://www.nporadio1.nl/fragm...
3 kudos 2026-06-21 07:21:04 door ItisIAgain op Summerville scoort de 5-1
en nu net doen alsof er geen goede reden was om pessimistisch te zijn
1 kudos 2026-06-11 22:00:45 door menniehoennie op Samenvatting uit Belfast
@Stefan1991 | 11-06-26 | 22:47: eerlijk is eerlijk, wel fijn om eens een normaal gesprek te hebben op Dumpert!
1 kudos 2026-06-11 22:00:20 door menniehoennie op Samenvatting uit Belfast
@Stefan1991 | 11-06-26 | 22:47: ja, je hebt gelijk, het is uiteindelijk ook maar een klein groepje dat zo aan het rellen is. Maar kijk de recente geschiedenis er maar eens op na; er zijn zoveel rellen geweest in belfast en in de meeste gevallen ontstaan deze vanuit hetzelfde groepje idioten loyalisten, vanwege allerlei verschillende redenen. Dat wil niet zeggen dat de republikeinen geen extremisten hebben, verre van, maar die strijden in ieder geval nog voor autonomiteit.
De Ieren zijn pro Palestina omdat zij zichzelf herkennen in de Palestijnen als het aankomt op de wens om zelfbeschikking en anti-kolonialisme. Ierland is eeuwenlang bezet en kapotgemaakt door de Britten en dat zijn ze gelukkig nog niet vergeten. Zelfde geldt voor de Basken in Spanje.
0 kudos 2026-06-11 20:47:13 door Stefan1991 op Samenvatting uit Belfast
@menniehoennie | 11-06-26 | 22:31: een heel volk als achterlijk bestempelen gaat wel ver. Dat is ook een vorm van mensen over een kam scheren. En immigratie is op zich niet een probleem wel als mensen zich barbaars en achterlijk gedragen zoals bij deze poging tot onthoofding en ogen uitsteken door deze soedanese man. Het feit dat ieren zo Pro Palestina zijn snap ik ook niet helemaal gezien zij oet betrokken zijn bij het palestijns Israëlische conflict.
0 kudos 2026-06-11 20:31:59 door menniehoennie op Samenvatting uit Belfast
@Stefan1991 | 11-06-26 | 22:15: die aanval is het excuus. Het loyalisten vs republikeinen debakel issue heeft er heel veel mee te maken. Dat zie je bijvoorbeeld terug in het feit dat vrijwel alle, zo niet gewoon alle relschoppers loyalisten zijn. Dat is een groep welke totaal gefrustreerd is omdat ze ooit de Britten verkozen boven hun eigen volk, maar keer op keer in de rug is gestoken door diezelfde Britten en die frustratie al jaren botvieren op alles en iedereen. Vrijwel ieder jaar is er wel weer een grote rel als gevolg van iets lomps als een parade die ze opeens dwars door een katholieke wijk willen sturen, of een buurtgenoot die door de politie is opgepakt. Het is echt achterlijk volk dat het niet kan verkroppen dat hun voorouders ooit een domme keuze hebben gemaakt en in plaats van dat te accepteren en verder te gaan, botvieren ze die frustratie op de manier zoals je nu ziet.
De meeste Ieren staan helemaal niet zo negatief tegenover immigranten, omdat ze nog steeds goed beseffen hoe het is om onderdrukt te worden. Dat verklaart ook waarom heel veel Ieren heel sterk pro Palestina zijn, bijvoorbeeld.
-1 kudos 2026-06-11 20:15:33 door Stefan1991 op Samenvatting uit Belfast
@menniehoennie | 11-06-26 | 21:58:
Dat ben ik niet met je eens. De geschiedenis van geweld tussen protestanten en katholieken staat hier los van. Dit gaat erover dat mensen hierheen komen voor een beter leven en zich vervolgens barbaars gedragen tegen de mensen hier zoals de Noord-ier en Lisa. De verontwaardiging daarover vind ik legitiem al uit niet iedereen dat op een goede manier. Het begint toch echt met de poging tot onthoofding. Dat is barbaars en gruwelijk.
-2 kudos 2026-06-11 19:58:24 door menniehoennie op Samenvatting uit Belfast
@Stefan1991 | 11-06-26 | 21:48: dit geweld wordt gepleegd door een klein groepje dat altijd al alles aangrijpt om te rellen. Er staat nota bene nog steeds een muur in die stad om bepaalde groepen mensen bij elkaar vandaan te halen omdat ze elkaar anders letterlijk vermoorden. Die mesaanval was gewoon het zoveelste excuus voor deze achterlijke tokkies om te rellen.
0 kudos 2026-06-11 19:48:27 door Stefan1991 op Samenvatting uit Belfast
Goedkeuren is iets anders als benoemen dat dit hier een verhaal aan vast zit. Dit soort barbaarse taferelen zijn juist van mensen die vluchten en hier een beter leven willen krijgen onacceptabel. Ik begrijp de felheid van de mensen in Noord Ierland al uit niet iedereen dit op een juiste manier.
12 kudos 2026-06-11 19:35:03 door wswa32 op Samenvatting uit Belfast
Morgen eet ik frietjes.. samen met ons mam.
2 kudos 2026-06-08 11:50:30 door Tonijnenhamkuzu op In de islamosfeer...
lale heeft dat oom 24/7 een paar stevige kerels om zich heen lopen op eigen kosten
-1 kudos 2026-06-04 13:48:29 door Wayfaring stranger op Maxim doet een oproep
@JFJC | 03-06-26 | 20:44: Interessante tegel, kerel! /s
-58 kudos 2026-06-03 18:44:34 door JFJC op Maxim doet een oproep
Niemand, echt helemaal niemand, is geïnteresseerd in wat jij gemiddeld van Maxim vindt óf wat er grammaticaal correct is in deze meer dan terechte rant. Rant is inderdaad Engels. Ik opteer om dit als leenwoord over te nemen.
5 reeten
0 kudos 2026-06-01 22:15:58 door Forza_Ruud_Krol op Bonnie Blue heeft leuke plannen voor haar baby shower
Het is allemaal fake.
9 kudos 2026-06-01 20:07:24 door Kinkykoots op Bonnie Blue heeft leuke plannen voor haar baby shower
Golden receiver
4 kudos 2026-06-01 06:02:13 door nergens_goed_voor op Uitzwaaitraining Oranje
Helemaal mee eens. Erg triest.
-3 kudos 2026-05-31 20:03:06 door Creatieloos op Uitzwaaitraining Oranje
Je doet je nick eer aan.
14 kudos 2026-05-30 18:07:35 door Bertus_Butsers op Batsen in de tent
De batsastrook
1 kudos 2026-05-22 16:38:00 door TandelozeVork op Eis: vier jaar cel voor wegenwachter (60) die dief doodreed in Eindhoven
Ik ben wel benieuwd op welke gronden je meent dat het Nederlandse (straf)rechtssysteem goed te noemen is. M.i. is het nl. één grote disfunctionele bende. Overal in de strafketen is een gebrek aan capaciteit en deskundigheid. De keten begint met tienduizenden(!) politiesepots per jaar, en eindigt wat veroordeelden met dikwijls een prutstraf, die dan ook nog vóór het einde daarvan naar huis gestuurd worden, niet alleen vanwege de bijna standaard vervroegde invrijheidstelling, maar ook vanwege een gebrek aan cellen. En daar tussenin zit van alles, i.h.b. ook moeilijk te begrijpen vervolgings- en appelbeslissingen van het OM, en brak gemotiveerde rechterlijke uitspraken. Nederlanders zijn gewoon lui, en gedesïnteresseerd in hun rechtssysteem. Ze willen graag geloven dat het allemaal functioneert, en gaan dat dan ook verkondigen. Pak anders het rapport van de rekenkamer van deze week er even bij... die zijn al jaren weinig vleiend.
4 kudos 2026-05-18 14:09:58 door Zjwikhoofd op Loosdrecht.. AZC-demonstratie
Het hebben van een redelijk normale mening ("minder asielmigratie") vergelijken met de aanloop naar de Holocaust. Jij bent af.
10 kudos 2026-05-18 12:14:35 door Jankees op Loosdrecht.. AZC-demonstratie
Wat een obligate reactie! Als je niets meer hebt dan een verwijzing naar de opkomst van het nationaal socialisme, dan ontbreekt het je kennelijk aan inhoudelijke argumenten. Feit is dat instoom al decennia lang hoger is dan het absorptievermogen van de samenleving, Die zorg wordt steevast weggezet als rechts radicaal. Maar 80% van het electoraat vindt dat de instroom omlaag moet. Dat stelselmatig negeren leidt tot de protesten die we nu zien. Dat heeft niets te maken met het zoeken naar een zondebok of de opkomst van het nationaal socialisme.
1 kudos 2026-05-17 20:49:08 door Schuurm op Romeo inzet tijdens demonstratierecht
@WierdKud | 17-05-26 | 15:32: Zonder een enkele asielzoeker? mag ik dan ook 50 jaar terugrekenen? Dat komt met nareizigers op een kleine miljoen mensen, met nageslacht een stuk meer.
400.000 woningen tekort, of toch niet zonder asielzoekers?
Ergens is er een grens want met de huidige getallen hebben we er over 25 a 30 jaar nog een miljoen extra bij.
15 kudos 2026-05-17 13:32:51 door WierdKud op Romeo inzet tijdens demonstratierecht
Zeiksnor, ga je nu serieus doen alsof we hier een regime hebben terwijl jij dit in alle vrijheid hier meer mag pleuren vanaf je luie reet op de bank? Ik kom uit Apeldoorn en ze lopen hier al wekenlang te rellen en kloten. Vind je het dan écht zo raar dat er op een gegeven moment harder en sneller gehandhaafd gaat worden? Het is gewoon een extreemrechtse beweging die de boel loopt op te hitsen en te verkloten. Dat daartussen genoeg mensen met 'normale' zorgen zitten zal best, maar daar komt de politie natuurlijk niet voor. Het zijn gewoon tokkies die crimineel gedrag onder de noemer 'realisme' of 'bezorgde burger' plaatsen, zoals voetbaltokkies dit doen onder de noemer 'clubliefde' en pedofielen onder de noemer 'opfracht van God'. Bezorgd zijn mag zeker, maar sta dan ook open voor de échte cijfers, namelijk dat álles waar jij je zorgen over maakt, zelfs zónder een enkele asielzoeker in Nederland nog steeds gewoon aan de orde zou zijn. Het is zondebokpolitiek als in de jaren 1938-1940 wat helaas gewoon goed werkt bij dommere mensen. 'Dit nooit weer' zeggen we dan op 4 mei, terwijl we opvangcentra in de fik steken en genocides als land steunen.
0 kudos 2026-05-17 13:22:41 door ZeiksnorV3.0 op Romeo inzet tijdens demonstratierecht
Volgens mij is dit eerder verzet tegen het regime..
0 kudos 2026-05-17 09:15:47 door 1337eater op Polariseren kan je leren
Ik herinner me wat nieuwsberichten over AZC's die door de eigen bewoners in brand zijn gestoken, waar mensen kokend water op elkaar gooien en met keukenmessen op elkaar in hakken.
De burger voelt zich niet gehoord, dat leidt tot onvrede. Als de burger zich niet gehoord blijft voelen, dan blijft die onvrede groeien. Dat geldt voor asielzoekers EN voor belastingbetalers.
Als doorkachelen op hetzelfde spoor zorgt voor dit soort problematiek, dan is het aan de leiders van het land om daar wat aan te doen. Dat vergt ballen en moeilijke keuzes, die keuzes zijn uit te leggen.. Als dat ook nog eens slecht gebeurt dan tsja.. Het is een opeenstapeling.
Maar de bron, de onvrede, die ontstaat niet in een vacuum. Misschien is het goed om wat zondebokpolitiek te bedrijven als het de raderen aan het draaien zet.
-1 kudos 2026-05-16 19:20:53 door Lux-et-Libertas op Polariseren kan je leren
Wat een linkse bekrompen bagger is dat allemaal! Er is geen opvanglocatie met mensen erin in de fik gestoken. Wat vuurpijlen kwamen in droog struikgewas terecht en vatte vlam. Het gebouw zelf, een betonnen bunker zou nooit vlam gevat hebben. Dan kotst u "Zondebokpolitiek" en tegelijkertijd heeft u het over "alle Telegraaflezertjes " Wie zet hierin wie dan neer als zondebok met stigmatiserende ondertoon?
0 kudos 2026-05-16 14:26:29 door Dagelijks_pils op Polariseren kan je leren
nou nou, tot oo heden was het in Loosdrecht allemaal nog vrij braaf hoor...overdrijven is ook een vak
-2 kudos 2026-05-13 07:15:15 door Lux-et-Libertas op Fikkie stoken in Loosdrecht
Wie van het personeel, redactie, eindredactie werkt/bestuurt dan bij de Telegraaf die ten tijde van "aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond." er ook werkte?
4 kudos 2026-05-13 04:37:34 door Crudeaux op Fikkie stoken in Loosdrecht
Ik ben het met je eens maar ben bang dat hetzelfde groepje "samenleving verbeteraars" hier druk is met minnetjes.
2 kudos 2026-05-10 14:40:52 door Kornflake op Koopje op funda
Je praat als een nieuwe medewerker van Picobello B.V.
6 kudos 2026-05-10 14:27:52 door Peerke16 op Koopje op funda
Lekker optimistisch bekeken. Als ik alleen al op deze foto het huis ernaast bekijk, is het maar de vraag of je die prijs haalt, en 100k voor deze verbouwing lijkt me ook krap. De gemiddelde vraagprijs in die wijk is 3800/m2 volgens Funda. Om die 450k van jou te halen, moet je bij die prijs 120m2 bieden, en dus 70m2 aanbouwen. Succes!
-2 kudos 2026-05-01 10:37:33 door gepast_betalen op Re: Schutter Correspondents’ Dinner stormt naar binnen
Je bent er natuurlijk vaak zelf geweest. Even een vraag, wat komt er aan uitvindingen uit het middenoosten en wat uit het westen?
0 kudos 2026-04-29 12:19:40 door Dizsaidup op Grote brand op militair oefenterrein 't Harde
Dat betrof het ISK (infanterie schietkamp) in Harskamp.
Nu dus het ASK (Artillerie schietkamp) in 't Harde.
3 kudos 2026-04-29 12:09:21 door BlackStar9 op Grote brand op militair oefenterrein 't Harde
Vorig jaar was bij Ede/Otterlo. Die overigens vorige week ook weer in de fik stond op een andere plek binnen het oefenterrein.
-1 kudos 2026-04-27 07:29:02 door Groffeart op Schutter Correspondents’ Dinner stormt naar binnen
@68, hij is echt veroordeeld en schuldig bevonden. Bewijs hoeft Crumbel niet te leveren, dat kun jezelf wel opzoeken.
1 kudos 2026-04-26 14:09:52 door 68crat68 op Schutter Correspondents’ Dinner stormt naar binnen
Welk bewijs heb je gevonden? Of roep je gewoon de rest maar na? Hij is gewoon dem van democratische gekozen. Ik vind Jettten de slechtst denkbare president die NL nu nodig heeft, dus moet ik op een aanslag hopen?
3 kudos 2026-04-26 08:45:26 door MR.Crumble op Schutter Correspondents’ Dinner stormt naar binnen
Omdat die 'crimineel' de president van Amerika is.. En dit ook daar nog niet als maatschappelijk aanvaardbaar wordt bestempeld. Dat dramatische is wel Amerikaans geaccepteerd gedrag, dat wel.
3 kudos 2026-04-21 14:38:32 door vansuyle.com op Stierenvechter in Sevilla zwaargewond na stier in z'n kont
@dezakloper | 21-04-26 | 07:20: Die stier moet volgens voorschrift minimaal 5 jaar oud zijn, duizend kilo wegen en in vrijheid leven om spieren te kweken. Verdiep je erin, en vergelijk dat eens met een vleesstier.
-1 kudos 2026-04-21 13:07:34 door Routine op Stierenvechter in Sevilla zwaargewond na stier in z'n kont
Om een of andere reden wist ik dat als ik bij dit filmpje zou zoeken naar reaguursel met minste kuddo's, een reaguursel als dit hierboven veruit de meeste minnetjes zou verzamelen.
-1 kudos 2026-04-21 13:05:55 door Uhoortnogvanons op Stierenvechter in Sevilla zwaargewond na stier in z'n kont
Echt, iedereen. Man man man.
4 kudos 2026-04-21 12:20:17 door dezakloper op Stierenvechter in Sevilla zwaargewond na stier in z'n kont
In dit scenario wilde men een stier langzaam doodmartelen ter vermaak van het publiek. Dan vind ik het toch best fijn als de stier ook eens wint (voor korte tijd helaas want hierna wordt hij alsnog geslacht)
-1 kudos 2026-04-21 12:18:19 door Naidas op Stierenvechter in Sevilla zwaargewond na stier in z'n kont
Op zich zegt je alias genoeg over je verstandelijk vermogen.
2 kudos 2026-04-21 11:58:45 door altijd-guus op Stierenvechter in Sevilla zwaargewond na stier in z'n kont
Er is een duidelijk verschil in nuance, maar als jij die niet snapt....tja dat zegt een hoop over je verstandelijk vermogen.
4 kudos 2026-04-20 05:48:00 door ThunDerNerd op Avondprogrammering!
Moet ik de brandweer bellen?
0 kudos 2026-04-08 07:37:06 door Olliesnieuweacc op JD Vance belt Trump op Orban rally
@Prutsahr | 07-04-26 | 21:54: Trump gaat zijn 4 ambts jaren niet halen, alles waar kamilla voor waarschuwde tijdens de verkiezing en Amerika dacht dat zij gek was, krijgen nu het inzicht dat zij 100% gelijk had.
6 kudos 2026-04-07 19:54:23 door Prutsahr op JD Vance belt Trump op Orban rally
Misschien zelfs de lachende eerste. Trump vertelde gisteren doodleuk dat Putin hem heeft uitgelegd wat de NAVO is en waarom het een "papieren tijger" zou zijn. Bovendien kiest Trump keer op keer de kant van Putin als hij moet kiezen tussen hem en zelensky. Je kan toch bijna niet anders denken dat Trump's enige doel is om de VS kapot te maken? Hij doet precies alles wat slecht is voor dat land.
5 kudos 2026-04-07 19:42:31 door Koning Veritas op JD Vance belt Trump op Orban rally
Je moet op de naam van een reaguurder tikken om erop te reageren. Tenminste op Android.
8 kudos 2026-04-07 19:38:52 door RandyBiel op JD Vance belt Trump op Orban rally
Die levert vrolijk drones en satellietfoto's aan de Iraniërs, waarmee ze al aardig wat Amerikaanse doelen hebben vernietigd.