230,146 +238201 -8055
Kudos
#127 (Top 0.0397%)
| Kudos/dag | 50.01 |
| Kudos/reaguursel | 64.07 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 3201 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -502 |
230,146 +238201 -8055
Kudos
#127 (Top 0.0397%)
| Kudos/dag | 50.01 |
| Kudos/reaguursel | 64.07 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 3201 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -502 |
3,592
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.78 |
| Topreaguursels | 90 |
| Woorden per reaguursel | 19.2 |
| Reacties per reaguursel | 1.02 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 12 |
| Aantal x weggejorist | 89 |
| Geregistreerd op | 30-07-2013 |
| Eerste reactie op | 18-11-2013 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2026-06-22 21:25:38 door Jesdetsmie2 op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Jullie witte of wij blanke
1 kudos 2026-06-22 19:24:13 door Hagwart op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Gedaan!
Op 12 juni 2026 vond op het festival BKS26 een incident plaats dat is vastgelegd in een video die op Dumpert is gepubliceerd. In deze video is te zien dat een Sophie Straat zich op een manier uitlaat of gedraagt die discriminerend kan zijn richting een specifieke groep mensen. Het gedrag lijkt gericht op kenmerken die onder de discriminatieverboden vallen, zoals ras, gender en geslacht.
De video toont dat de betrokken persoon op een vijandige, kleinerende of uitsluitende manier handelt, waardoor de betreffende groep publiekelijk wordt beledigd of ongelijk wordt behandeld. Dit kan vallen onder strafbare discriminatie zoals bedoeld in artikel 137c t/m 137e Sr, waarin het beledigen van een groep mensen wegens ras, afkomst of religie strafbaar is.
Het gedrag in de video draagt bij aan een onveilige sfeer en normaliseert discriminerende uitingen in het openbaar. Het is belangrijk dat dit wordt onderzocht, omdat festivals een inclusieve en veilige omgeving moeten zijn voor alle bezoekers.
0 kudos 2026-06-22 18:30:38 door lekkerNSFW op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Wordt wel lastig als de helft van Nederland denk dat je niet racistisch kunt zijn tegen blanke mannen
0 kudos 2026-06-22 17:24:09 door BlauwePlatvink op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
@Maxima_Hartman | 22-06-26 | 13:06: je bent wel aangeraakt door vrouwen.....
1 kudos 2026-06-22 16:05:41 door btanlet op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Maak er groepsbelediging van, 137c SR. Valt wat zwaarder (geldboete of celstraf) dan een vermanende aantekening).
1 kudos 2026-06-22 15:49:42 door Sfhcisdubcisrhbc op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Polariseren is het slechtste wat je kan doen en maakt onze samenleving kapot.
-10 kudos 2026-06-22 15:16:25 door WieWilWat op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Op de camping mocht ik niet met de kinderen mee knutselen omdat ik volgens het animatie team te oud was.. 'Dit is een activiteit speciaal voor kinderen' .. Pure discriminatie op basis van leeftijd..
Zo klinken jullie..
-8 kudos 2026-06-22 13:42:19 door Klerkberk op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Ik raad iedereen aan om gewoon altijd een melding te doen, bij iedere vorm van discriminatie.
Je komt er dan vanzelf, ook achter, dat al die mannen die zich hier zich nu een ongelofelijk slachtoffer voelen, normaalgesproken bijna nooit het slachtoffer van racisme zijn.
Verder wel fijn hoor, om te zien dat racisme de reaguurders zo ontzettend bezig houdt. Zet hem op mensen! Samen krijgen we racisme de wereld uit!
-6 kudos 2026-06-22 13:41:40 door rinusssss op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Inderdaad een keertje om lachen en verder lekker laten , nooit meer een optreden bezoeken of een van haar kutnummers luisteren is de beste remedie.
5 kudos 2026-06-22 13:21:54 door JP8926 op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Melding gedaan. Ik heb daar de volgende tekst voor gebruikt:
"Tijdens een optreden riep Sophie Straat het publiek op om vrouwen, queer personen en mensen van kleur naar voren te laten komen, en vervolgens om "witte mannen naar achteren" te gaan. Dat is een expliciete groepsindeling op basis van huidskleur en geslacht, waarbij een groep wordt uitgesloten of achtergesteld vanwege een onveranderlijk persoonskenmerk.
Waarom moet als racistisch worden gezien. Racisme gaat niet alleen over haat, maar ook over het ongelijk behandelen of buitensluiten van mensen op basis van "ras" of huidskleur. Een oproep om "witte mannen" apart te zetten doet precies dat. ".
Hergebruik deze formulering gerust als je twijfelt over wat te schrijven.
6 kudos 2026-06-22 12:29:26 door Youtoo2 op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Wanneer je aangifte doet:
Het speelt zich af op 14 juni 2026 op het festival "Best kept secret" te Hilvarenbeek daar riep zij het volgende: vrouwen, queers en gekleurden naar voren! Witte mannen naar achteren!!
Deze info vragen ze bij het aangifteformulier.
10 kudos 2026-06-22 12:18:25 door Chin.Ind.Rijsttafel op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Hulp bij het invullen:
**Voor wie doe je een melding?**
Mijzelf
**Op welke grond is er gediscrimineerd?**
- Gender
- Huidskleur
**Wat was het soort incident?**
- Uitsluiting
- Ongelijke behandeling
**Datum incident**
14-06-2026
**Omschrijving incident**
Sophie Straat deed discrimenerende uitspraken op het festival Best Kept Secret.
"Ben je vrouw? Ben je queer? Ben je van kleur? Kom naar voren!", aldus deze Sophie Straat, die eigenlijk Sophie Schwartz heet. Om er vervolgens aan toe te voegen: "Witte mannen naar achteren! Witte mannen naar achteren, ik herhaal: witte mannen naar achteren!"
Meer informatie:
https://www.powned.tv/article/...
7 kudos 2026-06-22 11:57:47 door DrSarcasmo op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Done!
15 kudos 2026-06-22 11:21:49 door Eenopa op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
done, uiteraard!
14 kudos 2026-06-22 11:19:22 door Wakemeister op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Done…
9 kudos 2026-06-22 11:16:32 door ad_de_rat op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Als een auto te hard rijdt en dat komt op dumpert, hoeft niemand iets aan het OM te vragen. Dan verwacht ik dat andere onweerlegbare overtredingen ook worden opgevolgd.
72 kudos 2026-06-22 11:06:50 door Maxima_Hartman op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Ik heb een melding gemaakt.
Ik was bij een concert van Sophie straat op best kept secret en stond best ver vooraan. En toen riep ze om dat alle witte mannen naar achteren moesten. Eerst dacht ik dat het een grapje was, maar daarna begonnen vrouwen heel boos naar mij te kijken en mij met geweld naar achteren te duwen. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en ben hierna naar huis gegaan. Het voelt voor mij nog steeds onwerkelijk wat daar plaatsvond.
23 kudos 2026-06-22 11:00:58 door JanRooks op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
@Dweeziltje | 22-06-26 | 12:59: Dat is juist het probleem. Racisme zou altijd strafbaar moeten zijn. Niet alleen 1 kant op.
2 kudos 2026-06-22 11:00:19 door Madco3 op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Maar ik voel mij hier eigenlijk niet zo door gekwetst.
Heb geen zin om mij nu te verlagen naar het niveau van de mensen die wélk vooraan mochten staan.
29 kudos 2026-06-22 11:00:04 door MrPongLenis op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Goeie! Gelijk gedaan
21 kudos 2026-06-22 10:59:34 door Dweeziltje op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Wij witte mannen kruipen toch niet in de slachtofferrol joh, we lachen er een beetje om, ze zijn een beetje in de war he.
16 kudos 2026-06-22 10:56:11 door ikdenkwat op Ja, maar nu zeg ik snel "mannen"
Rasechte racisme.
2 kudos 2026-06-21 18:20:38 door lekkerNSFW op Hoe lang duurt zo'n Oranjemars nou
In America loopt of fiets niemand, alles moet met de auto omdat de heel America is ontworpen voor de auto.
28 kudos 2026-06-21 15:22:55 door Warmkoud op Hoe lang duurt zo'n Oranjemars nou
Plus dit is alleen leuk als Nederlander. Want dan lul je wat met elkaar en dát maakt het nou juist zo gezellig. Maar als je een Amerikaan bent, onze cultuur niet kent en ook nog eens een telefoon in je hand op je eigen hoofd gericht hebt. Ja, dat heb je 'geen leuke tijd gehad'.
Ga met je Merikaanse bakkes lekker kipnuggets en cheeseburgers eten joh dikkert!
21 kudos 2026-06-18 19:18:28 door aequum est aequum op Engelengeduld
Doe dan maar gelijk ook een kinderontzegging.
-1 kudos 2026-06-17 14:05:39 door Leegzwembad op Jeremy Clarkson heeft kanker
@Comitatus | 17-06-26 | 15:09: jeetje wat erg zeg, heb je er al melding van gedaan? Hoeveel pijn kreeg je erdoor in je kutje na het horen van zulke ernstige dingen?
-7 kudos 2026-06-17 13:09:55 door Comitatus op Jeremy Clarkson heeft kanker
Ik heb altijd met veel plezier naar zijn programma's gekeken, maar tegelijkertijd stoorde ik me aan de racistische opmerkingen die regelmatig werden gemaakt. Die waren totaal overbodig en doen afbreuk aan zijn kwaliteiten als programmamaker en presentator.
Alleen al in het jaar vóór zijn ontslag, in 2014, zijn er meerdere voorbeelden te vinden. Het gaat niet om één ongelukkige uitspraak, maar om bewuste provocaties die vaak zo subtiel zijn verpakt dat de gemiddelde kijker ze niet eens opmerkt. Voorbeelden uit 2014 zijn onder meer de opmerking "That is a proud moment... but there's a slope on it", het rondrijden in Patagonië met kenteken H982 FKL en het gebruik van het N-woord.
Uiteindelijk heeft hij vooral zichzelf hiermee in de vingers gesneden.
-1 kudos 2026-06-17 10:10:23 door 0XEDD1E666 op Jeremy Clarkson heeft kanker
@Superjeap | 17-06-26 | 10:45: Of gewoon een d met een streep door de steel.
3 kudos 2026-06-17 08:45:03 door Superjeap op Jeremy Clarkson heeft kanker
Toekomstige tijd dus *overleeft
36 kudos 2026-06-17 08:44:16 door dumpertburner op Jeremy Clarkson heeft kanker
Ach weer zo'n simpele ziel die alles door de bril van woke bekijkt.
Jeremy en de andere 2 zijn mijn grote helden en kijk geregeld nog een oude aflevering weg. De mannen zijn eeuwig grappig, briljant en ze leven in een grote jongensdroom.
Maar hij heeft zich ook zwaar misdragen en geweld gebruikt. Dan moet je principieel zijn als werkgever. Raus.
Ik gun Jeremy het eeuwige leven en hoop dat we snel weer van hem mogen genieten. You can do this!
46 kudos 2026-06-17 08:41:35 door onkl op Jeremy Clarkson heeft kanker
Blijkbaar is het moeilijk voor reaguurders uit hun echokamer te komen.
Woke heeft allicht een schijthekel aan Clarkson, maar dat was nou net integraal onderdeel van het Top Gear format.
Zijn einde bij de BBC heeft ie toch echt aan zichzelf te wijten.
Iets te veel diva-gedrag ontwikkeld, daar zijn mensen op een gegeven moment wel klaar mee.
59 kudos 2026-06-17 07:57:41 door altijd-guus op Jeremy Clarkson heeft kanker
Ik denk dat er nog wel wat meer nuance in zit dan dat "woke" hem weg wilde....Clackson en zijn mede presentatoren van Top Gear waren van onschatbare waarde voor de BBC en meneer kon blijkbaar zijn handjes niet thuis houden als ze hem niet als een god behandelden...dat is de reden van zijn ontslag en niet zozeer zijn "lompheid" over het hele woke gebeuren. Dat leverde juist de kijkcijfers op waarde show op draaide...
Maargoed, jij bent zo'n type die alles wat je niet bevalt verwijt aan "woke" want boehoe...
-3 kudos 2026-06-17 07:48:01 door Frikandeltje op Jeremy Clarkson heeft kanker
@henkslaaf | 17-06-26 | 09:11: Wilt?
-23 kudos 2026-06-17 07:20:14 door Alwetend Orakel op Jeremy Clarkson heeft kanker
Boze meneer deelt klap uit aan collega omdat er geen warm eten is. Boze meneer zijn contract wordt niet verlengd. Maar het is natuurlijk weer de schuld van woke.
-44 kudos 2026-06-17 07:11:53 door henkslaaf op Jeremy Clarkson heeft kanker
JanRooks wilt ook dagelijks op de werkvloer verbaal met de grond gelijk gemaakt worden. Jeremy kan geniale programma's maken, net als Mathijs van Nieuwkerk, maar heeft toch wat mindere trekjes.
6 kudos 2026-06-17 06:57:29 door MrRoyal op Voorbeschouwing Argentinië - Algerije
@CarloColluci | 17-06-26 | 08:48: nee maar is wel hetzelfde kaliber, kijk naar hun nationale team. Ook van die bloedzuigers...
5 kudos 2026-06-17 06:48:22 door CarloColluci op Voorbeschouwing Argentinië - Algerije
Argentinie is er ook bij he... en dat is zeker niet noord afrikaans!
0 kudos 2026-06-04 10:11:17 door jamaarikweethetbeter op Ondertussen in tokkieland: Pauper Jay Zwarts heeft wel 200.000 volgers ja
Ik denk dat temptation island de basis was van al deze ellendige zooi. Dat programma stond ook niet te boek als kwalitatief goed.
6 kudos 2026-06-04 09:50:16 door JanRooks op Ondertussen in tokkieland: Pauper Jay Zwarts heeft wel 200.000 volgers ja
@sjaak0041 | 04-06-26 | 10:49: Zekers. Was een fantastisch programma als jonge jongen. Met hier en daar wat soft porno. Ik praat over de jaren 90.
-4 kudos 2026-06-04 09:49:09 door Baron Von Awesome. op Ondertussen in tokkieland: Pauper Jay Zwarts heeft wel 200.000 volgers ja
@sjaak0041 | 04-06-26 | 10:49: ook niet mijn programma, maar laat hem. Uitlachen is ook zo lekker gemakkelijk.
2 kudos 2026-06-04 09:24:45 door FrederikLieverdje op Die ene NSB-collega
Echt ongekend dat dit zo wordt geplaatst.
16 kudos 2026-06-04 08:49:12 door sjaak0041 op Ondertussen in tokkieland: Pauper Jay Zwarts heeft wel 200.000 volgers ja
hahahaha, dus je hebt Temptation Island gekeken... hahahaha
1 kudos 2026-06-03 17:42:12 door Nozemans op Maxim doet een oproep
Drugs is Theo Wesselo aan onderdoor gegaan al is hij nu weer clean dacht ik.
0 kudos 2026-05-31 07:39:28 door Maxima_Hartman op Mevrouw wil niet weg maar blijft ruziezoeken
@nieuwsgierige pelg | 30-05-26 | 17:55: Eigenlijk wel slim dat ze ons landje hebben uitgekozen en van alle vele voordelen genieten terwijl de politiek toekijkt en manieren bedenkt om er nog wat meer te huisvesten.
6 kudos 2026-05-30 20:25:57 door Loosecanon op Mevrouw wil niet weg maar blijft ruziezoeken
*verzamelt
12 kudos 2026-05-30 15:55:13 door nieuwsgierige pelg op Mevrouw wil niet weg maar blijft ruziezoeken
@Maxima_Hartman | 30-05-26 | 17:08: Voorlopig bestaat dat tuig, en genieten ze van de grondwettelijke rechten om te gaan en te staan waar ze willen, en om niet geëuthanaseerd te worden.
-41 kudos 2026-05-30 15:08:04 door Maxima_Hartman op Mevrouw wil niet weg maar blijft ruziezoeken
Als ze hun werk goed zouden doen dan zou er zich toch geen tuig verzamelen?
1 kudos 2026-05-29 06:32:13 door Befbabe op Tegendemonstratie Uithoorn ook aanwezig
@Kneiterlinks | 28-05-26 | 22:56: ja leuk dat verhaal. Maar wie gaat de kinderen van de goedwillenden opvoeden? En hun kinderen? Want het zijn juist fe generaties erna die voor de problemen zorgen.
0 kudos 2026-05-28 20:56:32 door Kneiterlinks op Tegendemonstratie Uithoorn ook aanwezig
Ik ben erg voor het aanpakken van mensensmokkel en een voortvarend uitzendbeleid.
Maar het is inmiddels gewoon de vraag "ben je solidair met de mensen in Ter Apel".
Ter Apel heeft last van de grasslapers die door het dorp wandelen. Graag fatsoenlijk opvangen en de procedure laten doorlopen. De goedwillenden die mogen blijven dragen zo bij. De kwaadwillenden worden net als de uitgeprocedeerden snel uitgezet. De vrijwilligers en de COA medewerkers hebben in AZC's van 50-100 asielzoekers ook beter in de smiezen welke mensen gevaarlijk zijn, waardoor ook deze mensen geen asiel krijgen.
-9 kudos 2026-05-28 20:08:15 door brie-de-penis op Tegendemonstratie Uithoorn ook aanwezig
Waarom in het engels? De tegenpartij verstaat dat niet.