1,117 +2006 -889
Kudos
#33870 (Top 10.5982%)
| Kudos/dag | 0.21 |
| Kudos/reaguursel | 4.69 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 229 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -122 |
1,117 +2006 -889
Kudos
#33870 (Top 10.5982%)
| Kudos/dag | 0.21 |
| Kudos/reaguursel | 4.69 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 229 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -122 |
238
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.04 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 30.7 |
| Reacties per reaguursel | 0.23 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 9 |
| Aantal x weggejorist | 3 |
| Geregistreerd op | 09-05-2011 |
| Eerste reactie op | 09-05-2011 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2025-10-15 09:01:30 door altijd-guus op Opstootjes in Uithoorn gisteravond
Misschien moet je jezelf eens wat minder focussen op het feit dat je "Rechts" wilt stemmen, maar gewoon eens jezelf gaan verdiepen in partijprogramma's. Ook van de partijen waarvan je in eerste instantie van denkt dat ze totaal niet bij jouw gedachten zouden aansluiten...lees ze gewoon en vorm dan een eigen mening. Je weet wel iets wat je zelf bedacht hebt en niet van de schreeuwers hebt overgenomen die je gedachtes vervuilen met valse en foute gedachten en meningen. Zo ingewikkeld is het echt niet.
4 kudos 2025-10-15 08:02:05 door Athene_Noctua op Opstootjes in Uithoorn gisteravond
Er blijft weinig over op rechts. Wilders heeft afgelopen jaar teleurgesteld. BVNL en FVD zijn een beetje te wappie. De religieuze partijen stroken niet met het gedachtegoed over bijvoorbeeld abortus, vrouwenrechten. BBB voelt aan als een partij die heel hard dingen roept, maar geen bal snapt van wat ze daar doen. Ik twijfel altijd nog over hun bestaansrecht als partij (net zoals een PvdD of 50+, zo'n specifieke doelgroep, waarom moet daar een partij voor zijn?). VVD, need I say more? Van alle politici die ik op de buis voorbij heb zien komen vind ik Dassen van Volt en de Hoop van PVDA/GL twee mannen waarvan ik het idee heb dat ze degelijk zijn, op de inhoud blijven en niet op de persoon aanvallen. Ik kan mij alleen niet helemaal vinden in de standpunten va de partijen… Ik kan niet alles van iedere politicus zien, mochten lui dat ontkrachten over de genoemde politici dan hoor ik het graag.
-6 kudos 2025-10-15 07:53:54 door Multistone op Opstootjes in Uithoorn gisteravond
XR zijn de extreme raddraaiers hier. De nieuwe linkse methode om rechts te beschadigen.
1 kudos 2025-10-15 07:43:21 door Lokalesheriff op Opstootjes in Uithoorn gisteravond
Zo zien ze het graag.
3 kudos 2025-09-13 10:31:26 door nattevlinder op Studenten in NL
@kcikno Ik denk niet dat je nu.nl kunt beschouwen als een realistische weergave van de gemiddelde mening van 'links Nederland'. En hoezo neigt het eind van mijn betoog naar een bevestiging van die zorgwekkende situatie die je beschrijft? Ik bedoel met mijn slotzin te zeggen dat media en journalisten vaak uit zijn op effectbejag in plaats van realistische informatievoorziening. En ja, daar heeft Powned ook een handje van - zeker in het item als dat Diederik hier bespreekt. Volgens mij zeg ik daarmee niets zorgwekkends.
0 kudos 2025-09-13 10:12:28 door kcikno op Studenten in NL
Lees het reactiegedeelte bij de artikelen over Kirk op nu.nl eens (als ze nog niet verwijderd zijn) en je zult helaas toch echt tot een ander beeld komen. De toejuichingen, het goedpraten en het manipulatief rationaliseren komen daar zo veelvuldig voor dat er echt wel sprake is van een zorgwekkende situatie ter linkerzijde. Jouw reactie neigt hier naar het eind van jouw betoog ook steeds verder naar.
0 kudos 2025-08-02 20:59:22 door rocspot op Hans wil even wat kwijt
Misschien moeten al die ProPallies de Gazastrook in voor een paar jaar…!
3 kudos 2025-08-02 19:35:13 door Chang op Hans wil even wat kwijt
@Geendubbelpaspoortme | 02-08-25 | 17:55: Die demonstranten wijzen onze regering op diens juridisch onderlegde plicht om (juist als bondgenoot van Israël) in te grijpen. Ze hebben dus niets in Gaza te zoeken.
6 kudos 2025-08-02 16:03:03 door nattevlinder op Hans wil even wat kwijt
@Geendubbelpaspoortme
Nee, volgens Hans is het lot van de Palestijnen blijkbaar allemaal niet zo erbarmelijk, dus dan mag hij dat zelf eens gaan ervaren ipv in z'n grachtenpandje met een opgeheven vingertje te wijzen op mogelijk hypocriet gedrag.
4 kudos 2025-08-02 15:55:14 door Geendubbelpaspoortme op Hans wil even wat kwijt
Beter dat al die pro Palestina eikels dat doen. Ipv hier op een tramrails te gaan zitten
Toch?
1 kudos 2025-06-07 18:59:11 door Albert K. op Jij wilt Netanyahu neukon?
@Wateenaccountnaamzeg | 07-06-25 | 13:45:
Je gaat van "je" naar "ik". Doe eens niet.
18 kudos 2025-06-07 11:45:24 door Wateenaccountnaamzeg op Jij wilt Netanyahu neukon?
Tja als je net een discussie hebt verloren zou ik dat ook zeggen.
0 kudos 2025-05-31 10:03:17 door Gizfrodo op Sunderland supporter versus vlagmans
@JorisDePoris | 30-05-25 | 23:00: Inderdaad, de gemiddelde reaguurder heeft meer last van een pro-pali demonstrant dan stervende palestijnse kinderen.
0 kudos 2025-05-31 07:49:22 door Hamknight op Sunderland supporter versus vlagmans
Turken zijn awesome, Erdogan daarin tegen wel wat minder. Israel is daar, Oekraine is dichterbij, daar hoor ik je dan weer niet over. leuk filmpje trouwens, want alle extremisten zijn kut.
0 kudos 2025-05-31 05:40:56 door Rochus79 op Sunderland supporter versus vlagmans
@JorisDePoris | 30-05-25 | 23:00: Het is toch niet het een of het ander? Wat hamas deed sloeg nergens op. Maar de reactie van Israël is zwaar overtrokken. Op het moment dat je een heel volk uithongert ben je geen knip voor de neus waard. Wat mij betreft worden beide gewoon weggejorist en maken we er een mooi groot resort van.
2 kudos 2025-05-31 05:04:28 door ikwisthet op Sunderland supporter versus vlagmans
En dat is dus een reden om hier in Nederland de boel te slopen? Alles aangrijpen om te gaan rellen? Hou die ellende lekker daar!! Mijn sympathie gaat niet naar Israël of palestina, maar heb vooral een ongelofelijke hekel aan dit soort "vreedzame" demonstranten gekregen.
1 kudos 2025-05-31 01:24:10 door mr-P.Doh op Sunderland supporter versus vlagmans
@de_cloaca_van_je_oma | 30-05-2025 | 23:51: In WW2 zijn door de Geallieerden de keuze gemaakt om bepaalde industrie in Nederland te bombarderen. Dit is ook nog eens, door mist en bewolking, volledig gemist, waardoor omliggende woonwijken zijn geraakt. Wat ik hiermee aanvullen aan jouw reaguursel, is dat niemand wint bij een conflict. Maar om dan te verwachten dat de lokale groenteboer hierin een kant kiest,terwijl het in Oekraïne door de Russen net zo mensonterend is, ben ik net zo beu.
-9 kudos 2025-05-30 22:05:46 door nattevlinder op Sunderland supporter versus vlagmans
@Basta1717 | 31-05-25 | 00:03: I rest my case, genocidale gek.
13 kudos 2025-05-30 22:03:29 door Basta1717 op Sunderland supporter versus vlagmans
@nattevlinder | 31-05-25 | 00:00: Nee....zeker niet. Hamas zijn Palestijnen en Palestijnen zijn Hamas.
-7 kudos 2025-05-30 22:00:49 door nattevlinder op Sunderland supporter versus vlagmans
@JorisDePoris | 30-05-25 | 23:00: Ik hoop het, maar als in het topreaguursel de Palestijnse vlag een 'terroristenvlag' wordt genoemd, krijg ik niet de indruk dat er veel begrip is voor de Palestijnse zijde.
24 kudos 2025-05-30 21:51:43 door de_cloaca_van_je_oma op Sunderland supporter versus vlagmans
Noem eens een jaargetal waar er 50 jaar lang geen gezeik was in het midden-oosten. Het is een tyfuszooi daar, het blijft een tyfuszooi daar, het zal nooit veranderen. Moeten de palestijnen vrij zijn? Net zoals ze vrij wilden zijn in Libanon? Makker het is een schijtshow van hebikjoudaar en iedereen speelt lelijk tegen elkaar. Da's oorlog. Ik zeg: laat het ze maar lekker uitvechten. Het eind van die ellende daarzo gaan jij en ik niet meemaken
100 kudos 2025-05-30 21:00:09 door JorisDePoris op Sunderland supporter versus vlagmans
Ik denk dat de meeste reaguurders ook echt wel doorhebben dat wat Israel doet niet kan maar een nog grotere schurfthekel hebben aan de pro-palestina gekkies
4 kudos 2025-05-26 18:34:38 door Niettus op Greet zegt er klaar mee te zijn
@Sportweek | 26-05-25 | 20:22: ....binnen twee tellen gevonden. Doe je best!
-3 kudos 2025-05-26 18:22:24 door Sportweek op Greet zegt er klaar mee te zijn
Welke maatregelen heeft de raad van state uitgestippeld die het migratiesaldo flink omlaag brengen? Ik ben benieuwd!
18 kudos 2025-05-26 18:14:22 door Niettus op Greet zegt er klaar mee te zijn
Precies... Greet is een politieke zeemeeuw: veel herrie schoppen, en de boel onder schijten en vervolgens snel weg lopen
-2 kudos 2025-05-10 21:19:53 door Neelander op Amsterdams verhuizen….
Mimimimi.. altijd weer dat gejank over Amsterdam. Kleinzerige mannetjes inderdaad.
1 kudos 2025-05-10 16:47:29 door DeDennisch op Amsterdams verhuizen….
Zegt nattevlinder, 23, uit Diemen.
3 kudos 2025-05-10 14:35:30 door Fuckface1969 op Amsterdams verhuizen….
precies het feit dat nultwintigers zichzelf als middelpunten der aarde zien en alles daarbuiten provinciaaltjes zorgt voor dergelijke reacties. Feitelijk doe je niks anders dan bevestigen wat de rest van Nederland al weet over 020.
7 kudos 2025-05-10 11:36:41 door jajas op Amsterdams verhuizen….
Wie reaguurt hier nou zuur,daarintegen hebben ze wel gelijk ,lekker puh.
21 kudos 2025-05-10 10:56:37 door redthehaghue op Amsterdams verhuizen….
U heeft andere reaguursels?
0 kudos 2025-05-03 07:29:32 door O_my_goat op Derksen vs Moszkowicz
Ja..... ben blij dat jij het beter weet!
0 kudos 2025-02-24 08:56:12 door Kasteelheeropleiding op De NOS gelooft liever een moordenaar dan een expert
@Black_SwanNL | 23-02-25 | 21:10: in december lagen er al paaseieren in de supermarkt. Dus kunnen nu al de pepernoten, taaitaai, oranje-tompouchen, tuinstoelen nu ook in de ether geslingerd worden.
2 kudos 2025-02-24 08:21:19 door dopert3 op De NOS gelooft liever een moordenaar dan een expert
Dat is een beetje een encyclopedie vergelijken met een PlayBoy.
-3 kudos 2025-02-23 20:24:48 door nattevlinder op De NOS gelooft liever een moordenaar dan een expert
@STK87 | 23-02-25 | 21:13: eens dat voor dumpert niet dezelfde standaarden gelden als voor NOS, maar een zekere mate van factchecken bij video's over polariserende thema's is niet te veel gevraagd lijkt me. Ook niet van een platform als dumpert. Ging om deze trouwens: https://www.dumpert.nl/zoek/in...
-1 kudos 2025-02-23 20:17:09 door nattevlinder op De NOS gelooft liever een moordenaar dan een expert
@Black_SwanNL | 23-02-25 | 21:10: ja sorry, kon zo snel geen recenter/beter voorbeeld bedenken
4 kudos 2025-02-23 20:13:56 door STK87 op De NOS gelooft liever een moordenaar dan een expert
Het belangrijke verschil lijkt mij toch wel dat Dumpert zich niet als journalistiek platform of krant presenteert, iedereen kan hier videos inzenden en tekst toevoegen.
Er zal echt wel iets van een factcheck gedaan worden maar het is gewoon niet een krant of nieuwssite.
De video die jij als voorbeeld neemt kan ik niet direct voor me halen maar feitelijk klopt het natuurlijk wel als er niet regelrecht gelogen wordt over het jaar van de intocht
9 kudos 2025-02-23 20:10:33 door Black_SwanNL op De NOS gelooft liever een moordenaar dan een expert
Wachten tot je weer chocolade letters kan kopen. Dan mag je weer met je Pieten discussie komen. Hebben het net achter de rug.
4 kudos 2024-12-21 10:13:53 door NakZuKouw op Par 3 op rotonde
Dat was lachen gieren brullen. Dijenkletser!
2 kudos 2024-09-04 15:53:18 door RozePollepel op Amazon's Alexa geeft geen politiek advies
Het feit dat je het zo wegwuift is eigenlijk een toezegging op het statement dat mensen er over het algemeen te weinig om geven. Hier is een voorbeeld: https://www.driveresearch.com/... Belangrijke takeaway is dat ze zich vooral zorgen maakte om het niet te overduidelijk te maken hoeveel ze kunnen analyzeren. De 'spook factor' dus maar een grasmaaier in de mix gooien
2 kudos 2024-05-04 11:16:53 door herrJoepVonD op Stadionspeakert zegt dat Roda JC gepromoveerd is
@michelloo | 04-05-24 | 09:29: kuttekop
19 kudos 2024-05-04 09:27:52 door jankopmetjnsfw op Stadionspeakert zegt dat Roda JC gepromoveerd is
https://www.youtube.com/watch?...
69 kudos 2024-05-04 07:29:31 door michelloo op Stadionspeakert zegt dat Roda JC gepromoveerd is
https://youtube.com/shorts/SXH...
0 kudos 2017-06-29 16:21:44 door een maffiabaas op Baudet breekt partijkartel
Goed geschreven Goelian. Maar ik snap het niet helemaal. De 2e Kamer kan altijd 'Nee' zeggen tegen een voorstel van een minister. Of deze vervangen. Of een motie indienen hem iets te laten doen. Snap je probleem niet helemaal. De minister moet verantwoording afleggen aan de Tweede Kamer, zo is het grondwettelijk geregeld.
0 kudos 2017-06-29 16:11:38 door Rest in privacy op Baudet breekt partijkartel
Alsof de politicus wel verantwoording aflegt. Bonnetjesaffaire? Geen vervolging, weet ik hoeveel belachelijke blunders in de politiek maar nooit straffen voor hun wanbeleid.
Mijn nederige excuses maar of het nu een zakenman met verantwoordelijkheidsgevoel is of een politicus zonder verantwoordelijkheidsgevoel die toch nooit vervolgt wordt is voor mij één pot nat.
hij heeft gewoon gelijk. Iets doen is beter als stilstaan.
-1 kudos 2017-06-29 14:58:01 door naitn op Baudet breekt partijkartel
En hoe worden ministerposten momenteel bekleed? Hoe ondemocratisch de essentie hiervan in de praktijk is gebleken? Hoe incapabel een aantal (al dan niet intussen opgestapte) ministers zijn? Het totale gebrek aan visie, ambitie en daarmee vooruitgang? Of portefeuilles die naar mensen gaan die er totaal geen kijk op hebben. ( Mansveld, vd Steur, Weekers e.a.) Ik zie het punt wat je probeert te maken, maar in het hedendaagse politieke klimaat, wetende waar het tegen afgewogen wordt, lijkt me een zakenkabinet oprecht een verademing.
5 kudos 2017-06-29 14:21:00 door nattevlinder op Baudet breekt partijkartel
KirkLazarus, daar maak je wel een interessant punt. We kunnen inderdaad discussiëren over in hoeverre een expert in een zakenkabinet inhoudelijk beter te werk kan gaan dan een partijminister. Baudet maakt echter een ander punt, namelijk dat het democratischer zou zijn. Het zou volgens hem bijdragen aan de wedergeboorte van de democratie en een mentaliteitsswitch teweeg brengen. Het parlement wordt inderdaad wat actiever, maar Baudet mag mij wel even uitleggen hoe een technocraat als minister past in zijn democratische ideaalplaatje.
@Steenplaat, dat FvD een nieuw geluid laat horen en dat dat waardevol is, ben ik helemaal met je eens. Ik zou er niet snel op gaan stemmen, maar die waarde erken ik wel ja.
0 kudos 2017-06-29 14:15:54 door roflastc op Baudet breekt partijkartel
Het zou afdwingen dat ook de partijen en verkiezingen een stuk zakelijker moeten en dat de poppetjes die verkozen willen worden moeten solliciteren. CV noemen in de campagnes bijvoorbeeld en die middels referenties (in wat voorn vorm dan ook) inzichtelijk maken. Het democratische proces blijft dan wel overeind maar staat dan op iemands kennis van zaken ipv gevoel. Uiteindelijk word ik er niet vrolijk van omdat een hoop keuzes 1 van gevoel zijn. Homo's rechten geven lijkt aan de buitenkant wel rationeel maar is intern emotioneel. Daar zie ik een zakenkabinet niet mee om kunnen gaan.
-2 kudos 2017-06-29 14:05:10 door spoofzor op Baudet breekt partijkartel
Nou er kunnen best wel regels aan gekoppeld worden. Ergens heb je zeker een punt maar als je het hebt over;
1. "Een persoon die ook geen steun heeft opgebouwd bij een achterban van een politieke partij."
Alsof dat in de huidige politiek nog enig meer waarde heeft, zoals we kunnen zien hebben ze schijt aan alles en liegen ze alles bij elkaar dus dit is niet echt een goed punt.
2. "Wat voor legitimiteit heeft zo iemand om als hoofdpersoon te fungeren in onze representatieve democratie?"
Nou het gaat om mensen met praktijk ervaring en inzichten en die bepaalde tak van sport.
Dus dat geeft ze wel een goede kijk op de realiteit.
Maar hier zullen inderdaad regels aan verbonden moeten worden denk ik.
20 kudos 2017-06-29 14:02:16 door KirkLazarus op Baudet breekt partijkartel
Je hebt wel een punt. De afweging die ik dan zou maken is: Wil je iemand op een ministerpost die van alles een beetje weet, of iemand die van die specifieke sector alles weet. Ik kan me voorstellen dat het zinniger is om er iemand neer te zetten die weet wat er speelt binnen bijvoorbeeld het onderwijs of de zorg. Iedereen ziet dezelfde problemen, laat iemand het dan oplossen die weet wat er voor nodig is, en niet iemand die er een bepaalde agenda op nahoudt. Daarnaast zullen de experts natuurlijk wel de wil van het volk moeten volgen, het is niet zo dat als ze er eenmaal zitten, ze kunnen doen en laten wat ze willen, ze zullen nog steeds verantwoording moeten afleggen. En dat zullen ze moeten doen aan de mensen die het volk gekozen heeft, dus het volk is niet buitenspel gezet zeg maar.
14 kudos 2017-06-29 14:00:46 door steenplaat op Baudet breekt partijkartel
mar het kan nooit extreem worden aangezien er genoeg andere partijen blijven bestaan met verschillende ideeën. juist daarom denk ik dat het juist een goed ding is dat FvD is opgericht om de stemmer een ander soort partij te bieden.