DumpStats voor Routine

46,278 +48945 -2667

Kudos

#1213 (Top 0.3796%)

Kudos/dag 36.32
Kudos/reaguursel 16.14
Meeste kudos op 1 reaguursel 1934
Minste kudos op 1 reaguursel -82

2,868

Reaguursels

Reaguursels/dag 2.25
Topreaguursels 15
Woorden per reaguursel 22.7
Reacties per reaguursel 0.23
Meeste reaguursels op 1 dag 19
Aantal x weggejorist 27
Geregistreerd op 07-08-2022
Eerste reactie op 07-08-2022

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

2 kudos 2026-02-02 10:38:22 op Schoten in Almelo?
Zo klinkt het af en toe ook als ik moet schijten.

7 kudos 2026-01-31 20:20:58 op Erg persoonlijke reactie van het hotel
@lekkerNSFW | 31-01-26 | 18:18: Ik zou je reaguursel even bij ChatGPT invoeren en laten controleren op taalfouten als ik jou was.

6 kudos 2026-01-31 18:15:11 op Stroeve glijbaan
Zo als er woorden in een missen.

0 kudos 2026-01-30 20:26:32 op Hopelijk zei ze ja
@P Paniek | 30-01-26 | 16:58: Wachten op tieten?

9 kudos 2026-01-30 20:25:26 op Hopelijk zei ze ja
Als je het filmpje er voor kijken moet ben je af.

16 kudos 2026-01-30 20:02:24 op Ongeduldige sneeuwpannenkoek
Als je goed kijkt, maar dan moet je wellicht echt heel goed kijken. Zie je precies niks.

0 kudos 2026-01-30 17:49:38 op De coalitie is echt al lekker op weg
@konijn55 | 30-01-26 | 14:56: Wellicht geen absurde bedragen zoals 20miljard in stikstof duwen? Tevens hebben het CDA en D66 beide gezegd dat ze het prima vinden als de staatsschuld oploopt...

-1 kudos 2026-01-29 16:22:30 op U gaat hier inhalen, mag dat?
Klopt, wellicht rijden deze mensen de hele dag prio 1 meldingen en hebben ze tussendoor snel de tijd om wat te eten omdat de desbetreffende melding op een eind is en dus geen spoed meer (dus snel eten). Dat ze af en toe ook zonder sirene rijden mag je zelf even uitzoeken waarom dat mogelijk zou kunnen zijn. Maar uit je reaguursel te lezen heb je je oordeel toch al klaar, dus zin heeft het niet.

3 kudos 2026-01-29 16:02:32 op U gaat hier inhalen, mag dat?
@Bosbrand.op.Zee | 29-01-26 | 15:08: Nee hoor, het moet nodig zijn voor zijn of haar politietaak. Knap wel dat jij dat ook aan de hand van dit filmpje kan zien of die standaard hier van pas is ja dan wel te nee.

18 kudos 2026-01-29 13:35:16 op Politie mag blijkbaar wel inhalen..
Het blijft eng om af en toe dit soort uploads te zien van mensen die hierover zeuren, de wet (schijnbaar) niet kennen en achter het stuur (tijdens werk) filmen. Wat een professionele randdebiel ben je dan zeg... man man man.

4 kudos 2026-01-29 11:07:33 op Alex Pretti had op 13-januari al een aanvaring met ICE waar hij zelf de confrontatie opzoekt
@Wateenaccountnaamzeg | 29-01-26 | 10:55: Dat is toch een uitspraak waarop ik - als ik jou was - wat zelfreflectie op zou toepassen: "Dan heeft Trump je al goed in zijn tang als je denkt dat de waarheid in het midden ligt. Als extremisten je daarvan weten te overtuigen"..
Alsof Trump er altijd per definitie naast zit, en er geen mogelijke middenweg te vinden is, en in je zelfde reaguursel anderen van extremisten noemen.

24 kudos 2026-01-29 11:03:04 op De aangifte die je wist dat zou komen
Het leven is wel een stuk eenvoudiger anno nu met een kleurtje of moslim zijnde.... Je komt met een hele hoop meer weg dan normaal, en als iemand daar iets van zegt is het racisme..

-3 kudos 2026-01-28 23:18:49 op Kleine meid is oneens met deze prediker
@BilnaadKameraad | 28-01-26 | 21:28: Jij vindt die versterker nergens voor nodig omdat je je wellicht niet kan vinden in de boodschap. Ik heb zelf ook een bloedhekel aan die draaiorgels op de markt en vindt ze nergens voor nodig. Dat wil niet zeggen dat zij dat wel of niet mogen. Meneer heeft (waarschijnlijk) een vergunning nodig om geluid versterkt af te spelen. Wat hij verder zegt heeft wel degelijk met vrijheid van meningsuiting (en godsdienst) te maken.

-1 kudos 2026-01-28 21:23:01 op Kleine meid is oneens met deze prediker
@Befbabe | 28-01-26 | 20:44: Als ik er even vanuit mag gaan dat meneer gewoon een vergunning heeft, is het helemaal dikke priem. Je hoeft er niet naar te luisteren, of het met hem eens te zijn, maar lastig vallen doet hij je niet. Meneer maakt enkel gebruik van zijn vrijheid van meningsuiting, daar moet je niet zo moeilijk over doen. Er zijn wel meer mensen die zeggen dat je X Y of Z moet doen omdat er anders "iets ergs" staat te gebeuren.

3 kudos 2026-01-28 20:41:58 op Cover Charlie Hebdo
@Rp87 | 28-01-26 | 16:55: Nee het gaat niet perse om Trump. En zo goed als elke politiek leider heeft last van narcisme, daar is hij ook niet uniek in. Het gaat om de reacties ansich. En zelfs inderdaad Trump had hier prima kunnen zeggen dat de ICE agent een fout gemaakt heeft bij de executie van die kerel afgelopen week. Dat is het idiote... Niemand (niet alleen Trump of Republikeinen) kunnen tegenwoordig nog toegeven dat iemand "van dezelfde kant" ergens een fout maakt. Net alsof fouten maken alleen nog maar weggelegd is voor hen met wie je je niet lieert.

2 kudos 2026-01-28 15:27:57 op Amerikanen en vuurwapens
@zoindepoepertt | 28-01-26 | 14:54: Vuurwapens* Vergunning*. Als je hele reaguursel Nederlands is, waarom dan deze woorden in het engels?

21 kudos 2026-01-28 11:13:14 op Cover Charlie Hebdo
Is ook een vreemd idee in die situatie. Het had de Republikeinse partij juist gesierd als ze in zo'n - vrij duidelijke situatie van verkeerde handelingen van de ice-agenten - simpelweg gezegd hadden: "Ja dit is helemaal fout gegaan, en dit had niet moeten gebeuren". Maar tegenwoordig zijn (beide) partijen zo bang om een misser te maken. Zo bang dat "hun eigen partij" verafschuwd wat zij zeggen of vinden dat ze maar iets gaan verdedigen wat eigenlijk niet te verdedigen is, in een wanhopige poging om stemmen te behouden. Veel reguliere burgers zijn hier trouwens ook schuldig aan. Mee gaan in een mening uit angst voor afkeuring van "hun eigen groep" of identiteit.

0 kudos 2026-01-27 23:45:00 op ICE agent doet demonstraten de groeten
@Rubberfetisj | 27-01-26 | 20:16: Klopt. Echter is het wel zo dat zo goed als de enige plaats waar er gedonder met ICE is, in Minnesota is. ICE is in een stuk meer staten actief als daar, dus de uitzondering zit hem niet in ICE. De uitzondering zit hem deels in dat Minnesota weigert mee te werken door zijn of haar lokale politie te laten assisteren. Sterker nog, zij komen helemaal niet, ook als demonstraties uit de hand lopen of als ICE agenten (of ander beveiligend personeel -of andere mensen die het "eens" zijn met ice) lastig gevallen of bedreigd of mishandeld wordt. Tim Walz roept actief op tot verzet en claimed zelfs dat ICE geen "law-enforcement" is. Dan krijg je natuurlijk vanzelf gedonder.

21 kudos 2026-01-26 12:14:12 op Scooterspeknek is woedend! | Dumpert Dashcam 58
@Dr.JJ | 26-01-26 | 09:27: Het heeft met veilig deelnemen aan het verkeer te maken. Als al het verkeer om je heen 40 rijdt, ga je daar zelf niet met 130 langs janken. Dit zijn figuurlijke nummers en niet gebaseerd op het filmpje.

0 kudos 2026-01-25 22:09:42 op Nog een hoek van ICE-schietpartij
@Unleashed123 | 25-01-26 | 21:45: Dus jij hebt als enige alle context en beelden van deze arrestatie in je bezit? En jij hebt ook al de resultaten van dit onderzoek onder je gezien?

Alex Pretti probeerde geloof ik een vrouw te verdedigen waar ICE op dat moment mot mee had... Nogmaals: Niet slim om een agent in zijn werk te belemmeren; hier kun je ook gewoon voor gearresteerd worden. Maar nogmaals, die beelden en context ontbreken.
Je LIJKT nu te redeneren alsof ICE per definitie schuldig is omdat zij iemand arresteren. De zaak met Renee Good ligt ook nogal anders. Ik ben in die zaak veel sneller geneigd de agent het voordeel van de twijfel te geven; iets wat in dit geval niet ter sprake is. Tevens (voor zover ik weet), maakte JD Vance een grove misvatting m.b.t. het recht; alsmede: Dat als een agent wetmatig handelt hij per definitie geniet van immuniteit. Maar we raken wel erg ver van de essentie van mijn reaguursel: Dom om te verzetten bij arrestatie (al helemaal als je een vuurwapen draagt) en 2: Dit lijkt inderdaad een executie. Los van wat een mogelijk onderzoek doet blijken, blijft dat mijn positie.

0 kudos 2026-01-25 20:14:40 op Nog een hoek van ICE-schietpartij
@Unleashed123 | 25-01-26 | 20:04: Natuurlijk kan je je wel verzetten tegen een onterechte arrestatie.... Als je gearresteerd wordt (terecht of onterecht) kun je dat later aanvechten. Doe je dat niet loop je het risico dat er geweld gebruikt gaat worden. Ook het geweld wat een agent gebruikt wordt naderhand getoetst. Als blijkt dat de arrestatie niet terecht was, hoort daar inderdaad ook disciplinaire actie bij. Dat kan zijn een waarschuwing, aantekening, ontslag of vervolging voor moord; wat in deze situatie een mogelijkheid kan zijn. Jij hebt ook geen idee of deze arrestatie terecht is, daar missen we simpelweg context of beelden voor. (Een ice-agent mag namelijk ook reguliere burgers arresteren - en nee daarmee zeg ik niet dat dit arrest terecht is-. Ook als er sprake was van verzet bij een onterechte arrestatie, is dat verzet dus alsnog dom -zeker als je een vuurwapen draagt-. Dat heeft niets met verzachtende aannames te maken, jij hebt daar immers ook geen weet van. Er kunnen prima 2 waarheden (of onwaarheden) zijn in bepaalde situaties. Bepaalde nuances aan het licht brengen, JUIST wanneer polarisatie zo hoog ligt en iedereen (links of rechts) direct een oordeel klaar heeft dat lieert met zijn of haar politieke overtuiging lijkt mij geen overbodige luxe. Je hoeft niet iets direct af te keuren (of goed), omdat het niet in het straatje van "je eigen kant" staat. Dat is het punt.

-3 kudos 2026-01-25 19:46:03 op Nog een hoek van ICE-schietpartij
@Unleashed123 | 25-01-26 | 19:33: Ik heb inderdaad geen idee of de arrestatie terecht is ja of nee, heeft er ook niets mee te maken. Wat wel of geen verzet is kun je inderdaad over discussiëren. Waarom lees je enkel de eerste alinea en maak je daaruit op wat zogezegd mijn opinie over het slachtoffer is dat hij schuldig is? Ik zeg simpelweg 2 dingen: 1 Naar een demonstratie gaan met een vuurwapen en je verzetten bij een arrestatie is dom. 2: Aan de hand van de beelden lijkt het er inderdaad op dat dit een executie was van de ice-agent. Niet meer, niet minder. Stop eens met dingen erbij verzinnen.

1 kudos 2026-01-25 18:55:14 op Nog een hoek van ICE-schietpartij
@geenspam | 25-01-26 | 18:48: Wel ironisch dat je tot tweemaal toe begint over MAGA zombies en daarmee gemakshalve zelf de conclusie trekt dat iedereen die nuance aantekent, of het wellicht op bepaalde punten prima eens kan zijn met Trump over een en hetzelfde kam scheert.

-3 kudos 2026-01-25 18:52:28 op Nog een hoek van ICE-schietpartij
@geenspam | 25-01-26 | 18:33: Je leest niet wat ik geschreven hebt, of je wil het niet begrijpen. Mijn hele 2e alinea sla je gemakshalve over. .. Als jij met dragend met een vuurwapen en meerdere magazijnen je gaat verzetten bij een arrestatie is dat gewoon heel dom. Ik zeg nergens dat hij niet naar een demonstratie mag gaan terwijl hij een vuurwapen draagt, dat verzin je er zelf bij om mij er vervolgens op aan te vallen. De reden dat deze agent een masker dragen is tevens behoorlijk logisch. Doxing is behoorlijk in de mode deze dagen, en gebeurt dus ook daar bij deze agenten. Dat is ook de rede dat het AT ze bij ons draagt bijvoorbeeld. Nogmaals, dat is de reden dat zij hem dragen, niet of zij wel of geen correct gebruik maken van hun bevoegdheden. Daar kun je - zeker in dit geval- over discussiëren.

-31 kudos 2026-01-25 18:25:18 op Nog een hoek van ICE-schietpartij
Hoe je het went of keert... Er is geen goed antwoord te verzinnen waarom je met een vuurwapen en meerdere magazijnen naar een protest gaat, gaat demonstreren je je vervolgens (wetende dat je een vuurwapen hebt), je gaat verzetten bij een arrestatie. Hoe je het went of keert.. Het lijkt hier ondanks dit alles alsnog op een executie, het lijkt er op dat meneer geen vuurwapen meer in handen/holster heeft, dat die is veiliggesteld door een ice-agent. Iemand erna nog doodschieten zou gewoon moord of ten minste doodslag moeten zijn.

7 kudos 2026-01-25 14:17:19 op Boerenverstand laat Caroline weer eens in de steek
Ook mensen waar je het niet mee eens bent kunnen zo af en toe gelijk hebben. Iets waar heel veel mensen moeite mee schijnen te hebben. In dit geval bij left laser, in een ander geval Trump.

8 kudos 2026-01-25 12:55:53 op Autodief krijg wat lood als ontbijt
@banjo-kazooie | 25-01-26 | 10:12: Hoe zie je dat voor je dan? In een situatie waarbij er vuurwapengevaarlijke verdachten zijn en er direct gehandeld moet worden? Eerst even een onafhankelijke partij bellen om de situatie te beoordelen? De agent wil ook graag thuis komen.

1 kudos 2026-01-24 14:28:04 op Scheids fluit te vroeg
Mijn vriendin vindt dat ik ook altijd een paar minuten te vroeg stop. Komt wel dichtbij zo.

42 kudos 2026-01-24 10:04:46 op Avondje Kowet
Dit is het paringsritueel. Hierbij zoeken ze geschikte partners uit om na de wedstrijd ofwel in de auto ofwel in het bos elkaar nog eens op te zoeken. De dominantie is dan ook al vastgesteld dus kunnen zij direct overgaan in de daad. De jongeman aan de "achterkant" van het glas wenkt ook naar meerdere mannen. Dit is een zeer onderdanige man die door het groot maken van zijn ogen, het bonzen en wenken met zijn handen, hoopt meerdere mannetjes voor zich te winnen. Ook de riem is een middel om aan te wijzen wie je graag in je auto hebt, vandaar er ook zoveel met deze riemen gewerkt wordt.

-1 kudos 2026-01-23 22:54:46 op RedBull Salto mortale.
Misschien kent hij het wel maar spreekt hij het niet.

7 kudos 2026-01-23 16:18:44 op Brakecheck prijsvraag
Deze bestuurder heeft enorm veel last van trauma's uit het verleden die maken dat hij break-checks maakt. Hij kan hier niks aan doen en om hem dan ook nog eens zijn rijbewijs af te nemen gaat dan veel te ver!

7 kudos 2026-01-23 16:15:04 op Meisje moet een test doen
@Tinkerbell | 23-01-26 | 16:00: Nee, een blaastest op straat meet hoeveel alcohol er in de uitgeademde lucht zit.