1,333 +1474 -141
Kudos
#31120 (Top 9.7377%)
| Kudos/dag | 0.48 |
| Kudos/reaguursel | 30.3 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 356 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -39 |
1,333 +1474 -141
Kudos
#31120 (Top 9.7377%)
| Kudos/dag | 0.48 |
| Kudos/reaguursel | 30.3 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 356 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -39 |
44
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.02 |
| Topreaguursels | 1 |
| Woorden per reaguursel | 54.1 |
| Reacties per reaguursel | 1.55 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 7 |
| Aantal x weggejorist | 0 |
| Geregistreerd op | 26-05-2018 |
| Eerste reactie op | 26-05-2018 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
-2 kudos 2024-12-05 20:12:23 door Kwalli64 op BELANGRIJKE OPROEP! Stem NIET op het woord 'transitiespijt' als Woord van het Jaar!
Kijken dumpert
1 kudos 2024-09-02 19:52:55 door 1612316 op Groenlinksert is tegen vliegpas Eindhoven Airport
@kaasema daar heeft hij dan ook mooi zichzelf mee :). Kan het nog steeds een topidee zijn
8 kudos 2024-09-02 19:24:41 door metdedeurinhuis op Groenlinksert is tegen vliegpas Eindhoven Airport
'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen..'
16 kudos 2024-09-02 18:18:57 door Kaassema op Groenlinksert is tegen vliegpas Eindhoven Airport
Als ik als dokter jou adviseer geen friet te eten en het zelf wel doe, kan dat prima zijn. Als ik als dokter een petitie start om friet in zijn geheel te verbieden maar zelf elke week een bakje wegbik, dan hoop ik dat mensen wel wat van mijn standpunt in twijfel gaan trekken.
-2 kudos 2024-09-02 18:10:28 door Meneertjehetheertje op Groenlinksert is tegen vliegpas Eindhoven Airport
Als je de inhoud van de video niet snapt ben je net zo een hypocriete hijgert in dit filmpje.
27 kudos 2024-09-02 17:59:06 door hansworzt op Groenlinksert is tegen vliegpas Eindhoven Airport
Zulk genuanceerd en wijs beargumenteerd is niet de bedoeling. Scheer je weg.
1 kudos 2024-04-27 19:31:29 door DiePanzerVorwaerts op Ga weg met je lintje man
Als niemand in je omgeving doorheeft dat je niks hebt met het Koningshuis, dan kennen ze je slecht.
5 kudos 2024-04-27 13:26:30 door Zerohero op Ga weg met je lintje man
Je kan toch ook naar de persoon toelopen en hem of haar bedanken. Wat moet je nou met zo'n lintje. Ik zou het ook weigeren maar ik doe weinig bijzonders. Ik werk dus geen tijd voor bijzondere dingen.
-6 kudos 2024-04-27 10:00:59 door Stoere op Ga weg met je lintje man
Helemaal met je eens, jammer van de minnetjes. Beschouw het gewoon als een compliment van de mensen om je heen. Wat een aansteller.
-2 kudos 2024-03-13 19:47:43 door Rest in privacy op Oma is een beetje in de war..
@1612316 | 13-03-24 | 19:15: Je bagitaliseert een hele wereld die er omheen hangt. Ik zei de mensen die aan het woord komen in die video's zijn ook professionals uw collega's dus die hele andere dingen zeggen dan u beweert. Deze mensen af doenals pseudo expert is iets waar ze in Nederland wel vaker last van hebben. (Als de boer het niet kent, eet hij het niet) of het is dan gelijk geen wetenschap meer omdat het niet overeenkomt met de bevindingen die jullie doen.
Dat gaat mij een beetje te ver. Het ligt er ergens in het midden en de onderzoeken die jullie doen zullen vast ook kloppen, maar laat er op ze minst ruimte zijn voor mensen die geen goede ervaringen hebben gehad met deze wereld. Je kunt dit niet afdoen als nep wetenschap/pseudo/complot/nep etc... Dat is respectloos naar uw collega's die hun vak net zo goed verstaan en naar de slachtoffers die spijt hebben van hun transitie.
4 kudos 2024-03-13 19:15:21 door 1612316 op Oma is een beetje in de war..
@logic. Dit is vrij veel. Ik lees veel negatieve assumpties over 'ons', een onzinnige vergelijking met het gunstige effect van verlaging van testosteron op parafilieen, misvattingen over op onderzoek gebaseerde voorlichting, en vrijwel alles is gebaseerd op het Amerikaanse inferieure zorgsysteem. Ik raad aan informatie selectie niet teveel door Youtube's algoritmes te laten dicteren. Voor elke mogelijke mening op de wereld bestaat wel een filmpje met pseudo-experts. Je wil ook niet dat je arts z'n protocollen op een YouTube filmpje baseert. We doen ons uiterste best om obv heel veel onderzoek de juiste keuzes te maken.
4 kudos 2024-03-13 18:56:05 door Schuurm op Oma is een beetje in de war..
Deze video komt niet uit Nederland.
Er zijn genoeg landen waar ze wel op de basisschool beginnen. Dat is ook logisch, want het werkt het beste wanneer de pubertijd net begint. Begin je later dan is de "schade" er al.
Tegelijk is wachten beter, want dan is de kans op een foute beslissing minder groot. (die is sowieso zeer groot)
Alleen psychologische hulp gaat niet werken bij een (deels) psychiatrisch probleem.
Eerlijk gezegd vertrouw ik iemand die hier anoniem wat wilt vertellen niet. Veel te veel hele enge mensen, ook enge artsen in dit circuit, vergelijkbaar met deze oma.
1 kudos 2024-03-13 17:18:35 door Rest in privacy op Oma is een beetje in de war..
@1612316 | 13-03-24 | 13:53: Weet je wat ik een beetje mis in je verhaal dat je als dokter niet openstaat voor de vele getuigenissen die te vinden zijn van de-transitioners en hoe die hormoon blokkers helemaal geen positief effect hebben en bijwerkingen helemaal niet nihil zijn. Plus dat dit spul zelfs voor pedo's voorgeschreven wordt als castratie(als straf) in Amerika gebeurt dit ook. Plus dat in jullie wereld helemaal niet gekeken wordt naar de psychologische reden (onderliggend) waarom iemand zich niet thuis voelt in zijn of haar lichaam. Plus dat deze ellende overal gepromoot wordt ook onder jongere kinderen met de lente kriebels. Ja, ik heb de boekjes gezien dus kom niet aan met dat het niet waar is dat er geen pijp instructies instaan of dingen als scharen, en hoe het normaal is dat het varkentje ineens een schaap is. Zie mijn reacties(beetje lager scrollen) hier onder waar ik links gedeeld heb waar psychologen en doktoren aan het woord komen die de donkere kant wel degelijk aan het licht brengen. Ook bijvoorbeeld in de docu van Matt Walsh - 'What is a women' komt duidelijk aanbod met onderzoeken dat die mensen helemaal niet minder zelfmoord plegen, maar juist ongelukkiger zijn omdat ze realiseren wat ik heb ik godsnaam met mezelf gedaan. Tot slot heeft Dr Peterson ook onderzoek over dat wanneer je kinderen met rust laat in hun ontdekkingsjaren(dus niet lastig valt met deze verwarrende lente kriebels) dat 80% in lijn valt met hun biologische seks wanneer ze volwassen zijn. Zie de The Wounds That Won't Heal | Detransitioner Chloe Cole | EP 319 op Youtube.
3 kudos 2024-03-13 15:45:31 door 1612316 op Oma is een beetje in de war..
@Jiggle: het is een psychiatrische diagnose uit de DSM-V die gemaakt wordt door gespecialiseerde academische kinderpsychiaters. Er wordt veel onderzoek gedaan en bestaan wel verschillen bij MRI en bloedonderzoek, maar die zijn nog niet sterk genoeg voor de klinische praktijk.
2 kudos 2024-03-13 15:33:45 door Jiggle_Physics op Oma is een beetje in de war..
@1612316 | 13-03-24 | 14:58:
Hoe wordt de diagnose genderdysforie gemaakt, los van dat de patiënt dit zelf aangeeft? Wordt er neurologisch onderzoek gedaan, of iets anders tastbaars?
Ik ben blij dat dit in Nederland zo fatsoenlijk geregeld is, want met name uit de VS komen hele andere verhalen. Maar goed, daar maken ze er dan ook dikke winst op.
15 kudos 2024-03-13 13:58:35 door 1612316 op Oma is een beetje in de war..
@Libero2: wachten tot 21 jaar kan, dan zijn hersenen 'uitgegroeid'. Echter is er dus hoog psychologisch lijden in cruciale periode van psychosociale ontwikkeling met langdurige gevolgen als je veel later start. En, zonder blokkers krijgen biol.jongens baard in de keel en dat kan je niet weg-opereren. Operatie is pas later, vanaf 16 voor borstverwijdering, vanaf 18 voor geslacht. In tussentijd meer psychologische begeleiding, niet iedereen komt tot operatie
15 kudos 2024-03-13 13:53:03 door 1612316 op Oma is een beetje in de war..
@Libero: dat zijn veel vragen. Leeftijd start blokkers is gem. 15 jaar oud (niet jong), na gem. 12 mnd psychologische evaluatie of de diagnose klopt. Geaardheid staat los van GD. Social media heeft drempel verlaagd, toename verwijzingen, maar geen aanwijzingen dat echte GD vaker voorkomt. Transitie terug: geen goede getallen, maar slechts 1-2% heeft 10-15 jr later geen medicatierecept meer, en bij een deel zal dat komen door spijt (andere deel heeft wellicht geen behoefte meer aan de hormonen), dat is dus extreem weinig in vergelijking met 'bijwerkingen' van andere behandelingen. Suiciderisico is iets hoger bij transgender, door zwaar lijden, maar zakt naar bijna nul na behandeling. Blijft wel nog iets hoger dan overige bevolking, daar zijn veel redenen voor te bedenken (invloed van onbehandelde tienerjaren, maatschappelijke acceptatie, etc)
-2 kudos 2024-03-13 13:43:40 door LiberoHeinzKessler op Oma is een beetje in de war..
Kleine aanvulling: betrek bij je antwoord graag de populaire veronderstelling dat kinderen nog het reptielenbrein hebben, zo tot hun 21e.
-1 kudos 2024-03-13 13:41:07 door LiberoHeinzKessler op Oma is een beetje in de war..
Goed; waarom geven we aan jonge kinderen hormonen om de transitie te maken. Vaak op een leeftijd dat ze totaal onbewust zijn met hun sexuele geaardheid? Want dat gebeurt namelijk op de poli in het AMC. Waarom lijkt het alsof moeders hier ook een belangrijke rol in spelen? Waarom zijn de effecten van sociale media op de wens tot transitie niet onderzocht? Waarom willen veel mensen de transitie terug maken en worden dan met het definitieve karakter van hun eerste keuze geconfronteerd? Waarom is het (poging tot) zelfmoordpercentage onder transgenders zo hoog?
10 kudos 2024-03-13 13:34:11 door 1612316 op Oma is een beetje in de war..
@theshape: ongeveer de helft van de verwijzingen start na het diagnostisch proces met blokkers. Belangrijkste reden om het niet te doen is dat er geen gender dysforie is, maar paychologische problematiek wv andere hulp. Zie tabel 2 in doi.org/10.1093/jsxmed/qdac029
0 kudos 2024-03-13 13:11:55 door TheShape op Oma is een beetje in de war..
Oke:
Bij hoeveel procent van de personen die transitie willen ondergaan wordt uiteindelijk aangeraden om dat niet te doen en psychologische hulp te ondergaan?
14 kudos 2024-03-13 13:08:02 door TrustMeImAnEngineer op Oma is een beetje in de war..
Daarom is het ook zo belangrijk om het niet te verbannen of als stom af te doen. Maar tegelijkertijd moeten we wél goede zorg en begeleiding bieden, zodat je pubermeningen (bijna altijd tegendraads/voor aandacht) kunt splitsen van de mensen die er wél echt mee zitten.. Zo'n transitie kan tegenwoordig en is niet persé verkeerd, maar het proces moet wel door specialisten & psychologen bewaakt worden.
13 kudos 2023-11-14 19:41:20 door Walnotenzijnlekker op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
Het is waar dat er inderdaad ook heel veel goede tussen zitten, maar we kunnen niet negeren da er ook heel veel rotzooi mee komt die niks dan ellende brengen met hun manier van doen en cultuurverschillen. Boek suggestie hierover: ''Keulen: kalifaat light en de fallout van een conflict'' door diverse auteurs. (Te vinden bij bol )
18 kudos 2023-11-14 19:37:08 door kingcock op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
Maar als die 3% vervolgens met explosieven dreigt, mensen lastig valt, winkels leegrooft en en meisjes op straat mishandelen, dan is er vrij weinig begrip over voor de rest.
-7 kudos 2023-11-14 19:21:59 door ZurePiemo op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
Dankjewel
Ik heb zelf vrijjwilligerswerk in een noodopvang gedaan en inderdaad 97% zijn goede welwillende mensen die gewoon het beste willen voor hun gezin en die gevlucht zijn uit allerlei afschuwelijke (oorlogs) situaties, waar wij ons vanuit hier niet eens een voorstelling van kunnen maken !
1 kudos 2023-09-28 10:19:57 door Lars2020 op Een vraag
@kingcock | 27-09-2023 | 20:06: Wat al niet kan.. in realiteit zal je maar zeer weinig vrouwelijke automonteurs zien. Ze kunnen het eens proberen en er dan achter komen dat er ook wat spierkracht nodig is.. dan die moertjes maar op halve kracht aandraaien? lijkt me niet.
-1 kudos 2023-09-28 09:12:31 door eendenman op Een vraag
@djmartin | 27-09-2023 | 22:27: Op zich is de vraag ook helemaal niet raar, maar als deze gesteld wordt door iemand die "Students for Trump" heeft opgezet, het hele gesprek gaat editen voor de likes en die een shirt aanheeft met "The government is lying to you" en totaal niet geinteresseerd is in het antwoord, maar jou alleen denkt "klem te zetten" met zijn "geniale" vraag, dan is het toch ook niet raar dat je ervoor kiest om de vraag niet te beantwoorden?
0 kudos 2023-09-28 05:39:59 door 1612316 op Een vraag
@djmartin: dat je je gevoel niet onder woorden kunt brengen is geen voorwaarde om dat gevoel te hebben. Waarom ik (XY) mezelf ook zie als man, ook als m''n lul in een ongeluk eraf zou gaan, kan ik ook niet uitleggen
-1 kudos 2023-09-28 05:38:02 door 1612316 op Een vraag
@adulwulf: de reden dat jij je zo zeker van je zaak voelt is omdat je perfect het geslacht vrouw beschrijft. En dat klopt ook. Maar hoe je hersens gebouwd zijn kan je niet testen in DNA of obv botten. Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat structuren die te maken hebben met gender er anders uitzien bij trans, en er relaties zijn met blootstelling aan microplastics, androgenen van moeder tijdens zwangerschap, etc etc. Je kunt ratten ook ''trans'' maken experimenteel. Echter is het wel zo, dat waarschijnlijk maar een klein gedeelte ''echt trans'' is en voor de anderen is het het nieuwe gothic. Daarom is het ''spijt percentage'' van klinieken in de VS zonder psych evaluatie 30%, en in NL met uitgebreide screening 1-2%.
-2 kudos 2023-09-28 05:33:27 door 1612316 op Een vraag
@baconganster: het gaat erom dat je aan alle vrouwen die je kent niet vraagt of ze een vagina/XX hebben. Het is gewoon duidelijk. Dat baseer je dus blijkbaar op iets anders dan hun vagina.
6 kudos 2023-09-27 21:38:01 door Adalwulf op Een vraag
Er is geen discussie. Een man is een XY en een vrouw is een XX. Je kunt je verbouwen en trans vrouw of trans man worden, maar dat maakt je niet dat geslacht. Het woord trans blijft dan relevant. Als ik morgen ga vertellen dat ik een bodybuilder ben, kijken mensen naar mijn bierbuik en gaan ze lachen. Als iemand over 100 jaar een skelet vinden wat vandaag is dood gegaan, kunnen ze zien aan het skelet of het een man of een vrouw is. Man heeft een dikkere schedel, dikkere bovenarmen, bredere schouders, andere hoek van de pelvis. Dat een aantal pedofielen (John Money, Helmut Kentler, overigens niet een belediging maar een beschrijving, gezien sex met kinderen bij hun centraal stond) een andere mening heeft, maakt dat niet de waarheid. Je mag je als man best vrouw voelen, maar je kunt geen vrouw zijn. Dat je het wilt zijn, best. Het opdringen dat andere mensen dat moeten accepteren en het proberen te overtuigen van kinderen, dat is niet goed.
15 kudos 2023-09-27 20:27:36 door djmartin op Een vraag
Maar iemand die zich identificeert als vrouw moet dan toch tenminste kunnen uitleggen wat dat dan inhoudt? Hoe kan je je anders identificeren als vrouw
17 kudos 2023-09-27 18:06:54 door kingcock op Een vraag
Maar diezelfde beweging vindt genderstereotypering verschrikkelijk. Barbies zijn niet alleen maar voor meisjes, auto's niet alleen voor jongens, een man mag eyeliner dragen en een vrouw kan auto's repareren. Dus hoe vóél je je een vrouw? Wat voel je dan? Ik ben een man, qua chromosomen en DNA en ik zie mijzelf ook niet anders. Maar een man zijn 'voel' je niet. Dus het is gewoon een terecht vraag. Wat is een vrouw? En hoe voelt dat dan? En als je je een koe voelt, ben je dan een koe?
17 kudos 2023-09-27 17:51:04 door bacongangster op Een vraag
Dan blijkt die 'vriendin' een gozer te zijn met tieten. Best wel vervelend om achter zo'n leugen te komen. Prima dat je jezelf ziet als vrouw, maar ik zie je als een omgebouwde vent. Een verandering in je paspoort helpt daar niet bij.
-7 kudos 2023-09-27 17:31:30 door 1612316 op Een vraag
Hoe je het kan zien: stel een goede vriendin van je blijkt al die jaren neptieten en een lul gehad te hebben. Surprise :). Toch zag je haar altijd zonder twijfel als vrouw en dat zit ‘m in 1000 kleine dingen. Dat geeft aan dat voor de genderidentiteit/-expressie vrouw blijkbaar het geslacht/XX geen voorwaarde was. Maar het is natuurlijk biologisch geen vrouw.
4 kudos 2023-02-28 21:15:28 door Beunes op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
@Superjeap | 28-02-2023 | 15:26: dat 'vroeger' is waarschijnlijk tig jaren geleden. De medische wereld heeft in de tussentijd niet stil gestaan. Bij ZHKH is door de jaren heen al zo veel onzin verteld, dat is om te huilen. Dat krijg je als je instructeurs les laat geven in iets waar ze de ballen verstand van hebben. Daar heb je mensen uit het vak voor nodig. Die maken de lessen ten minste ook nog interessant met praktijkvoorbeelden en spannende verhalen. De leuke verhalen uit het ziekenhuis gaan erin als zoete koek.
3 kudos 2023-02-28 20:42:53 door TheManiac op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
Precies. Stikken beter.
6 kudos 2023-02-28 14:26:11 door Superjeap op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
Vroeger bij de marine was het toch het eerste wat je moest doen in zulke gevallen, kijken of de luchtweg vrij is. Gemakkelijkste manier om even de vinger door die snavel te halen. Die zg kaakklem komt namelijk nog minder vaak voor dan de ingeslikte tong.
4 kudos 2023-02-28 14:01:43 door Rest in privacy op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
@Nitup Rimidalv | 28-02-2023 | 14:18: ah ja, het ligt altijd aan een ander, nooit aan jou, nu weten we het wel een keer.
7 kudos 2023-02-28 13:45:42 door nlnoob op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
@Nitup Rimidalv | 28-02-2023 | 14:18:
Prima, ik hoop dat u snel sterft aan een "verkoudheidsvirusje" als een trein of brug.
22 kudos 2023-02-28 13:44:15 door Maserati op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
@Nitup Rimidalv | 28-02-2023 | 15:18: Ah, dan graag kenbare maken bij uw zorgverzekeraar dat u nooit meer medische hulp wenst te ontvangen. Geen contact meer (ook niet in de toekomst) met bijv. oncologen, reumatologen, longartsen en niet te vergeten uw eigen huisarts. Hoe eerder u stopt met onze kostbare zuurstof te ademen, hoe beter.
49 kudos 2023-02-28 13:40:21 door Tsunami-T op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
@Nitup Rimidalv | 28-02-2023 | 14:18: Los van het feit dat ik je mening echt kansloos vind: waaruit trek je de conclusie dat 1612316 zich nooit hardop heeft uitgesproken 'tegen het verkoudheidsvirusje'? Je hebt al zijn berichten op Dumpert gelezen? Je weet wie hij daadwerkelijk is? Bijzondere conclusie. Lijkt alsof je uberhaupt al problemen hebt met artsen in zijn algemeen, iets wat ontzettend treurig is. Voor dergelijke mensen hoop ik dat er ooit een blacklist wordt opgesteld waarin alle toegang tot hulpverleners wordt ontzegd.
23 kudos 2023-02-28 13:22:26 door LurkingBossMan op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
@Nitup Rimidalv | 28-02-2023 | 14:18: Word je nou nooit moe van jezelf?
0 kudos 2023-02-28 13:18:34 door Nitup Rimidalv op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
-weggejorist en opgerot-
34 kudos 2023-02-28 13:02:52 door Rest in privacy op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
Volgens mij zie je dat hier ook gebeuren of niet? Het handen schudden achteraf doet op mij namelijk overkomen dat hij op zijn vinger(s) is gebeten.
45 kudos 2023-02-28 12:56:20 door Calyxiss op Uefa Fairplay award is voor Luka Lochoshvili
Nee, inslikken kan feitelijk gezien niet.
Maar deze kant wel ongelukkig opzwellen na een klap/beet op tong, waarbij slachtoffer het bewustzijn verliest en alsnog stikt. Stabiele zijligging zal dit voorkomen hebben, maar als de tong opgezwollen vastzit, is het daarvoor al iets te laat.
5 kudos 2021-06-25 05:56:06 door BlueVeinedFlute op Shellshocked in WO1
@Walter43 | 24-06-2021 | 22:49:
Je zou eens met Bij1 moeten gaan praten, met zulke logica kun je er prima bij.
9 kudos 2021-06-24 22:58:18 door Bloodyb op Shellshocked in WO1
@Walter43. Waar lees jij dat hij beweert dat mensen met psychische problemen zich aanstellen? Over stompzinnige opmerking gesproken...
4 kudos 2021-06-24 21:20:28 door gen_pardon op Shellshocked in WO1
Klopt; lees maar: https://www.nationalgeographic...
51 kudos 2021-06-24 20:56:45 door frummel op Shellshocked in WO1
Nou, Walter, dat is niet wat hij probeert te zeggen volgens mij.