20,291 +32125 -11834
Kudos
#3474 (Top 1.0870%)
| Kudos/dag | 3.1 |
| Kudos/reaguursel | 8.13 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 895 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -1300 |
20,291 +32125 -11834
Kudos
#3474 (Top 1.0870%)
| Kudos/dag | 3.1 |
| Kudos/reaguursel | 8.13 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 895 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -1300 |
2,495
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.38 |
| Topreaguursels | 3 |
| Woorden per reaguursel | 52 |
| Reacties per reaguursel | 0.41 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 16 |
| Aantal x weggejorist | 26 |
| Geregistreerd op | 12-07-2007 |
| Eerste reactie op | 25-07-2008 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
-1 kudos 2026-06-12 21:40:42 door Schuurm op Moeder Maarten van Rossem bracht Hitlergroet
niet enkel lid: voorzitter
31 kudos 2026-06-11 09:07:03 door Comitatus op Amsterdam krijgt een AZC
Ja, laten we energiecentrales alleen bouwen waar mensen graag naast een energiecentrale wonen.
Laten we boerenbedrijven alleen vestigen waar mensen genieten van de geur van mest.
Laten we fabrieken als Tata Steel alleen neerzetten waar bewoners graag kanker inademen.
Laten we hoogspanningsmasten alleen bouwen waar mensen graag tegen stalen vakwerk aankijken.
Laten we windmolens alleen plaatsen waar iedereen enthousiast wordt van slagschaduw en zoevende wieken.
Laten we gevangenissen alleen bouwen in gemeenten die staan te springen om meer gedetineerden als buurman.
Laten we vuilverbrandingsinstallaties alleen neerzetten waar mensen graag hun uitzicht verruilen voor een schoorsteen.
Laten we afvalverwerkingscentra alleen bouwen waar bewoners vinden dat vuilniswagens nog veel vaker door de straat mogen rijden.
Laten we snelwegen alleen aanleggen waar mensen graag verkeerslawaai in de achtertuin hebben.
Laten we spoorlijnen alleen uitbreiden waar bewoners het heerlijk vinden om elk kwartier een trein voorbij te horen denderen.
Laten we militaire oefenterreinen alleen vestigen waar mensen graag wakker worden van explosies.
Laten we datacenters alleen bouwen waar men enthousiast wordt van enorme blokkendozen die stroom vreten.
Eigenlijk nog beter: laten we alle voorzieningen, infrastructuur en overlast gevende functies alleen plaatsen op plekken waar iedereen er vóór is. Dan hoeven we nooit meer iets te bouwen.
Wacht eens... volgens mij beschrijf ik nu gewoon de huidige staat van Nederland.
2 kudos 2026-06-11 07:45:23 door Hoereloper op Amsterdam krijgt een AZC
"Gemeenten waar de grootste partij in de gemeenteraad een partij is die pro AZC's is, daar is de lokale bevolking dus voorstander van AZC's en dan plaats je die daar."
Ben je lekker mee in studentensteden, waar zelfs internationale studenten mogen stemmen in de gemeenteraadsverkiezingen.
-7 kudos 2026-06-11 07:34:02 door Chubbyy op Amsterdam krijgt een AZC
Mooi plan
Maar het blijft natuurlijk gek dat mensen niet snappen dat het logisch is dat er een AZC komt als D66, PRO, VVD en CDA samen een meerderheid vormen in die gemeente.
-2 kudos 2026-06-11 07:15:45 door BraafSchaapje op Amsterdam krijgt een AZC
Nee zo werkt het natuurlijk niet. Als een partij de grootste is wil nog niet zeggen dat de meerderheid in een stad of dorp dat wil. In de landelijke peilingen is nu gl/pvda de grootste. Mocht dit met de volgende verkiezingen dus uit komen, moeten we volgens jou beredenering heel veel asielzoekers huisvesten.
13 kudos 2026-06-11 07:09:34 door Mutje op Amsterdam krijgt een AZC
Wow, dat dit argument serieus genomen wordt... Ik verbaas me iedere keer weer wat mensen kunnen bedenken. Maar verklaart wel alle gedachtes/protesten/'discussies' tegenwoordig (zowel links, rechts, boven, onder)
14 kudos 2026-06-11 06:55:52 door Het Vragevuur op Amsterdam krijgt een AZC
Haha. Wat een dom argument. Dus als ik tegen belasting ben, en voor uitkeringen, dan krijg ik wel een uitkering en geen belasting?
-3 kudos 2026-06-11 06:30:38 door Ik spreek Nederlands op Amsterdam krijgt een AZC
Alleen is de gemeenteraad nooit een afspiegeling van wat er gestemd is dus slecht idee. Net als in de 2e kamer wordt een partij die te rechts denkt maar wel de grootste is gewoon buitengesloten.
4 kudos 2026-06-11 06:23:38 door Roelofp op Amsterdam krijgt een AZC
@SjekAttek | 11-06-26 | 06:51: Enlighten me: In welke parlementaire democratie in de wereld geldt die regel? In Noorwegen, Denemarken en Zweden is het doodnormaal. Spanje heeft nu ook een minderheidskabinet, Canada net gehad. Het is iets wat veel voorkomt en past in een democratie.
Het zit hem in de 50+1 die je nodig hebt om beslissingen te maken.
9 kudos 2026-06-11 06:06:38 door bob de boarder op Amsterdam krijgt een AZC
In mijn gemeente zijn 28092 stemmen uitgebracht met 8002 stemmen op de grootste partij (niet een partij die azc's ambieert overigens)
Er zijn dus 20090 mensen die er anders over denken.
37 kudos 2026-06-11 04:51:10 door SjekAttek op Amsterdam krijgt een AZC
In een écht democratisch land, moet je partijen verplicht laten samenwerken op basis van grootte tot er een meerderheid is.
-6 kudos 2026-06-11 03:57:17 door Hakkie op Amsterdam krijgt een AZC
Johan for president!
84 kudos 2026-06-11 03:26:23 door Y.A.V.I.S op Amsterdam krijgt een AZC
Vanuit die logica hoef ik niet mee te betalen voor jouw gipsvlucht. Lekker individualistisch. Dit moet gewoon centraal geregeld worden zoals we dat vroeger deden ipv al die gemeenten die met elkaar concurreren voor de minste en soberste opvang.
5 kudos 2026-06-10 23:31:12 door DominiqueWeesie op Amsterdam krijgt een AZC
Want verkiezingen of beleid gaan alleen maar over een marginaal detail als azc's?
Misschien als je onvoldoende hersencellen hebt om meer dan één onderwerp interessant te vinden.
7 kudos 2026-06-10 22:59:02 door Attelenooje op Amsterdam krijgt een AZC
En alleen financieren via crowdfunding en niet iedereen verplicht mee laten betalen, ook niet voor alle gevolgen!
9 kudos 2026-06-10 22:20:39 door Aristotalloss op Amsterdam krijgt een AZC
@Jorisliev | 10-06-26 | 23:40: Dan wordt het tijd dat ze per stembureau de stemmen gaan tellen en kan bij het stembureau met de meeste stemmen voor het AZC in de tuin worden neergezet. Klaar! Helder! Next!
1 kudos 2026-06-10 21:40:54 door Jorisliev op Amsterdam krijgt een AZC
En dan woon jij in die gemeente en dan krijg jij hem voor je deur, Johanvb.
1 kudos 2026-06-10 21:36:15 door Bierendbotje op Amsterdam krijgt een AZC
Om iedereen zijn stem echt gehoord te laten worden en dus echt democratisch bezig te zijn dan moet je het verdelen over het land na rato van voor/tegenstemmers.
68 kudos 2026-06-10 21:11:00 door Creatieloos op Amsterdam krijgt een AZC
Moet je wel in een democraties land wonen.
4 kudos 2026-06-07 19:48:43 door Cruyffje op Pardon livestreammevrouw, mag ik wat vragen?
@Creatieloos | 07-06-26 | 21:33: Frank Drebin!
-2 kudos 2026-06-07 19:33:13 door Creatieloos op Pardon livestreammevrouw, mag ik wat vragen?
Plusje gegeven, denk dat men de referentie niet snapt.
4 kudos 2026-06-05 02:03:35 door DrachtigeBosbaviaan op Stevige deurtjes in Vreewijk
Opzich wel grappig, maar probeer t zelf anders een voor je zo iemand een kneus noemt.
2 kudos 2026-06-04 21:14:31 door powerpoes op Rechtbanktolk kan geen Engels naar Nederlands vertalen en weet niet wie Chris Jude is
@jamaarikweethetbeter | 04-06-26 | 19:04: ze vertaald het alleen niet en snapt niet wat gezegd wordt. Doe die beëdiging maar inleveren Pietertje
0 kudos 2026-06-04 17:04:39 door jamaarikweethetbeter op Rechtbanktolk kan geen Engels naar Nederlands vertalen en weet niet wie Chris Jude is
Hier worden beëdigde talks voor ingehuurd. Niets te maken met wat ze moeten vertalen, ze moeten het gewoon goed vertalen.
0 kudos 2026-06-04 16:37:36 door Knalluh8497 op Rechtbanktolk kan geen Engels naar Nederlands vertalen en weet niet wie Chris Jude is
Hij heeft zijn tolk zelf gekozen.
18 kudos 2026-06-04 15:59:06 door Forza_Ruud_Krol op Rechtbanktolk kan geen Engels naar Nederlands vertalen en weet niet wie Chris Jude is
@Ongetemd | 04-06-26 | 17:37:
Jij bent overduidelijk al een hele tijd niet meer in de buurt van een Nederlandse rechtenfaculteit geweest.
-18 kudos 2026-06-04 15:37:54 door Ongetemd op Rechtbanktolk kan geen Engels naar Nederlands vertalen en weet niet wie Chris Jude is
Probleem van de Nederlandse rechtenstudies is het ontbreken van enig Engels.
Logisch, gezien het enkel gaat om Nederlands recht, maar in dit soort gevallen onbegrijpelijk.
-3 kudos 2026-05-30 20:23:26 door Lux-et-Libertas op Fietser bijna onder de tram Goudenregenstraat Den Haag
en de T niet voor tram maar voor terreur
5 kudos 2026-05-30 20:08:06 door walliewal op Politie uitdagen is klappen vragen
Nee die paupers moeten normaal doen. Grote bek geven en dan ook nog uitdagen.... Die "vrienden" die hem weghalen hadden hem daarna moeten laten gaan. Dan maar op de blaren zitten kut jong.
1 kudos 2026-05-30 12:44:04 door onkl op Winkels in het centrum van Parijs timmeren hun ramen dicht
Bij mijn weten zijn de verwachte relschoppers verantwoordelijk.
Enig idee hoeveel belasting je mag gaan betalen wanneer je absolute veiligheid eist? (Hint: dat is duidelijk meer dan je betaalt en zeker meer dan je wilt betalen)
-3 kudos 2026-05-28 17:16:03 door siderinc op Heb je een bonnetje?
@Geheelnaarwaarheid | 28-05-26 | 17:20: Er is echt geen schande als Fastfood voor jou te duur is geworden. We hebben allemaal wel eens zware tijden.
-4 kudos 2026-05-28 15:20:36 door Geheelnaarwaarheid op Heb je een bonnetje?
Ik kom gelukkig nooit in dergelijke gelegenheden, Ik ga wel naar een 'echte' snackbar waar je iets langer moet wachten op je bestelling omdat het nog gebakken moet worden.
0 kudos 2026-05-27 21:20:21 door Lekker Bezig op Man bijt agente en schopt agent bij aanhouding na incident op plein
Dit soort agenten heeft weinig van doen met het opsporen van verdachten van verkrachting. Dat valt namelijk binnen het takenpakket van de recherche.
2 kudos 2026-05-27 18:42:42 door ZusAntigoon op Man bijt agente en schopt agent bij aanhouding na incident op plein
"dan bij". En is de opsporing hetzelfde als de surveillanten die je hier ziet?
3 kudos 2026-05-23 18:31:18 door ManManMan-tsja op Oekraïense luchtafweer sloopt kudtdrone
nee, dit is maïs... gepoft ;-)
1 kudos 2026-05-23 18:15:21 door Johanvb op Welkom bij de afkickkliniek, tap zit links
@Geheelnaarwaarheid | 23-05-26 | 15:04: Want jij leest het lokale suffertje steeds door omdat er eens in het jaar wellicht eens iets in staat dat betrekking kan hebben op jouw situatie?
Maar ik vermoed dat jij op een gemeentehuis werkte en vergunning afstempeld met de gedachte 'het stond in het lokale sufferdje, ze zoeken het maar uit'?!
Naast de gemeenteambtenaar heeft ook de buurman hier een rol in. Je bouwt je tent niet op zo dicht op de toegangsdeur van je buren. Op zijn minst ga je daar een gesprek over aan of dat kan.
1 kudos 2026-05-23 13:04:17 door Geheelnaarwaarheid op Welkom bij de afkickkliniek, tap zit links
vergunningaanvragen worden meestal gepubliceerd in het plaatselijke sufferdje, omstanders hebben meestal ruim de tijd om bezwaar aan te tekenen.. Schuld ligt gewoon bij gedupeerde, die houden dit soort zaken blijkbaar niet in de gaten.
4 kudos 2026-05-23 13:00:55 door Legobrick op Bloedzuigerig gedrag naar agent
@RobSDR | 23-05-26 | 14:19: Dit is een "niemand".
0 kudos 2026-05-23 12:34:45 door Pansekevertje op Kraai op balkon
klopt ! die familie is de sjaak...ook als ze beneden buiten lopen... Ze onthouden gezichten...
1 kudos 2026-05-23 12:19:55 door RobSDR op Bloedzuigerig gedrag naar agent
@Willempiez | 23-05-26 | 13:27: Heb je het 2de filmpje gezien, of wilde je liever snel reageren?
-10 kudos 2026-05-23 11:27:33 door Willempiez op Bloedzuigerig gedrag naar agent
Er wordt niemand gearresteerd.
0 kudos 2026-05-23 07:15:22 door Baron Von Awesome. op Is er dan geen classic gentleman meer?
*Ik ben niet de knapste man, vooropgesteld.
-1 kudos 2026-05-23 07:14:52 door Baron Von Awesome. op Is er dan geen classic gentleman meer?
Dus moeten we gewoon lekker onszelf zijn. In mijn burnout mezelf leren kennen. Mijn vrouw en ik met kinderen hebben het helaas niet gered in dit proces, maar gaan netjes met elkaar om. Tot mijn verbazing blijken vrouwen me ineens te zien staan. Ik ben niet de man vooropgesteld. Maar ik weet nu wie ik ben, please niet meer constant, ben echter. Blijkbaar is dat wat veel vrouwen interessanter vinden.
12 kudos 2026-05-22 04:50:14 door Prutsahr op Daan kan Chinees
Dan ga je er al vanuit dat ze daadwerkelijk chinees zijn. Maargoed, ik denk persoonlijk dat Daan gewoon impulsief iets leuks probeerde te doen en z'n inspiratie kwam door het feit dat het merendeel er aziatisch uit ziet. Maar dikke plus voor mensen die initiatief nemen om de wereld een klein beetje beter te maken.
3 kudos 2026-05-22 00:27:38 door Oerke op Inwoners zijn het zat en doen-het-zelf
En welke rechter gaat de burgers in het gelijk stellen?
1 kudos 2026-05-19 17:09:37 door MR.Crumble op Binnen, buiten dodehoek?
Ja, alleen is afdreiging tegenwoordig ook strafrechtelijk... Afwenden, afdreigen.. Wat is het verschil?
3 kudos 2026-05-19 16:27:44 door FlamoesGarnaal op Vogelpark Avifauna in Den Haag
grappig, ik woon in Heerlen, een gemeente waar menigeen tegen loopt te ageren of af te zeiken. wel in een goede buurt, dat geef ik toe, maar dat soort praktijken maak je hier toch echt (nog) niet mee. En je kan gewoon Nederlands praten
2 kudos 2026-05-19 16:13:16 door grotgraver op Vogelpark Avifauna in Den Haag
@mikkelokkio | 19-05-26 | 17:55: Je kan ook gewoon 'keer' schrijven ipv een rebus te maken met die x.
-8 kudos 2026-05-19 15:55:48 door mikkelokkio op Vogelpark Avifauna in Den Haag
"De zak naast de container donderen"? Hoezo flikker je niet gewoon je afval met zak en al weg? En ga je die gebruikte zak dan nog een x gebruiken of zo? Of flikker je die thuis weer in een verse vuilniszak die je dan weer legen gaat in diezelfde ondergrondse container? Zoveel vragen.
6 kudos 2026-05-18 10:47:02 door menniehoennie op Conner Leahy over technologie, Kaag luistert aandachtig
Dat de mens even snel is geëvolueerd als de technologische ontwikkelingen die hij deed is echt klinklare onzin. Klinkt wel heel leuk, maar het had zo uit de mond van een type Femke Louise kunnen komen.