621 +657 -36
Kudos
#44754 (Top 14.0039%)
| Kudos/dag | 6.15 |
| Kudos/reaguursel | 24.84 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 141 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -25 |
621 +657 -36
Kudos
#44754 (Top 14.0039%)
| Kudos/dag | 6.15 |
| Kudos/reaguursel | 24.84 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 141 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -25 |
25
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.25 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 52.8 |
| Reacties per reaguursel | 1.28 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 3 |
| Aantal x weggejorist | 1 |
| Geregistreerd op | 23-02-2026 |
| Eerste reactie op | 23-02-2026 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2026-06-04 17:06:02 door MrMex op Ik ben bij een kunstexpositie
Haha wat is dit nou weer voor conclusie aan de hand van een stom filmpje.
1 kudos 2026-05-28 20:36:41 door Lekker Bezig op Stadhuis Den Haag ontruimd vanwege bommelding
Niet zo negatief over een lekker kroketje..
11 kudos 2026-05-01 06:52:06 door The Green*Machine op Das pech vlag weg
@Djuki | 01-05-26 | 02:20: voor deze demonstratie was geen vergunning afgegeven dus wat klets je.
-27 kudos 2026-05-01 00:20:28 door Djuki op Das pech vlag weg
Het recht tot demonstreren is wat Nederland maakt...
0 kudos 2026-04-08 21:11:27 door Rest in privacy op Staakt-het-vuren met Iran lijkt nog steeds gaande
-weggejorist en opgerot-
13 kudos 2026-04-08 16:50:41 door NordMan op Staakt-het-vuren met Iran lijkt nog steeds gaande
Wellicht ten overvloede, maar terechte punten en 100% waar.
Verduidelijkend;
hezbollah is 1 van de 'tentakels' van Iran (analogie van de octopus).
De deal van de VS is met Iran, waarbij hezbollah niet in de deal betrokken is.
Vanuit Israel perspectief allebei dezelfde vijand, vanuit VS direct naar Iran. Slimme politiek om vanuit VS perspectief Iran-hezbollah gescheiden te houden zodat Israel de klus kan afmaken.
De VS en Israel doen Europa een mega-plezier. Kunnen we echt wat van leren. Aanpakken dat terreur-tuig ipv wegkijken en 'deugen' bij Eva aan tafel.
14 kudos 2026-04-08 16:02:24 door LieverSudoDanZwitsal op Staakt-het-vuren met Iran lijkt nog steeds gaande
Ehm. Hezbollah is een direct vanuit Iran aangestuurde organisatie. Dus deze twee conflicten geheel van elkaar scheiden lijkt me ook weer een beetje kort door de bocht; de zaken liggen daar echt - letterlijk - ingewikkeld. Dus voordat u een ander aanraadt "echt onderzoek ipv TikTok bronnen en samenzwerinkjes" te doen...
0 kudos 2026-04-08 15:49:05 door RandyBiel op Staakt-het-vuren met Iran lijkt nog steeds gaande
Hezbollah heeft verder ook geen enkele relatie met Iran?
-1 kudos 2026-03-25 15:33:33 door NordMan op Make Iran great again.
@Marra94
Ik geloof in de feiten die decennialang gepresenteerd zijn. Dat je vanuit Marrakech(?) een oogje toeknijpt heeft denk ik een heel andere reden.
Oorlog winnen is niet alleen op basis van de eerste punten; eliminatie van de militaire en radicale islamistische leiding.
Het gaat ook om het stoppen van nucleaire ontwikkeling en bouwen van ballistische raketten die nu ook tot London reiken.
Zoek anders even op welke drones Rusland gebruikt, hoeveel % van de olie naar China gaat vanuit Iran door de straat van Hormuz en hoe ze tegenover de minderheden (zoals soenitische moslims) in Iran staan.
Maar ja, dit soort primaire reacties is veel te makkelijk natuurlijk.
Go USA!
3 kudos 2026-03-25 12:05:43 door Waarschijnlijk op Make Iran great again.
@Marra94 | 25-03-26 | 11:42: dat jij het verhaal van een terroristisch regime geloofd, zegt ook genoeg!!!
8 kudos 2026-03-25 10:42:56 door Marra94 op Make Iran great again.
Jij gelooft anders ook wel heilig in het eenzijdige verhaal van die clown die oorlog voert terwijl hij al gewonnen heeft? - Succes met tanken vanmiddag.
-1 kudos 2026-03-19 01:23:27 door Be2712be op Israëlische luchtaanval in Beiroet
Je zou er maar net je auto geparkeerd hebben.
1 kudos 2026-03-18 23:52:51 door Tobbert op Israëlische luchtaanval in Beiroet
Hezbollah is kut. Oorlog is kutter.
0 kudos 2026-03-18 22:02:04 door 2212025 op Israëlische luchtaanval in Beiroet
Je lult veel uit je nek.
1 - Dit is niet Dahiya, maar Bachoura, in het centrum van Beirut. Rechts zie je de Mohammad Al Amin-moskee, downtown, naast het plein waar het vol staat met tenten van veel honderden (duizenden?) vluchtelingen elders uit het land. Direct achter dit gebouw staan diverse overheidsgebouwen en daar zit ook de VN. Dit is pure intimidatie.
2 - Er zijn wel degelijk veel mensen op straat (drukke wijk waar bijvoorbeeld de Zwitserse overheid ICT-programma's voor jonge mensen ondersteunt), maar dit was aangekondigd, en dus niemand gaat voor of bij het gebouw staan. Zinloze intimidatie.
3 - Hezbollah zit hier niet, en als ze er wel zouden hebben gezeten gaan ze natuurlijk niet als enige achterblijven tot er bommen vallen wanneer er een aanslag is aangekondigd. Hoezo "niks komt naar buiten"? Internet staat vol. Daar kun je ook zien dat het Bachoura is.
4 - Israël heeft bij zeker twee beschietingen zeker zes Libanese soldaten gedood. De grenzen zijn niet opengezet.
5 - Je leest te veel onzin.
-1 kudos 2026-03-18 21:38:04 door 2212025 op Israëlische luchtaanval in Beiroet
@NordMan | 18-03-26 | 17:57: Je doet net alsof je het allemaal weet, maar dit is een hele andere wijk, in het centrum van Beiroet, waar Israël een gebouw met zestig appartementen met de grond gelijk heeft gemaakt. Het doelwit is onduidelijk. Er waren geen secundaire explosies, wat een wapendepot uitsluit. Het was geen gerichte aanslag, aangezien Israël voorafgaand aan de aanval een waarschuwing had afgegeven. De families die hier woonden hebben nu nergens meer heen te gaan. Ze slapen op het openbare strand. Het lijkt erop dat dit louter was om mensen bang te maken.
-2 kudos 2026-03-18 21:23:22 door 2212025 op Israëlische luchtaanval in Beiroet
@vvp-weerd-gilder | 18-03-26 | 16:39: Info klopt niet. Meneer (dat is het vast), lult op alle punten uit zijn nek. Dit is niet Dahiya. Dat is ook overal te vinden. Dit is in het centrum van Beirut, vlak bij 1000 jaar oude monumenten, de VN, de overheid en de grote moskee (rechts in beeld). Israël wil het land kapot maken.
-1 kudos 2026-03-18 18:50:26 door poppenstront op Israëlische luchtaanval in Beiroet
@vvp-weerd-gilder | 18-03-26 | 16:39: stumpert
-3 kudos 2026-03-18 17:57:29 door Mytire op Israëlische luchtaanval in Beiroet
Wat ik op internet vind, is dat het Libanese vooral te zwak is om weerstand te bieden aan Israël. Dat vind ik iets heel anders.
15 kudos 2026-03-18 16:58:22 door NordMan op Israëlische luchtaanval in Beiroet
3. Zijn nergens vermeld, ook niet op propagandakanalen. Wel 'gaaf' om te zien hoe een pin-point strike gaat. Dezelfde IDF Telegram kanalen delen beelden, geverifieerd, met naam en toenaam van getroffen hezbollah leden en geven de beelden van de strike vrij. Daarop de bizarre nauwkeurigheid van drone aanvallen goed te zien, met een logisch gevolg van geen/nauwelijks burgerslachtoffers. Vergeet de pieper-aanval 2024 'Grim Beeper' ook niet ;)
4. Het leger van Libanon is van het land zelf, hezbollah een politieke (proxy)beweging die de belangen van Iran behartigt met een eigen militie, los van Libanon. Het leger van Libanon wil geen burgeroorlog riskeren, dus laten ze het de IDF doen. Veel beelden gedeeld van de grenzen die door Libanon letterlijk opengezet zijn om de IDF hezbollah te laten aanpakken tot de Litani-rivier. De PM's onderling hebben afgesproken dat Israël zich na ontwortelen van hezbollah volledig tot de eigen grens weer terugtrekt.
sorry voor de lange reply.
MAND²!
21 kudos 2026-03-18 16:57:57 door NordMan op Israëlische luchtaanval in Beiroet
Goeie vraag, even per punt;
1. Veel beelden van linkse media (BNN, NOS, NRC etc) en useful idiot propaganda kanalen als c'estmocro en overige 'influencers'. Allemaal dezelfde inhoud; camera staat op 1 gebouw, mensen lopen in een straatbeeld 50m daarvandaan en daarna inslag. Ze wisten ervan en ik heb een eerdere Dumpert upload van beelden hoe de IDF structureel flyers dropt gepost. Volg de IDF Telegram voor meer details over oproepen, telefoons, sms'jes etc die verspreid worden onder burgers.
2. Libanese en Arabische nieuws outlets icm schattingen vanuit Westerse media. Kijk eens naar de wijk die ik noem hoe verlaten deze is; Libanon is klaar met hezbollah.
6 kudos 2026-03-18 16:55:29 door powerpoes op Israëlische luchtaanval in Beiroet
@vvp-weerd-gilder | 18-03-26 | 16:39: internet, effe googlen
10 kudos 2026-03-18 15:39:45 door vvp-weerd-gilder op Israëlische luchtaanval in Beiroet
Hoe kom je aan deze info en waar kan ik zien of het waar is?
2 kudos 2026-03-07 18:49:39 door JeroenDoetT op Goed verhaal
Gerespecteerd? Door denigrerend bejegend te worden? Jij snapt het niet helemaal...
0 kudos 2026-03-01 20:54:49 door NordMan op Feestje in Den Haag
@De_krokante_sok
De simpelheid zit hem in de waarheid; zodra je een radicaal regime vanuit de ayatollah hebt, die erop uit is iedereen te verwoesten die zijn filosofie niet naleeft, is er al geen middenweg meer.
Daarnaast, de 'genocide' van de Palestijnen is al duizendmaal ontkracht, het getuigt van simpelheid en een voorkeursnarratief/wens om dit waanidee in leven te houden.
0 kudos 2026-03-01 19:45:23 door lordwally op Feestje in Den Haag
Links en iets inzien...... das onmogelijk. Jamaar trump en foei en dood aan israel en alle blanken (behalve deugkneuzen) zijn rassies en denk aan ons milieuuuuu. Meer komt er toch niet uit.
-3 kudos 2026-03-01 19:14:08 door De_krokante_sok op Feestje in Den Haag
Het getuigt van simpelheid en polarisatie om te zeggen dat je per se voor kamp A óf kamp B moet zijn. Waar is de middenweg? Je kan toch ook blij zijn dat Israël de haatbaarden heeft vermoord, maar het nog steeds niet eens zijn met hun genocidale behandeling van de Palestijnen? Niet alles is links of rechts. Je kan niet al het complexe maar platslaan zodat je het zelf begrijpt.
3 kudos 2026-03-01 18:56:35 door flame_me op Feestje in Den Haag
Er is een kans op normalisering voor de regio. Misschien wel. Maar voor Iran kan dit best een gevalletje Syrië worden. We hebben geprobeerd om een regime omver te gooien en dan 2 decennia militair aanwezig te zijn. Niet gelukt. Zie Afghanistan en in iets mindere mate Irak. We hebben geprobeerd om oppositiepartijen slechts luchtsteun te geven. Niet gelukt, zie Libië en Syrië. Nu proberen we bombarderen zonder dat er echt een duidelijke oppositie is. In het ergste geval ontstaat weer een grote vluchtelingenstroom richting Europa.
En het is Trump en Netanyahou ook niet zozeer om de Iraniërs te doen. Dat mag ook duidelijk zijn.
Ik hoop echt stabiliteit voor Iran en de regio, maar ik zie momenteel niet hoe. Maar ik heb graag geen gelijk in deze.
13 kudos 2026-03-01 16:32:25 door powerpoes op Feestje in Den Haag
Met je eens, maar heel naïef om te denken dat linkse pro-pallie aanhangers het er mee eens zijn. Die leven om te protesteren.
0 kudos 2026-02-28 16:06:58 door 666Paulito op Netanyahu over brullende leeuw
fijn, het knopje om te reageren op een reaguursel werkt niet, maar als ik gewoon een reaguursel wil plaatsen zet hij het als reactie onder een ander reaguursel. lekkere update van de app
3 kudos 2026-02-28 16:04:42 door 666Paulito op Netanyahu over brullende leeuw
ongeacht aan welke kant je staat: het is toch van de zotte dat als iets je niet zint, dat je maar gelijk een oorlog gaat beginnen? Ik mag de buurman toch ook niet bombarderen omdat ik denk dat hij sterker is en een "bedreiging" vormt? of zie ik het verkeerd?
3 kudos 2026-02-28 14:46:12 door Chackra Demus op Netanyahu over brullende leeuw
Zo zullen ze in Rusland ook over Oekraïne denken. Ik ben heel benieuwd hoe hard jij nee blijft schudden wanneer wij op deze wijze bedreigt worden en er niets meer van een internationale rechtsorde is om het tegen te gaan.
4 kudos 2026-02-28 14:41:23 door Niettus op Netanyahu over brullende leeuw
Een veroordeelde crimineel, die alles (!) aangrijpt en er zelfs 65.000 doden voor over heeft om in Israël strafrechtelijke vervolging te ontlopen. En die in Trump een gelijkgestemde gek vindt, om daar nog even een schepje te doen. Ik hoop hen beiden nog eens in Den Haag te zien, in handboeien. Berecht voor ernstige schendingen van het internationaal recht, het oorlogsrecht en genocide