DumpStats voor kalebuurvrouw

28,786 +30055 -1269

Kudos

#2253 (Top 0.7050%)

Kudos/dag 5.54
Kudos/reaguursel 50.86
Meeste kudos op 1 reaguursel 2174
Minste kudos op 1 reaguursel -265

566

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.11
Topreaguursels 11
Woorden per reaguursel 28.1
Reacties per reaguursel 0.56
Meeste reaguursels op 1 dag 17
Aantal x weggejorist 13
Geregistreerd op 05-04-2012
Eerste reactie op 05-04-2012

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

12 kudos 2026-06-10 18:50:13 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Natte waslap spuwt alleen maar gal op het internet. Ps. minimaal 70% van de russen zit daar gewoon vrijwillig en willen gewoon wat centen verdienen door onschuldige Oekraïners te vermoorden.

10 kudos 2026-06-10 15:07:52 op Hulp voor Tim in Oekraïne
@TeenielnBikini mooie constatering vanaf je luxe strandvakantie, wat heb je er vervolgens aan gedaan?

5 kudos 2026-06-10 13:39:40 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Deze maakt Car for Ukraine niet meer geloof ik. Ik kan wel een nieuwere voor je fixen. Dat zal een paar tientjes zijn. Je mag me wel mailen.

20 kudos 2026-06-10 13:23:00 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Volgens jouw theorie hadden de Canadezen in Nederland ook niks te winnen. Gezellige dag he, 5-mei.

19 kudos 2026-06-10 11:29:53 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Ga eens met ze in gesprek. Sommigen zijn hun business en hun huis kwijt. Hun familie achtergelaten omdat oma en opa niet wilden vluchten. Waarom denk je dat iemand met een Bentley in een bungalow of vervallen bejaardenhuis in Nederland gaat wonen op een plek waar ze niemand kennen? Denk je echt dat dit gelukszoekers zijn?

4 kudos 2026-06-10 09:35:16 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Laatst zei iemand tegen mij; "In vredestijd ben ik ook pacifist"en daar sluit ik me wel bij aan. Bedankt voor de donatie!

31 kudos 2026-06-10 08:40:42 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Excuus, dat is niet handig inderdaad! Je bent sowieso mijn favoriete vrouw op Dumpert nu, bedankt voor je donatie!

3 kudos 2026-06-09 22:17:00 op Hulp voor Tim in Oekraïne
@Greenhorn | 09-06-26 | 22:13: Hij was 18, anders word je ook niet toegelaten tot de opleiding.

14 kudos 2026-06-09 22:15:28 op Hulp voor Tim in Oekraïne
@Wakemeister | 09-06-26 | 22:04: Je gevoel is logisch en het is niet aan mij om het hele verhaal hier te delen maar er zit meer aan het verhaal en niet zo simplistisch als dat jij het nu beschrijft. Eén ding kan ik wel vertellen, Tim doet dit met alle beste intenties, ook voor onze vrijheid. Z'n pa gaat de bus zelf afleveren.

16 kudos 2026-06-09 21:44:28 op Hulp voor Tim in Oekraïne
Als tegenhouden niet lukt, dan is zo goed mogelijk helpen het beste wat je kan doen..

136 kudos 2026-06-09 21:39:36 op Hulp voor Tim in Oekraïne
We hebben zo'n 4000 euro voor een bus nodig. We hebben nog resterende fondsen om de auto daar te krijgen (papierwerk/diesel/etc.). Bedankt Dumpert-brigade! Het plussen van deze video helpt al enorm!
https://www.doneeractie.nl/sup... De link naar onze instagram is op de donatiepagina te vinden. Daar zal Tim uiteindelijk een video achterlaten. En voor alle FVD'ers die altijd "eigen volk eerst" roepen, dit is je kans!

131 kudos 2026-06-09 14:21:32 op Russische locomotief stoppen met een drone
Zoals velen van jullie weten brengen wij auto's naar Oekraine om het leger te helpen. Velen van jullie hebben het initiatief gesteund en dit heeft veel impact gemaakt. Nu vraag ik graag om persoonlijke hulp. De Nederlandse zoon van een vriend (zit ook in de groep waarmee we de auto's brengen) vecht in Donetsk. Hij belde vandaag en is op zoek naar een VW-transporter of soortgelijks, de jongens daar hebben het heel hard nodig om personen en goederen mee te vervoeren naar de posities. Willen jullie nog mee helpen? We zullen na ontvangst foto's plaatsen op ons instagram account. Bedankt mannen! doneeractie.nl/support-vo...
De link naar de instagram is daar ook te vinden.

15 kudos 2026-06-09 14:20:51 op Russische locomotief stoppen met een drone
Zoals velen van jullie weten brengen wij auto's naar Oekraine om het leger te helpen. Velen van jullie hebben het initiatief gesteund en dit heeft veel impact gemaakt. Nu vraag ik graag om persoonlijke hulp. De Nederlandse zoon van een vriend (zit ook in de groep waarmee de auto's brengen) vecht in Donetsk. Hij belde vandaag en is op zoek naar een VW-transporter of soortgelijks, de jongens daar hebben het heel hard nodig om personen en goederen mee te vervoeren naar de posities. Willen jullie nog mee helpen? We zullen na ontvangst foto's plaatsen op ons instagram account. Bedankt mannen! doneeractie.nl/support-vo...
De link naar de instagram is daar ook te vinden.

94 kudos 2026-06-09 14:19:26 op Tate broers krijgen schietles in Rusland
Zoals velen van jullie weten brengen wij auto's naar Oekraine om het leger te helpen. Velen van jullie hebben het initiatief gesteund en dit heeft veel impact gemaakt. Nu vraag ik graag om persoonlijke hulp. De Nederlandse zoon van een vriend (zit ook in de groep waarmee de auto's brengen) vecht in Donetsk. Hij belde vandaag en is op zoek naar een VW-transporter of soortgelijks, de jongens daar hebben het heel hard nodig om personen en goederen mee te vervoeren naar de posities. Willen jullie nog mee helpen? We zullen na ontvangst foto's plaatsen op ons instagram account. Bedankt mannen! https://www.doneeractie.nl/sup...
De link naar de instagram is daar ook te vinden.

16 kudos 2026-05-03 19:30:18 op Doempert-mobiel in Zaporizhzhia
Ik denk dat werkende Oekraïners de Nederlandse kas-staat meer aan-spekken dan jij op het moment doet?

20 kudos 2026-05-03 18:16:36 op Doempert-mobiel in Zaporizhzhia
Ja gaat eigenlijk best goed! Maar nee deze auto's worden gebruikt als logistieke aanvoering tijdens rotaties. Rotaties ja, iets waar jouw geliefde russen nog nooit van hebben gehoord.

7 kudos 2026-05-03 16:18:21 op Doempert-mobiel in Zaporizhzhia
Nee daar worden ze niet voor gebruikt. Daarbij; ja klopt, van de 400-600k gemobiliseerden soldaten aan het front zijn er best een aantal tegen hun wil in "ontvoerd". Het probleem is dat je nou net dat soort filmpjes ziet op internet, filmpjes maken van mensen die meewerken wordt lastig hè. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat 90% van de jongens, ook die niet graag willen gaan, het met trots omarmen als het hun tijd is.

72 kudos 2026-05-03 13:58:35 op Doempert-mobiel in Zaporizhzhia
Erg leuke reactie vanuit het front. De mannen zijn heel blij met de Dumpert-auto die jullie hebben gedoneerd. Dank nogmaals, ook namens hen, voor de bijdrage! Wij gaan aankomende week weer met een aantal auto's en hopen na de zomer weer met een grote groep Nederlanders (en Reaguurders) die kant op te gaan. We zamelen weer in voor nieuwe voertuigen: https://www.doneeractie.nl/sup...

1 kudos 2026-04-09 22:03:16 op Dankje vanuit Oekraïne
Jij snapt er duidelijk niks van. Oekraïners zitten in steden als Kramatorsk die nu continu aangevallen worden door de russen. Het is geen oorlog die zich alleen maar afspeelt in open velden. Grijs is daar de camouflage tegen de drones die overvliegen. Misschien moet je verontwaardigd zijn over wat de russen met die steden doen? Want daarom zitten de Oekraïense soldaten daar en niet andersom. En de reden dat ze in burger-voertuigen rijden is omdat ze niet genoeg militair materieel hebben, ook zij zouden liever in een pantserwagen zitten.

10 kudos 2026-04-09 20:29:37 op Dankje vanuit Oekraïne
Als Oekraïne stopt met vechten is er geen vrede maar bezetting. Daarbij; zo'n 70-80% van de Russische soldaten zit daar vrijwillig te doden voor wat centen, niet heel handig hè.

18 kudos 2026-04-09 20:14:44 op Dankje vanuit Oekraïne
Auto zal ingezet worden in stedelijk gebied, daar valt grijs minder op dan groen.

16 kudos 2026-04-09 19:59:05 op Dankje vanuit Oekraïne
*Volle internet steun* want echt supporten doe je niet hè? Denk je dat Putin al je support berichtjes leest?

21 kudos 2026-04-09 19:35:16 op Dankje vanuit Oekraïne
Er is een drone ingeslagen 150meter naast ons hotel, 1,5 dag nadat we weg waren. Deze auto's stonden daar in de straat geparkeerd. Dus op je vraag "hoe kan dat nou?": we nemen risico, al is het maar een beetje.

137 kudos 2026-04-09 19:32:12 op Dankje vanuit Oekraïne
Reaguurders, ik kan het niet vaak genoeg zeggen; bedankt! Dumpert en de dumpert-mobiel zijn nu ook in Oekraïne een begrip! We maken ons op voor een nieuwe rit in mei. Na Bevrijdingsdag gaan we 3 auto's naar Oekraïne brengen. Alle steun is zeer welkom, zo kunnen we samen blijven supporten: https://www.doneeractie.nl/mij...

12 kudos 2026-03-28 11:03:10 op Reaguurders en dumpert-mobiel naar Oekraïne!
Ja dom hè! De Russische aanvallen is natuurlijk niet dankzij de Russen maar dankzij ons! Wat zijn wij toch dom. Net als die domme Canadezen die ons kwamen bevrijden en wij elk jaar herdenken, dom volk. Nee we willen niet de held uithangen kerel, de Oekraïners zorgen er juist voor dat die raketten niet op jouw voordeurtje terechtkomen.

118 kudos 2026-03-28 10:29:12 op Reaguurders en dumpert-mobiel naar Oekraïne!
Helden! Wederom erg dankbaar voor jullie steun! Dankzij Dumpert-donaties kunnen we dit werk voortzetten en zijn er weer verschillende eenheden aan een voertuig geholpen. Daarnaast hebben we ook benodigde zaken als generatoren, powerstations en tourniquets kunnen aanschaffen. Ook hebben we een busje bestickerd en gedoneerd aan Unbroken, een revalidatieziekenhuis waar ze gewonde soldaten opereren, protheses geven en werken aan zowel fysiek als mentaal herstel. Al met al was het een bijzonder waardevolle trip, mogelijk gemaakt door jullie steun! Hopelijk blijft de steun doorgaan zodat we ons samen kunnen blijven inzetten voor een vrij Oekraïne en een vrij Europa! https://www.doneeractie.nl/sup... Ps. Plussen van deze post & reaguursel helpt ook al enorm!

0 kudos 2026-03-25 10:40:53 op Shahed op centrum Lviv
@Greenhorn | 25-03-26 | 10:24: Tuurlijk, en zo waren er gisteren op meer dan 800 plekken in Oekraïne vrijwilligers als wij he.

121 kudos 2026-03-24 21:37:21 op Shahed op centrum Lviv
Dit is 200meter van het hotel (Ibis styles) vandaan, waar wij 2 dagen geleden nog zaten. Onze voertuigen, waaronder de Dumpert-mobiel en de andere voertuigen die jullie hebben gedoneerd, stonden in de straat van de inslag geparkeerd. Net op tijd weg dus! Komende dagen zal ik wat foto's posten voor jullie. Hulp nog altijd welkom: https://www.doneeractie.nl/sup...

12 kudos 2026-02-22 12:56:22 op Dumpertdonateurs bedankt!
Er zullen vast wat rotte appels tussenzitten ja en die vallen nou eenmaal op. Rijke kerels die ergens hun weg over de grens hebben betaald (strafbaar-feit uiteraard). Maar een kut volk is het zeker niet. Wij hebben genoeg ervaring met opvangcentra voor Oekraïners die bijv dagelijks, na werktijd, loopgraven-kaarsen in elkaar knutselen om hun mannen daar te ondersteunen. Wij hebben in Oekraïne zelf ook alleen maar positieve ervaringen, niet alleen omdat we wat komen brengen maar ook gewoon als we door de stad lopen zijn de Oekraïners erg warm en gastvrij. Ik vind het knap dat een land dat zo kapot gemaakt wordt, zich nog zo staande weet te houden en er het beste van probeert te maken. Mijn tip, oordeel die persoon die in de bosjes ligt niet voordat je zijn verhaal kent. Sommigen hebben echt enorme narigheid gezien. Jaren geleden gaven de Canadezen hun leven voor ons en dat herdenken we nog jaarlijks op 4 en 5 mei. Wellicht kunnen wij nu wat doen voor de vrijheid van een ander, al is het alleen maar door ze niet gelijk te veroordelen en tijdelijk een veilig plekje te bieden.

194 kudos 2026-02-22 10:51:32 op Dumpertdonateurs bedankt!
Namens jullie staan er inmiddels al zo'n +- 25 voertuigen aan het front. Diepe buiging helden!
En zonder logistiek? Geen beweging. Geen aanvoer. Geen overwinning. Auto's zijn de werkpaarden aan het front.

19-maart trappen we het gaspedaal in: met 10 voertuigen (waaronder de legendarische Dumpert-Mobiel) gaan we richting Lviv. Naast de voertuigen van het filmpje hebben we de exportverzekeringen en generatoren/powerstations kunnen bekostigen. We zijn nu alvast voertuigen aan het inzamelen voor een volgende trip in mei waarbij we de 100e auto hopen te brengen.

Steunen kan nog dus steeds via: https://www.doneeractie.nl/sup...
Wij zorgen weer dat elke euro z'n bestemming haalt. Hopelijk kunnen jullie dit filmpje even plussen.

PS: Grote dank aan https://www.doneeractie.nl/sup... voor het kosteloos ontwerpen en bestickeren van de Dumpert-Mobiel. Klasse.

0 kudos 2026-01-26 08:25:08 op Oekraïne herstelt in rap tempo energievoorzieningen
@BSKMP | 26-01-26 | 08:16: Whataboutism ten top. Ter info: Nordstream 2 is nooit in gebruik geweest, dus daar ligt onze energie-crisis niet aan. Maar dat wist jij, als fervent zelfonderzoeker, natuurlijk ook wel.

0 kudos 2026-01-26 07:46:12 op Oekraïne herstelt in rap tempo energievoorzieningen
Wat dacht je hoe dat tijdens de tweede wereldoorlog ging? Dat de Canadezen en Amerikanen niet-corrupte landen niet hebben geholpen? De Sovjet-unie was immens corrupt, toch werden miljoenen tonnen aan materieel gestuurd door de Amerikanen. Grappig dat je begint over Nord-Stream. Zullen we een lijstje maken met wat Rusland allemaal heeft gedaan? Afgezien van de bijna 200.000 oorlogsmisdaden die geregistreerd staan. Dat we Oekraïne helpen is niet het probleem, dat jij het ze niet gunt is het probleem. Mensen zoals jij sommen altijd dezelfde paar dingen over Oekraïne op maar negeren bewust de zaken die Rusland anderen allemaal aandoet.

6 kudos 2026-01-25 18:51:13 op Oekraïne herstelt in rap tempo energievoorzieningen
Nee gestemd? Maak je nu echt een bruggetje van het referendum naar deze oorlog? Ben benieuwd of jij op 5-mei weer de vrijheid staat te vieren. Voor de Canadezen wat het ook "niet hun oorlog". Toch zijn er veel gesneuveld in ons land, waarschijnlijk hadden zij daar ook nee voor gestemd. Nu kunnen wij een land in nood helpen, niet met levens maar met wat centen. Dat je daar zo absoluut op tegen bent zegt veel over jou, zou me schamen (en zeker op 5-mei)

Topcomment 1081 kudos 2026-01-25 18:03:14 op Oekraïne herstelt in rap tempo energievoorzieningen
Off-topic: Oproep aan alle reaguurders; misschien kennen jullie ons nog. Het groepje reaguurders wat sinds 2022 auto's naar Oekraïne brengt. We zijn inmiddels bijna 4 jaar (en bijna 100 auto's) verder. De nood is nog hoger en de hulp helaas veel minder. In maart gaan we met ons groepje weer wat auto's die kant opbrengen en wij, samen met de Oekraïners, kunnen jullie hulp goed gebruiken. Door steun van anderen kunnen wij auto's, exportkentekens, autoverzekering en diesel bekostigen. Mochten jullie nog wat kunnen helpen dan zijn we erg dankbaar! Zo kunnen we samen en onverbiddelijk door met het steunen van Oekraïne want zij verdienen het. Bedankt!
https://www.doneeractie.nl/sup...

4 kudos 2026-01-18 11:08:28 op Noem je mij een Nazi?
Ik vind het ook erg bijzonder dat veel mensen in Europa die "extreem/radicaal-rechts" stemmen zeggen dat ze tegen Oekraïne zijn vanwege de nazis in dat land.