-65 +760 -825
Kudos
#280136 (Top 87.6570%)
| Kudos/dag | -0.04 |
| Kudos/reaguursel | -0.54 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 165 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -264 |
-65 +760 -825
Kudos
#280136 (Top 87.6570%)
| Kudos/dag | -0.04 |
| Kudos/reaguursel | -0.54 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 165 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -264 |
121
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.07 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 59.7 |
| Reacties per reaguursel | 0.76 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 8 |
| Aantal x weggejorist | 0 |
| Geregistreerd op | 09-03-2021 |
| Eerste reactie op | 09-03-2021 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
-264 kudos 2024-10-14 15:04:17 op Schattig mannetje wil niet gefilmd worden
Plaats goede mensen in een slechte omgeving en ze worden verpest. Plaats slechte mensen in een goede omgeving en ze zullen zich positief ontwikkelen. Ik had een aantal vrienden die vergelijkbaar gedrag vertoonden als dit jochie toen ze jong waren. De jongens die in een goede omgeving terecht kwamen zijn prachtige mensen geworden. De jongens die nooit hun omgeving zijn ontkomen, zijn helaas nog altijd waar ze waren… we moeten de omgevingen veroordelen waar deze jongens in opgroeien, niet de individuen zelf. Kinderen zijn nog enorm kneedbaar, triest om te lezen hoe reaguurders zo'n kind meteen afschrijven.
-73 kudos 2021-03-26 09:50:36 op Touch my tralala
Net wanneer je denkt dat dit land niet preutser kan. Heel de media op z'n kop vanwege een jochie die z'n ballen laat zien. Wat nu? Gaan we jochies leren dat ze zich moeten schamen voor hun tralala? 17000 om z'n ballen te laten zien, man dit is een geboren ondernemer, kan je als vader alleen maar trots op zijn haha
-69 kudos 2025-09-11 15:18:58 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
In plaats van meteen te oordelen dat dit verkeerd is kun je je ook afvragen wat zijn onderbouwing hiervan is. Dan kom je al gauw tot de conclusie dat je zijn onderbouwing eigenlijk helemaal niet weet, en dus eigenlijk niet precies weet wat je dan precies afkeurt. We doen alsof een politieke moord per definitie verkeerd is, terwijl Hitler vermoorden voor WO2 wordt dan weer "goedgekeurd". Nu wil ik persoonlijk Kirk niet vergelijken met Hitler, daarvoor weet ik te weinig van zowel Kirk als Hitler. Kan het zijn dat een docent ethiek zich meer heeft verdiept in dit onderwerp en wellicht meer weet dan jij? Kan, hoeft niet. Kortom, we weten te weinig om hier eigenlijk over te oordelen.
-44 kudos 2024-10-19 15:27:06 op Jatlul steelt van personeel
Nagenoeg altijd is niet altijd en hoogstzelden is dus soms wel. Het feit is grappig genoeg dat juist jij hier zelf heel mooi illustreert wat een vooroordeel is, niet?
-44 kudos 2021-03-21 11:13:28 op Meneer reageert op vegan
Het doden van dieren die de voedselvoorraden bedreigen is handelen uit zelfbescherming (je beschermt de gemeenschap) , het doden van dieren voor vlees over het algemeen niet... Het doden van iets wanneer het jou dreigt te doden zouden we allemaal begrijpen, maar ik hoop wel dat iedereen het hier met mij eens is dat doden, indien onnodig, gewoon verkeerd is. Ik eet zelf wel vlees, ondanks dat ik weet dat de manier waarop het nu gebeurd niet de juiste manier is. Je hoeft als vleeseter heus niet meteen in de verdediging te schieten, je kan ook gewoon toegeven dat wat je doet "verkeerd is. Dat betekent niet dat je ineens geen vlees meer moet of mag eten. Erkennen zou een mooi begin zijn...
-38 kudos 2024-09-03 08:55:21 op Groenlinksert is tegen vliegpas Eindhoven Airport
Als je een sigaretje per dag rookt betekent niet dat je je niet mag uitspreken tegen mensen die een pakje per dag willen roken. Bovendien lees ik nergens dat zijn standpunt is dat vliegen geheel verboden moet worden, dus wat blijft er dan nog over van haar "punt". Neemt niet weg dat zijn antwoord over "dat is mijn privéleven" dan wel weer een heel zwak antwoord is.
-27 kudos 2025-05-29 14:22:46 op Omstanders vs pro-palestina strijders
Zegt iemand die zelfs op Dumpert zijn eigen naam niet durft te gebruiken
-27 kudos 2025-07-14 08:13:37 op Hypocrisie
XR pleit voor krimp van luchtvaart, niet voor het volledig stoppen van de luchtvaart. Wat dat betreft, niks hypocriets aan.
-26 kudos 2025-01-19 18:16:41 op Projectiekoekwaus klimt in tiktok
Klopt, door je gebrek aan kennis in al deze zaken is dat inderdaad de enige conclusie die jij kunt trekken.
-21 kudos 2024-10-19 15:53:20 op Jatlul steelt van personeel
Lieve Dumpert redactie, zouden jullie ook eens, ter voorkoming van het creëeren van een eenzijdig beeld, een filmpje willen uploaden waarin een allochtone volwassen Nederlander een kind bespeeld, verkracht en vermoord? Ow, wacht…
-16 kudos 2025-05-29 14:17:18 op Omstanders vs pro-palestina strijders
Naja, als je je verdiept in de huidige situatie in Gaza dan wordt het al vrij snel duidelijk dat het niet helemaal zuiver is wat daar gebeurt. Er gebeurt genoeg zodat de EU zijn vraagtekens zet of de EU überhaupt een samenwerking met Israel nog wel voort kan zetten. Er zal vast sprake zijn van wat propaganda en kuddegedrag, maar dat betekent niet dat de situatie in Gaza hiermee goed te praten is. Er was ook propaganda en kuddegedrag ten tijde dat men tegen de nazi's vocht, dat betekent niet dat mensen die tegen nazisme protesteerden daarbij dan ongelijk hadden. De protesten hebben ervoor gezorgd dat ik mij ben gaan verdiepen in het probleem, dus nutteloos wil ik het ook niet noemen. Even ter vergelijking, als je vandalisme vervelend vind omdat onschuldige mensen de dupe zijn van verf op hun ruit wat hen geld gaat kosten, in Gaza wordt vandalisme gepleegd op het niveau waarbij onschuldige mensen het met hun leven moeten bekopen. De waarde van een ruit valt hierbij in het niets. Het is dus maar net vanaf welk perspectief je dit bekijkt. Als jij je hieraan al irriteert, een protest waar je niks mee te maken hebt, op een plek waar jij niet woont, waarbij iets kapot gaat van iemand die jij niet kent, en je krijgt het indirect tot je op dumpert, moet je je even voorstellen waar de mensen in Gaza doorheen aan het gaan zijn…
-16 kudos 2025-07-16 23:32:22 op Koter krijg gratis lesje respect
Ook donkere mensen zeggen dit over het algemeen niet zomaar tegen elkaar. Dit woord wordt over het algemeen niet gebruikt tegenover onbekenden. Zoals je je vrienden ook wel is "pik" noemt, zeg je dit over het algemeen ook niet zomaar tegen vreemden, omdat dat als respectloos ervaren kan worden. Daar kom je soms op een vervelende manier achter.
-16 kudos 2025-08-19 06:33:07 op Wolf in het wild
Het feit dat we met zijn allen in paniek raken over een beest van +/- 35kg zegt meer iets over de trieste staat waar de mens zich in bevind, dan dat het iets over de wolf zegt.
-14 kudos 2025-01-16 08:07:49 op Klimaattrutje
Onzin, iedereen wilt te veel. Iedereen wilt een eigen huis, een eigen auto, eigen computer, 2x per jaar op vakantie, grootste tv's, nieuwste smartphones, smartwatches, alles moet smart, en ga zo maar door.
-13 kudos 2025-11-26 17:39:58 op Man scheldt met homo en slaat Blijwin
Met je uitspraak dat antihomogeweld een 'allochtonenhobby' is beweer je feitelijk dat alle niet-100%-Nederlandse families (inclusief West-Europeanen, hierbij horen ook landen die volgens onderzoek veel toleranter zijn dan Nederland) minder homo-tolerant zouden zijn dan autochtoon Nederland. Ik snap dat dit niet is wat je bedoelt, maar dit is wel wat je zegt. Doe er mee wat je wilt.
-10 kudos 2025-07-16 23:46:26 op Koter krijg gratis lesje respect
Paniek omdat je je realiseert dat je iets verkeerds heb gedaan is niks mis mee, dat is ongemak, zo leren en ontwikkelen we ons. Wellicht wilde deze meneer er iets van zeggen maar wilde het jochie het liefst zo snel mogelijk wegfietsen omdat ie snel genoeg doorhad dat ie iets stoms had gezegd. Vol dreigementen gaat ook wel heel ver. Als dat jochie het tegen de verkeerde had gezegd had het verkeerd kunnen aflopen, is een feit. Dat hij dit aan de ouders wilt vertellen kun je alleen maar respect voor hebben. Dat hij de tijd neemt om iemand (terecht) terecht te wijzen op zijn gedrag en de gene die hier verantwoordelijk voor zijn van op de hoogte te stellen (ouders), zonder fysiek of verbaal geweld te gebruiken. Je legt de lat wel heel hoog om iemand aan te spreken op zijn gedrag. Als ik iemand afval op straat zie gooien en ik wil er iets van zeggen zit ik er ook niet op te wachten om klimaatverandering en microplastics uit te leggen.
-7 kudos 2025-08-18 13:45:15 op Jurkmeneer is aangehouden.
@bammetjepindakaas | 18-08-25 | 13:26: Nou nou nou vernielen… dit is relatief eenvoudig weg te vegen en niemand die er nog wat van terugziet. Redelijk onschuldig.
-7 kudos 2024-12-14 08:29:49 op School en niveau?
Hoe dan?
-7 kudos 2024-11-03 19:19:07 op Marcelo weigert opdracht
Helemaal mee eens. Enkel omdat je een contract hebt betekent dat nog niet dat je eigendom van de trainer bent, wat het salaris dan ook mag zijn. Als voetballer heb je net als iedere andere werknemer ook gewoon rechten, zoals met respect behandeld te worden, taken te mogen weigeren die niet binnen de afspraken vallen etc. We weten simpelweg niet wat er is gebeurd.
-7 kudos 2025-07-16 23:36:36 op Koter krijg gratis lesje respect
Ook zwarte mensen noemen willekeurige mensen op straat geen nigger, omdat zijzelf ook dondersgoed weten dat dat als respectloos ervaren kan worden, ongeacht huidskleur.
-7 kudos 2025-07-16 23:39:48 op Koter krijg gratis lesje respect
@XantippenXan | 16-07-25 | 22:00: Voor een 8 jarige is niet veel nodig om in blinde paniek te raken… Kan me herinneren dat ik ooit een waterballon per ongeluk in een rijdende auto had gegooid (lang verhaal). Bestuurder stapte terecht uit en greep mij bij mijn arm. Ik jankte ook de hele buurt bij elkaar.
-6 kudos 2021-05-25 15:55:54 op Lewis is een slechte verliezer
Ik zie het probleem niet. Hij heeft toch gewoon gelijk? Het is toch ook haast onmogelijk iemand op Monaco in te halen? Dat is algemeen bekend. Je eindigt daar 9 van de 10 keer waar je start. Neemt niet weg dat het daar mooi is om te rijden zoals hij ook al zegt. Zijn twee zaken die los staan van elkaar als je het mij vraagt. Een mooi parcours hoeft niet spannend te zijn.
-5 kudos 2021-03-24 08:41:48 op Johan kritisch op Oranje over Qatar en Turkije
Dus als ik belachelijk wordt gemaakt om mijn huidskleur mag ik er niets van zeggen tenzij ik ook opkom voor de oeigoeren?
-5 kudos 2025-08-18 13:57:13 op Jurkmeneer is aangehouden.
@timmytime | 18-08-25 | 12:29: klopt, eens. Maar we moeten niet vergeten dat we politiek verweven zijn met Israel en dus indirect bijdragen aan het probleem, en indirect het probleem steunen en in stand houden. Plus, we kunnen significantie invloed uitoefenen op de situatie juist daardoor. We hebben vrijwel geen politieke banden met Soedan, onze rol daar dus is verwaarloosbaar, en onze invloed dus ook 0.
-5 kudos 2025-09-22 17:48:09 op Mooi, en nu samen een vlot bouwen.
Bovendien denken veel mensen dat je móét stemmen, alsof je het land in de steek laat als je dat niet doet, dat willen politici je ook laten geloven, omdat zij daar baad bij hebben. Maar in Nederland hebben we stemrecht, geen stemplicht. Niet stemmen is dus óók een keuze en kan een manier zijn om te laten zien dat je geen vertrouwen hebt in het huidige politieke aanbod.
Wil je wél laten merken dat je meedoet, maar ben je het met niemand eens? Dan kun je ook blanco stemmen. Zo wordt zichtbaar dat je bewust geen partij kiest, in plaats van dat je stem verdwijnt in de statistiek van "niet opgekomen kiezers." Maar uiteraard vertellen politici je dit liever niet.
-5 kudos 2025-08-18 13:49:49 op Jurkmeneer is aangehouden.
Het heeft een discussie op Dumpert gestart over het desbetreffende onderwerp. Zijn doel is bereikt: aandacht en discussie op gang brengen. Wanneer de politiek genoeg druk voelt van de bevolking buigt het, want de politiek kent geen principes, de politiek wilt zetels, en zal meebewegen met wat het volk wilt. Het werkt bottom up. Het is een plan dat wanneer je genoeg geduld hebt, kan werken.
-4 kudos 2021-05-09 14:19:40 op Politiebus versus demonstrant
Natural selection at its finest...
-4 kudos 2025-08-18 13:53:11 op Jurkmeneer is aangehouden.
@KanjerBolderman | 18-08-25 | 12:19: Die meneer heeft het wel voor elkaar gekregen dat zich een discussie heeft geopend op Dumpert nota bene. Zijn plan heeft wel degelijk gewerkt.
-4 kudos 2025-08-18 13:52:16 op Jurkmeneer is aangehouden.
@stoofstraat | 18-08-25 | 12:19: Wanneer je zegt "boe onschuldige Palestijnse mannen, vrouwen en kinderen die omkomen. En Boe Israel" betekent niet dat je zegt "Hup Hamas". Er bestaat nuance.
-4 kudos 2024-11-03 19:25:14 op Marcelo weigert opdracht
@AmanitaMuscaria | 03-11-24 | 19:13: Als je als loodgieter door een klant met disrespect wordt behandeld kun je toch ook gewoon zeggen "zoek het maar lekker uit"?
-3 kudos 2021-03-23 19:27:33 op Oma is tegen de avondklok
Wat stel jij voor?
-3 kudos 2025-07-16 23:47:40 op Koter krijg gratis lesje respect
Simpelweg de fiets beetpakken van een 8-jarige kan reden genoeg zijn voor het kind om in totale paniek te raken…
-3 kudos 2021-03-25 10:14:54 op Gefeliciteerd u heeft gewonnen
Onverwerkt jeugdtrauma denk, zo snel mogelijk onder je bed voor je die corrigerende tik van je ouders krijgt
-3 kudos 2025-08-06 14:34:49 op Spanjaarden hebben effectieve manier om krakers uit te zetten
@BadPatNL | 06-08-25 | 09:28: Ik kan zelf uit het filmpje niet opmaken om wat voor specifieke krakers het gaat, wilde alleen wat nuance schetsen omdat ik merkte dat een hoop mensen hier krakers in het algemeen als criminelen bestempelden. Het zou mij niet verbazen als je van dat soort groepen zigeuners hebt, zou alleen willen zeggen dat niet alle krakers zigeuners zijn die uit zijn op ravage. Het is niet altijd lief en naïef, maar ook niet donker en duister, er zit een hele grijze wereld daartussenin.
Investeerders verdienen over de rug van de bevolking, zigeuners "verdienen" over de rug van investeerders, iedereen probeert over de rug van een ander ergens van te profiteren, de één doet het legaal, de ander illegaal, maar moreel wellicht beiden net zo verwerpelijk.
-3 kudos 2025-08-18 14:07:26 op Jurkmeneer is aangehouden.
Je bent gewoon te lui om je te verdiepen in waar hij wél en niet voor staat, verzint vervolgens zelf dan maar wat wat je dan vervolgens afkeurt soort van. Is het wellicht mogelijk dat hij gewoon op wilt komen voor onschuldige Palestijnse slachtoffers, en enkel dat, zonder anti-jood te zijn?
-2 kudos 2025-09-11 17:12:39 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
@Leegzwembad | 11-09-25 | 15:27: Ik zei vóór WO2, begrijpend lezen is ook een ding
-2 kudos 2025-08-11 14:21:16 op Misdaadjournalist Telegraaf ontslagen want blijkt viespeuk
@TrustMeImAnEngineer | 11-08-25 | 12:44: Wat als hij in één van zijn berichten het volgende heeft aangegeven: wat ik hier voorstel staat volledig los van mijn werk die ik verricht voor jou. Ik zal mijn werk professioneel uitvoeren, zo goed als ik kan, ook wanneer je dit voorstel afwijst. (Of iets vergelijkbaars) Zou dat iets veranderen? Of wat als zij hier zelf over begon?
-2 kudos 2025-08-18 14:01:23 op Jurkmeneer is aangehouden.
Mensen die vóór waren blijven vóór. Mensen die tegen waren worden misschien nog meer tegen. Dit gaat niemand zijn standpunt veranderen. Wat het wel heeft gedaan is dat het een discussie op Dumpert heeft geopend. En juist die discussies zijn belangrijk.
-1 kudos 2025-09-11 18:11:35 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
@Bonzi_Buddy | 11-09-25 | 17:15: Ik zeg nergens dat hij vermoord is. Maar het is een populaire filosofische vraag om te stellen aan mensen, zou je hitler vermoorden als je de kans kreeg voordat WO2 uitbrak? Het gaat meer om het idee, minder over het feit of er technisch gezien al oorlog was of niet. Het gaat om de kwestie of het ethisch is om iemand als Hitler te vermoorden nog voordat hij heeft gedaan wat hij heeft gedaan. De meeste mensen lijken dit namelijk goed te keuren. Net zoals het vermoorden van een terrorist vóór een aanslag, lijkt iedereen ook goed te vinden. Dat was mijn punt. Moord is niet per definitie onethisch.
-1 kudos 2021-03-21 11:45:17 op Meneer reageert op vegan
Klopt, het doden van dieren voor vlees is ook voor voedselvoorraden, maar de mate en de manier waarop het nu gebeurd is overbodig
-1 kudos 2025-09-12 08:29:02 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
@Yibberyabber | 11-09-25 | 19:17: Klopt, ik verdedig iemand die niet de kans heeft gekregen zich te verdedigen. Als een rechtsstaat je lief is dan steun je dat en oordeel je pas tot je de feiten boven tafel hebt, en niet daarvoor. Dat hij wordt ontslagen zegt helemaal niks, zijn scholen nu de nieuwe rechterlijke macht die aangeven wat wel en wat niet ethisch door de beugel kan? Zij zijn gewoon hun eigen hachje aan het redden, omdat ze bang zijn dat een hoop mensen niet in staat zijn om hier vrij over te denken en ze binnen de kortste keren een granaat voor hun deur krijgen als ze geen afstand nemen. En aan de reacties te lezen hebben ze gelijk.
-1 kudos 2025-01-16 16:00:12 op Klimaattrutje
@DeSpuitendeZuiger | 16-01-25 | 08:51: Het probleem is wel dat hun acties enorm ongericht zijn, zoals het blokkeren van wegen. Ze raken soms mensen die hen steunen, die het met hen eens zijn, mensen die een oprechte spoed hebben etc. Aan de andere kant kun je het rationaliseren door te beweren dat het huidige "verpeste" klimaat meer slachtoffers oplevert dan een blokkade.
-1 kudos 2025-05-29 13:42:57 op Omstanders vs pro-palestina strijders
Met wat specifiek verheerlijken ze terroristen?
-1 kudos 2025-08-19 08:13:06 op Wolf in het wild
@Knakworst69420 | 19-08-25 | 06:44: Waarom kennen we verschillende gewichtsklassen binnen de vechtsport?
-1 kudos 2025-09-11 17:13:55 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
@Dampert | 11-09-25 | 15:25: ik zeg niet dat niemand iets weet, ik zeg dat niemand zijn onderbouwing weet, en dat is een feit.
-1 kudos 2025-09-11 17:14:41 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
@Yibberyabber | 11-09-25 | 15:26: Hoe weet jij of hij meer of minder weet dan jij? Ben je met hem in gesprek geweest? Heb je geluisterd naar zijn onderbouwing?
-1 kudos 2025-09-11 18:24:20 op Docent ethiek viert dood Charlie Kirk
Mensen delen massaal de mening hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting, van denken, van kritisch zijn etc, na de aanslag op Kirk. Vervolgens kaart ik gewoon wat feiten aan.
Ik laat enkel zien dat niemand de onderbouwing van de docent weet, wat een feit is. En ik laat zien dat moord niet onethisch wordt gevonden wanneer je erger voorkomt (denk aan vermoorden van terrorist vóór de aanslag). Een terrorist vermoorden is geen geweldsverheelijking. Nu trek ik enkel de vele oordelen hier op Dumpert in twijfel, meer niet. Ik geef niet eens een mening over hoe ik hier over denk. Er worden mij dingen kwalijk genomen die ik nergens in mijn tekst benoemt heb, ik word uitgemaakt voor mongool, ik mag niet meer stemmen en ik ben niet goed bij mijn hoofd haha. Dit is toch een schoolvoorbeeld van waar het mis gaat.
0 kudos 2025-06-05 08:22:43 op Of het gewoon in het Nederlands kan
Als geboren en getogen Nederlander met een WO achtergrond (aka begrijpend lezen op hoog niveau) moest ik oprecht even het woord "dedain" opzoeken… Daar gaat dan de hele essentie van haar betoog.
0 kudos 2021-03-23 19:38:03 op Oma is tegen de avondklok
@Departed, je kunt het moeilijk controleren wanneer niemand gecontroleerd wilt worden ;)
0 kudos 2025-08-19 08:43:50 op Wolf in het wild
@Sensei | 19-08-25 | 06:45: We zijn niet in Siberië waar wolven vijanden kennen zoals de beer en massa's bereiken van 60-70kg. We zijn in Nederland. De wolven hier zijn klein, licht, jagen op relatief onschuldig wild. Ten eerste zou hij nooit zomaar agressief ten strijde gaan, daar heeft hij niks aan. Hij leeft in het wild en moet overleven, daarbij schade oplopen is zeer nadelig voor hem. En klopt, in mijn eentje zal moeilijk zijn, al denk ik niet dat ik per se kansloos ben, ik zal er vast en zeker gehavend uit komen. Al heb ik mensen gekkere beesten met een nekklem de das om zien doen. Met zijn tweeën is een wolf al vrijwel kansloos wanneer je weet wat je moet doen en voorbereid bent. Dat is meer mijn punt.