5,757 +6559 -802
Kudos
#12368 (Top 3.8701%)
| Kudos/dag | 1.03 |
| Kudos/reaguursel | 10.06 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 442 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -150 |
5,757 +6559 -802
Kudos
#12368 (Top 3.8701%)
| Kudos/dag | 1.03 |
| Kudos/reaguursel | 10.06 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 442 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -150 |
572
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.1 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 33.2 |
| Reacties per reaguursel | 0.13 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 9 |
| Aantal x weggejorist | 6 |
| Geregistreerd op | 08-02-2011 |
| Eerste reactie op | 08-02-2011 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
1 kudos 2026-06-25 09:34:06 op ECHTE Belgische chocolade?
Die is op. Weet niet wat dat over de juffen zegt.
-1 kudos 2026-06-15 16:13:29 op Nederland kampioen
Billenbrand is gewoon een vooraf afgesproken straf. Heeft niets met een kuil graven voor een ander te maken. Het risico van een tandvleesmassage is echter een leuke toevoeging op de straf.
-9 kudos 2026-06-15 16:09:49 op Momentje pakken gaat fout
@jamaarikweethetbeter | 15-06-26 | 15:38: Inderdaad. Het is echt vermoeiend dat echt élke video, waar iemand er ook maar iets anders dan blank uitziet, gerelateerd wordt aan immigratie/asielzoekers.
Als je de hele dag aan asielzoekers denkt, dan denkt men vast: wat een treffende grap. Maar voor degene die dat niet doen, zien ze gewoon een gast die keihard van het podium wordt getyft (wat op zichzelf gewoon grappig is) en opeens hebben we het weer over asielzoekers
-5 kudos 2026-06-14 16:54:52 op Indonesische Oranjefans staan al in de startblokken
Daar dacht men een antal decennia geleden heel anders over. Toen waren zij de finnen die we hier niet welkom heetten. Nu is de huidige weerstand misschien niet 1-op-1 te vergelijken met die richting de Molukkers, maar zet je toch aan het denken over hoe welwillende immigranten in Nederland soms over een kam worden gescheerd met de probleemgevallen.
2 kudos 2026-06-14 13:02:39 op Brazilianen zijn goed in voetbal
De favela's zijn de grootste talentenpool van Brazilië. Is het je ooit opgevallen dat veel goede voetballers uit achterstandswijken komen? Dit is waarschijnlijk gewoon de vader van Neymar.
0 kudos 2026-06-11 14:18:12 op Mama appelsapYe
@SuqMadiq | 10-06-26 | 20:27: Grotere kans dat het om iemand uit de regio Heereveen gaat.
1 kudos 2026-06-10 19:48:02 op Kinderen dansen op muziek
Blije kindjes en met weinig tevreden. Ik word er blij van. Eens kijken hoe reaguurders op creatieve wijze hun best gaan doen om er een duistere grap over te maken. Het dunne randje tussen een goede foute grap en een foute grap opzoeken. En zo nu en dan een botte idioot die de grens zelfs niet zou herkennen als het op een presenteerblaadje aan hem werd gegeven. Internet/dumpert op z'n best.
5 kudos 2026-06-07 19:17:23 op Hangjongere in de jankboom
Omdat hij "lekker jeugd" wil zijn, maar gefilmd wordt.
1 kudos 2026-06-02 16:57:09 op Meer uitzwaaitraining
@groenteman | 01-06-26 | 22:15: Het is zo kinderachtig om van te voren pessimistisch te zijn, omdat je bang bent dat je achteraf anders geen gelijk hebt. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten zou ik zeggen. Dat is toch het mooiste wat er is? Met het hele land naïef hopen op de wereldtitel? Of baal je dat je niet ook die lul bent die achteraf zegt: "ik zei al dat het niets zou worden".
3 kudos 2026-06-02 16:53:56 op Meer uitzwaaitraining
Nou zelf ben ik blij dat er zoveel jongens zijn die ondanks een keuze trots voor Nederland spelen. Mogen ze een voorbeeld zijn voor vele anderen.
-1 kudos 2026-05-31 11:32:25 op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
Sommigen willen ook wel heel graag geloven dat woke de schuld van alles is. Kwalijk dat de dumpert- en telegraafredactie niet even beter factchecked voordat ze claims doen die de hele boel weer ophitsen. Enige rectificatie zou wel op z'n plaats zijn. Want half dumpert geloofd nu dat al die filmpjes om inhoudelijke redenen eraf zijn gehaald ipv problemen rondom de rechten van het programma. Met als gevolg dat we weer wat radicale mensen gekweekt hebben die zich verzetten tegen een probleem (wokeisme) dat lang niet zo groot is als dat sommigen denken. Maar goed, laten we weer lekker energie verspillen aan non-problemen.
2 kudos 2026-05-28 10:57:18 op Restaurantbaas zet achtervolging in na crash Amsterdam-Noord
@68crat68 | 28-05-26 | 10:55: Ik zeg nergens dat je dat niet mag benoemen, maar dat het er ook bij gehaald wordt wanneer het er niets mee te maken heeft. Dat is een belangrijk onderscheid. Je laat precies zien wat het probleem is.
3 kudos 2026-05-28 10:50:09 op Restaurantbaas zet achtervolging in na crash Amsterdam-Noord
@John McClane | 28-05-26 | 10:43: Waarschijnlijk omdat het te pas en te onpas wordt gebruikt op dumpert in negatieve zin. En op een stekende manier wordt er eigenlijk gezegd dat we niet moeten generaliseren. Je kunt je ook afvragen waarom dat bij andere filmpjes in negatieve zin altijd erbij wordt gehaald zonder dat het altijd iets daarmee te maken heeft. Maar als je dat daar zegt dan zijn mensen bang dat je woke bent.
2 kudos 2026-05-28 09:22:34 op Ruud Gullit bij Pauw & de Wit
@DeDatumEnTijd-> | 28-05-26 | 07:46: die vergelijking gaat niet helemaal op. Het gaat hier om dreigende taal richting een bepaalde groep. Als je een vergelijking zou willen maken om het te begrijpen zou je eerder iets kunnen zeggen als de Duitsers willen dat er in Nederland omvolking moet plaatsvinden, omdat ze niet Duits genoeg zijn. En vervolgens zou jij dan zeggen: oh trek je er niets van aan, ze bedoelen jou niet.
115 kudos 2026-05-28 09:12:03 op Freestylemeneer komt violist tegen
Deze gast komt vaker "spontaan" mensen tegen. Beetje irritant dat dat gefaked moet worden. Nergens voor nodig, want ze hebben duidelijk wel skills.
14 kudos 2026-05-27 18:00:43 op Ruud Gullit bij Pauw & de Wit
Ik ken genoeg autochtone nietsnutten die alle schuld geven aan de "roverheid". Of moeten we de zeikende allochtonen/kinderen van allochtonen anders categoriseren volgens jou? Hoeveel mensen zie je op dumpert elke dag klagen over hoe de overheid niet goed genoeg voor hen zorgt, maar dat alle zorg naar de buitenlanders gaat? In elk land zeiken mensen over dat ze tekort komen en dat de schuld buiten henzelf ligt. Het zou, ons, de autochtonen, op dumpert sieren als we zelf wat meer zouden bijdragen aan een mooiere en betere maatschappij waar we kunnen.
78 kudos 2026-05-27 17:41:03 op Ruud Gullit bij Pauw & de Wit
Ah ja omvolking, remigratie en gelijksoortig gedachtengoed is prima over andere mensen? En ook al zou dat over andere mensen gaan, het minste dat we mogen verwachten, van de fvd'ers in de tweede kamer waar Ruud het over heeft, is dat ze die nuance toevoegen, toch? Waarom altijd die drang om kromme dingen recht te praten. Sommige dingen kun je toch zonder maar veroordelen? Je ziet toch dat het hele punt is dat je door dit soort ondoordachte uitspraken ook mensen die wel hun best doen, zoals Ruud, aan de kant zet? En daarmee verkloot je het land mijns inziens alleen maar meer.
1 kudos 2026-05-26 09:22:13 op Peter, dat kan dus niet meer..
@LinkerRechter | 25-05-26 | 13:21: Want iedereen in je vriendenkring moet dezelfde mening hebben? Je kunt het toch ook gewoon oneens zijn met elkaar? Of is dit een soort rechts-woke cancelen?
12 kudos 2026-05-22 06:50:14 op Daan kan Chinees
Dan ga je er al vanuit dat ze daadwerkelijk chinees zijn. Maargoed, ik denk persoonlijk dat Daan gewoon impulsief iets leuks probeerde te doen en z'n inspiratie kwam door het feit dat het merendeel er aziatisch uit ziet. Maar dikke plus voor mensen die initiatief nemen om de wereld een klein beetje beter te maken.
1 kudos 2026-05-22 06:41:55 op Daan kan Chinees
@Tochmaardan | 21-05-26 | 22:44: ah vast een roker die overal de discussie aangaat over iets onbenulligs om de aandacht af te leiden van z'n eigen verantwoordelijkheid. Maar om antwoord op je vraag te geven: Ja.
5 kudos 2026-05-16 09:21:46 op Bezorger heeft kudtdag
Ja joh. Dump die video's maar lekker online zonder blur o.i.d.
64 kudos 2026-05-15 08:55:49 op Gina onderzoekt kanker met patholoog Sjors
Mooi om te zien dat hij hier respect krijgt voor z'n kennis. Dat mis ik tegenwoordig vaak: op internet lijkt iedere mening even zwaar te wegen, ongeacht ervaring of expertise. Ook talkshows doen daar graag aan mee door iedereen als gelijkwaardige expert neer te zetten. Bijvoorbeeld door een professor en volkszanger evenveel aan het woord te laten over een ingewikkeld onderwerp. Juist daarom is het verfrissend om iemand te zien die erkenning krijgt voor wat hij écht weet en kan. Zou mooi zijn als enige vorm van hiërarchie in "recht van spreken" terug zou komen. Alhoewel ik ook begrijp dat dat lastig is op het anonieme internet, want iedereen kan beweren dat hij een renaultmonteur is.
3 kudos 2026-05-08 11:07:48 op Stephen Colbert for president?
@davidaames22 | 07-05-26 | 23:19: google even "useful idiots" en duik even in die rabbithole a.u.b.
1 kudos 2026-05-08 11:04:44 op Stephen Colbert for president?
@DominiqueWeesie | 07-05-26 | 23:28: oh hier ook nog een vernoeming in de epstein files:
https://old.reddit.com/r/Epste...
1 kudos 2026-05-08 10:56:25 op Stephen Colbert for president?
@DominiqueWeesie | 07-05-26 | 23:28: zoveel typen en dan niet even googlen. Trump wordt wel degelijk meerdere keren genoemd als verdachte voor verkrachting van kinderen in de epstein files. Zelfs al voor de release van de epstein files. Of daar iets mee gebeurt is een tweede. Jij mag zelf bedenken waarom daar niets mee gebeurt.
Hier de bekendste bron van katie johnson, waarvan al is gebleken dat ze onder druk is gezet om haar aanklacht in te trekken:
https://cdn.factcheck.org/Uplo...
1 kudos 2026-05-07 13:24:06 op Domme mensen met internet toegang
@JeronimusChaoticus | 07-05-26 | 07:03: Of zoals een comedian ooit zei: een iq van 100 is het gemiddelde. Bedenk dat 50% van de mensen daar dus onder zit.
2 kudos 2026-05-05 16:32:33 op Carrièreswitch du jour
Ok, hij wordt directeur duurzaamheid bij Tata steel. Misschien denkt hij dat hij daar de meeste impact kan hebben. Daar is in ieder geval het meeste vooruitgang te boeken.
21 kudos 2026-05-01 11:37:44 op Politie prankcalled vriend
Wat zijn er hier weer veel druktemakers om niets. Heb het idee dat sommigen het liefst in Noord-Korea, Rusland of China willen wonen. Waar de politie een anoniem verlengde is van een totalitaire staat waar ze als robot de wil van hun obersturmbannführer opleggen. Gelukkig wordt er door velen de schoonheid ook ingezien.
-2 kudos 2026-05-01 09:49:13 op Soms gaan dingen kapot
Is er al een naam voor content dat eigenlijk nergens over gaat, maar wel een goed gevoel geeft omdat het over dagelijks ombenul gaat, en een contrast biedt tegen alle sensationele content? Dus niet met het doel om je een goed gevoel te geven, maar het voelt goed omdat het nergens over gaat. Con-zen ofzo
7 kudos 2026-04-30 22:44:33 op Sla maar!
@standjehopeloos | 30-04-26 | 22:22: ach dat gezeik altijd over ongelijke behandeling. Misschien eens kijken naar de verschillen in gedrag en de bijbehorende reacties van de politie daarop. Ik vermoed dat als deze mensen op straat gaan zitten en niemand fysiek iets aan doen, ze hetzelfde behandeld zullen worden. Genoeg filmpjes over geweld vd poltie naar paliwappies en xr te zien wanneer ze niet luisteren naar de politie, ook op dumpert. Maar goed, leuker om mensen op te hitsen dat we ongelijk behandeld worden natuurlijk. Kunnen we daar samen lekker verontwaardigd over doen en samen lekker boos zijn op de overheid ofzo
1 kudos 2026-04-26 13:00:13 op Vance en Trump hals over kop geëvacueerd bij Correspondents' Dinner
@tinustussegas | 26-04-26 | 12:30: Tweakers zei nieuwe én normaal. Dan valt Vance af natuurlijk.
6 kudos 2026-04-26 09:52:55 op Trump trots op beleid
@KorteAchternaam | 26-04-26 | 07:15: ah ja, zelf vanuit de onderbuik lullen en vervolgens elk onderzoek dat je niet aanstaat van tafel vegen. Zo is het makkelijk om je eigen kronkels recht te lullen. Altijd gevaarlijk die onbewust onbekwame mensen. Voor alle mensen die twijfelen aan de berichtgeving over of vertegenwoordiging van het linkse of rechtse politieke spectrum, google eens "hostile media effect".
-15 kudos 2026-04-23 16:26:27 op Hey meneer de tandarts
Sinds wanneer? En toch bijzonder dat jouw enige asociatie met iemand die er niet Nederlands uitziet is dat diegene hier komt profiteren. Misschien tijd om eens naar buiten te gaan.
4 kudos 2026-04-19 13:30:22 op Peter Hongaar op bezoek bij de Orban-staatsomroep
@Allium_Modo | 19-04-26 | 12:25: Dat hij is weggestemd en weg is gegaan wil niet zeggen dat het geen dictator probeerde te zijn. Google maar eens wat hij allemaal heeft gedaan om hemzelf op die positie te laten blijven zitten. Hij heeft o.a. de grondwet en het kiesstelsel veranderd. Hij heeft gezorgd dat rechters benoemd worden en de scheiding tussen politiek en de rechtstaat kleiner is geworden. Hij heeft beperkingen voor oppositiepartijen opgelegd. Hij heeft onafhankelijke media laten overnemen door vriendjes van hem. Ga zo nog maar even door. Dus nogmaals, hij mag dan wel weggestemd zijn, hij heeft er alles aan gedaan om te zorgen dat dat niet mogelijk was en geprobeerd de democratie te ondermijnen.
8 kudos 2026-04-19 13:15:29 op Peter Hongaar op bezoek bij de Orban-staatsomroep
@Koningman | 18-04-26 | 23:07: Mijns insziens mag je alles verbannen dat een destructief doel voor ogen heeft. Of het nu terrorisme is of nepnieuws verspreiden is. Op het moment dat je actief de samenleving te ontwrichten mag je opsodemieteren. Dat is de grens van vrijheid van expressie/meningsuiting.
4 kudos 2026-04-17 08:34:57 op Twee dames versus politie
Er zou een naam moeten komen voor dit soort argumenten waarmee eigenlijk niets wordt gezegd. Het gaat om argumenten waar iets vaags wordt gezegd en waar een onderwerp aan vast wordt geplakt waar mensen wel eens een sterke emotie bij hebben gevoeld. Voorbeeld: "mensen zijn zo klaar met dom gedrag. Dom gedrag moet echt stoppen!"
0 kudos 2026-04-17 08:20:34 op Twee dames versus politie
@Djowjs | 16-04-26 | 22:39: Als je even verder leest dan je neus lang is dan zie je dat hij zegt dat hij er binnen paar kilometer meerdere azc's heeft staan. Dus het is geen ver van zijn bed show. Dat wil niet zeggen dat er geen azc's zijn die problemen geven, maar er is nuance. Er zal voor beide wel wat te zeggen zijn. Wees je er iig van bewust dat er online een selectiebias plaatsvind en dat je van de vele situaties alleen de negatieve binnenkrijgt.
3 kudos 2026-04-15 11:57:06 op Loop je jezelf nou als Jezus te posten?
Laat dat "de AI versie" maar weg. Alhoewel er vast mensen zijn die dan echt gaan geloven dat hij de mesias was.
159 kudos 2026-04-13 15:55:55 op “Ruszkik haza!” (Russians go home!)
Ben ik de enige die zich verwonderd over de aanwezige aanhang van mensen zoals Putin, Orban of Trump op dumpert?
Hebben mensen echt zo'n bord voor hun kop? Of is het de intentie van aanhangers van dit soort idioten om onrust/misinformatie te verspreiden? Ik word zo moe van die mensen die met argumenten komen die totaal irrelevant zijn. Dat een totalitaire idioot 1 goed idee heeft wordt soms gebruikt alsof dat al de idiotie goedpraat. Gelukkig zie ik ook dat de meerderheid van dumpert zich niet mee laat zuigen in het drogredenvacuüm van Rusland-liefhebbende trollen. Wat mij betreft kunnen we ons daar niet hard genoeg tegen verzetten. Dat is de ware aanval op onze democratie.
0 kudos 2026-04-13 15:30:37 op “Ruszkik haza!” (Russians go home!)
-weggejorist-
2 kudos 2026-04-12 21:28:47 op Beunhaas vliegt van de trap met de fiets
Nou, ik kan er ook wat van.
-6 kudos 2026-04-10 17:57:38 op Ben je doof
@ikken11 | 10-04-26 | 17:34: Anders dan wat? VVD? PVV? Of welke andere partijen waren daarvoor de grootste? En wat is dan het alternatief?
Wat een hysterie gelijk weer. Volgens La petite en sommigen op dumpert is ons land helemaal naar de klote, omdat we dit soort mensen niet gelijk op hun bek meppen zoals ze dat in noord-korea of Iran doen.
2 kudos 2026-04-09 12:56:55 op Nog even voor de duidelijkheid jongons
@Wateenaccountnaamzeg | 09-04-26 | 11:56: het was niet vaag genoeg, dus dan kan je er niet makkelijk genoeg al je onvrede op projecteren.
6 kudos 2026-04-07 21:54:23 op JD Vance belt Trump op Orban rally
Misschien zelfs de lachende eerste. Trump vertelde gisteren doodleuk dat Putin hem heeft uitgelegd wat de NAVO is en waarom het een "papieren tijger" zou zijn. Bovendien kiest Trump keer op keer de kant van Putin als hij moet kiezen tussen hem en zelensky. Je kan toch bijna niet anders denken dat Trump's enige doel is om de VS kapot te maken? Hij doet precies alles wat slecht is voor dat land.
-13 kudos 2026-03-26 16:27:35 op Teringlijertjes hebben een nieuw trucje
Gebrek aan investeren in integratie. We hebben niet zozeer een migratie-, maar een integratieprobleem. Misschien een onpopulaire mening, maar volgens mij moeten we hier juist meer geld in investeren. Mensen die hier komen ondersteunen en verplichten in het leren van de Nederlandse taal. Gespreid plaatsen zodat er menging plaatsvind met andere Nederlanders. Dat is dan vooral voor de nieuwe migranten. Voor degenen die hier geboren zijn, lijkt het me belangrijk dat ze verspreid op school geplaatst worden om niet ook nog op school geïsoleerd te raken van de Nederlandse samenleving. Om zo maar een paar ideetjes te noemen. Maar zou me verbazen als er een rechtse partij zich hier aan durft te wagen. Het is makkelijker om het gewoon klootzakjes te noemen en te zeggen dat ze harder aangepakt moeten worden. Zou fijn zijn als er politiek gezien iets meer visie van rechts, op dit gebied, zou komen.
Mand: meer geld naar integratie. Ook tweede, derde generatie migranten.
7 kudos 2026-03-25 18:39:16 op Verklaring Ellen ten Damme over de piemel van Ali B in de rechtzaak
Ja zo werkt het rechtssysteem niet. En dat zouden we ook niet moeten willen aanpassen alleen omdat Ali een klootzak is. Maar ik ben het eens met het sentiment.
1 kudos 2026-03-25 07:22:07 op Flatgebouw gaat tegen de grond
@Prutsahr | 24-03-26 | 15:24: Besef me nu dat dit indirect over zou kunnen komen alsof ik dat over de twintowers zou denken. Nee daar was het gewoon de brandstof van het vliegtuig. En verder verwijs ik naar het reaguursel van MiesNootAap.
2 kudos 2026-03-24 15:24:10 op Flatgebouw gaat tegen de grond
Daarom gebruiken ze waarschijnlijk geen jet fuel.
13 kudos 2026-03-23 09:58:21 op Geert probeert zich in te likken bij Daddy Trump
Dit soort berichten zijn de kern van het probleem bij sommigen in Nederland. "Ergens heeft Wilders natuurlijk wel een punt". Zo ontzettend vastgeroest zitten in je rechtse bubbel, dat je ergens nog het goede inziet van zo'n stupide tweet.
Wat is het punt dat Wilders probeert te maken dan? Of nog beter, wat is het doel van deze tweet.
Ik hoop altijd dat ik alleen maar dit soort vragen hoef te stellen, maar omdat je zelf niet in staat bent om kritisch na te denken zal ik het voor je beantwoorden. Het doel is om de legitimiteit van Jetten te ondermijnen bij Trump. Om verdeeldheid te zaaien. Waarom zou Wilders baat hebben bij verdeeldheid? Hoe zou je de kiezers van de PVV kunnen omschrijven? Zijn dat eerder mensen die verongelijkt zijn en "het" zat zijn? Óf zijn het mensen die bekend staan om hun redelijke en verenigende instelling?
Met andere woorden, Wilders probeert de boel op te jutten. Aan jouw reaguursel te zien, lukt het aardig om daar medestanders in te vinden. Alsjeblieft, kunnen er rechtse mensen opstaan die daadwerkelijk iets constructiefs te melden hebben? Wat we nu voorgeschoteld krijgen is toch de armoede ten top.
7 kudos 2026-03-20 10:05:04 op 100% woonmatch in Amsterdam
Bel de wauten! Als dit opmerkelijk is dan heb je de afgelopen 40 jaar geen woning proberen te zoeken in Amsterdam.
De oplossing is trouwens heel simpel. Ze moeten gewoon heel veel grote woningen bouwen in het centrum en heel goedkoop aanbieden! /s