97 +97 0
Kudos
#80884 (Top 25.3093%)
| Kudos/dag | 0.21 |
| Kudos/reaguursel | 13.86 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 38 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | 0 |
97 +97 0
Kudos
#80884 (Top 25.3093%)
| Kudos/dag | 0.21 |
| Kudos/reaguursel | 13.86 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 38 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | 0 |
7
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.01 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 45.3 |
| Reacties per reaguursel | 0.86 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 2 |
| Aantal x weggejorist | 0 |
| Geregistreerd op | 20-08-2024 |
| Eerste reactie op | 22-08-2024 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2025-08-30 18:35:39 door paris2texas op Tupperware tuning
@burner45678516 | 30-08-25 | 20:10: Enkel achterstevoren. Jij verwijst naar de vleugel van een vliegtuig en dan moet die inderdaad ook ondersteboven om lift te creëren. Op een auto wil je net geen lift creëren maar downforce.
5 kudos 2025-08-30 18:10:33 door burner45678516 op Tupperware tuning
@onbelangrijk | 30-08-25 | 19:57: Duidelijk ondersteboven en achterstevoren, je uitleg klopt verder.
Google ''under cambered airfoil'' dan zie je dit vleugeltype, de bolle kant moet inderdaad naar beneden en de ''scherpe'' kant naar achter.
Zo en nu ga ik aan het bier, doei.
8 kudos 2025-08-30 17:57:24 door onbelangrijk op Tupperware tuning
Alleen achterstevoren. Dit lijkt meer op een vleugel dan een spoiler. De bolle kant moet dan naar beneden om een lagedruk regio onder de vleugel en een hogedruk regio boven de vleugel te creëeren. De lucht legt dan een langere afstand onder de vleugel af dan boven de vleugel. Oftewel de lucht boven de vleugel heeft dan een hogere dichtheid dan onder de vleugel. Resulterend in downforce. Een spoiler is een soort luchtschep die de lucht opvangt en naar boven duwt wat resulteert in een tegenovergestelde kracht naar beneden: downforce. Ongeveer hetzelfde als een vliegtuig doet met turboflaps. Alleen dan omgekeerd. En omdat turboflaps ook voor meer luchtweerstand zorgen, zijn deze bij een vliegtuig intrekbaar wat zorgt voor meer efficiëntie wat betreft brandstofverbruik.
11 kudos 2025-08-30 17:51:14 door welmer op Tupperware tuning
Niet ondersteboven…
7 kudos 2024-08-23 10:43:34 door piemelpasta op Cymbal productie in Istanbul
Giet as een malle zo.
15 kudos 2024-08-23 10:43:02 door TonyDpony op Cymbal productie in Istanbul
BigStacked leert het ons!