DumpStats voor Mstr_me

3,877 +3892 -15

Kudos

#16435 (Top 5.1427%)

Kudos/dag 0.76
Kudos/reaguursel 143.59
Meeste kudos op 1 reaguursel 2487
Minste kudos op 1 reaguursel -6

27

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 43
Reacties per reaguursel 2.33
Meeste reaguursels op 1 dag 5
Aantal x weggejorist 0
Geregistreerd op 06-12-2011
Eerste reactie op 06-12-2011

Black Friday Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

-1 kudos 2025-09-13 10:14:18 door Lars2020 op Studenten in NL
@Mstr_me | 13-09-25 | 11:04: Het zijn vooral de linksaanhangers die anderen de dood toewensen.. en natuurlijk islamieten.. die willen iedereen die ongelovig is de dood inwensen.. of ze er een handje bij helpen.. dat is het doel van de islam.. totale wereldverovering.

-2 kudos 2025-09-13 09:53:16 door Mstr_me op Studenten in NL
@Vyil | 13-09-25 | 11:37: Exact.

Linksom of rechtsom kan je hier geen schuldige aanwijzen behalve de persoon die de kogel heeft geschoten.

Je kunt stellen dat de huidige staat van polarisatie in Amerika maar ook hier in nederland hoog is.

Dit maakt het voor publieke figuren als te maar gevaarlijker voor dit politieke mijnenveld. Er is een reden waarom ook veel meer Nederlanders het maar op geven op straat om intolerantie aan te spreken.

Niemand wil conflict, maar we zijn wel de sociale controle compleet kwijt.

Ook Nederland heeft schuld aan een Intolerant klimaat of is het misschien een te tolerant klimaat geweest?

Doe mij als iemand die zich verdiept in geschiedenis een plezier. Kijk vandaag even naar binnen in je hart en ziel.

Kijk naar onze voorouders en ongeacht waar het extremisme vandaan komt, het leed kan oh zo groot zijn. Terecht zijn er duizenden mensen bang dat de geschiedenis zich herhaalt.
Maar haat bestrijden met haat lijdt te alle tijden alleen maar tot verlies en verdriet.

Pompen of Verzuipen dat doen we toch echt met de hele samenleving.

2 kudos 2025-09-13 09:37:22 door Vyil op Studenten in NL
Jouw laatste paragraaf is dus waar we nu een probleem hebben. De persoon die de dialoog wilde voeren, is hierdoor vermoord.

2 kudos 2025-09-13 09:25:43 door bacongangster op Studenten in NL
Oproepen tot geweld is altijd de grens vind ik en in veel landen bij wet verboden. Een mening kan beledigend zijn en als intolerant ervaren worden. Daarom blijft dat altijd een grijs gebied. Charlie was voor het inperken van homo-huwelijk wat ik behoorlijk intolerant vind. Maar dit is wel de mening van een paar miljard religieuze op de wereld. Vrij complex om dit de wereld uit te helpen. In dialoog blijven, zoals Charlie deed, is belangrijk en heeft meer effect dan mensen met een andere mening monddood maken.

-2 kudos 2025-09-13 09:15:00 door Mstr_me op Studenten in NL
@inkypinkyroodwitblau | 13-09-25 | 11:07: Exact mijn punt.

Ongeacht wie het was en wat zijn motieven waren kunnen we enigszins verzekerd zijn dat hij een extremist was maakt niet uit aan welke kant maar moord draagt niet bij aan een tolerant klimaat.

Het verheerlijken van zijn dood is eveneens fout en intolerant.

Aan beide zijden worden er extreme uitspraken gedaan, maar het stille midden dat het meest tolerant is blijft stil.

Het is tijd dat het tolerante midden iets meer gaat spreken en dat we gezamenlijk intolerantie een halt toe roepen.

Dat zijn hier ook duizenden mensen die lezen, maar nog nooit een reaguursel hebben geplaatst.

5 kudos 2025-09-13 09:07:35 door inkypinkyroodwitblau op Studenten in NL
De quote is mooi, en ik support hem volledig. Wat echter een vereiste is voor een tolerante samenleving om dit te kunnen doen, is een bepaalde mate van geinformeerdheid, en als we het niet met elkaar eens zijn, toch in ieder geval een minimale consensus over de feiten waar we het samen (niet) eens over moeten worden. Met de huidige werking van social media valt die voorwaarde weg, worden we uit elkaar gedreven. Met als gevolg dat we niet meer de situatie hebben waarin de toleranten de intolerantie een halt toeroepen. Het is nu de ene intolerant die de andere stopt. En dat kun je rustig olie op het vuur noemen.

0 kudos 2025-09-13 09:04:23 door Mstr_me op Studenten in NL
@bacongangster | 13-09-25 | 10:58: Dus de oproepen tot geweld aan beide kanten van het politieke spectrum ongeacht links of rechts is Intolerant en dat moet niet getolereerd worden.

er is altijd iemand gekker dan Charlie Kirk of de Radicale Islam. Er is altijd iemand die de woorden die als intolerant kunnen worden gezien, pakt en meeneemt tot een nog extremer niveau.

Simpelweg publiek de ruimte geven voor intolerantie in elke vorm dan ook kan tot extreme proporties groeien.

13 kudos 2025-09-13 08:59:57 door aceshigh op Studenten in NL
Kort samengevat, blijf met elkaar in dialoog, net zoals Charlie Kirk deed. Ook al was hij het niet met je eens, hij ging altijd het dialoog aan.

26 kudos 2025-09-13 08:58:08 door bacongangster op Studenten in NL
Hitler riep op tot geweld en gaf de opdracht tot geweld. Charlie Kirk was niets anders dan een christelijke die op zijn manier de bijbel volgt. Als je zijn mening als gevaar voor de samenleving ervaart dan kan je beter niet gaan verdiepen in de islam...

3 kudos 2018-09-17 20:27:10 door ButjeXL op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@Jouw_ITguy. Bedankt voor je eerlijke antwoord. En je hebt inderdaad het volledige recht om je er niet mee te bemoeien als jouw karakter niet zo is. Niks mis mee. Alleen de manier hou je het op Dumpert hebt geplaatst is verre van charmant. Er wordt een plaatje geschetst waarbij de toerist de eikel is, terwijl dat uiteindelijk totaal niet waar blijkt te zijn. Sterker nog, ik vind het ronduit asociaal van voornamelijk de buschauffeur voor zijn totale gebrek aan empathie voor toeristen. Het is toch godsklere niet te veel gevraagd om een toerist te helpen. Ik dacht, godverdomme, dat dat een beetje het idee was van Nederlander zijn. De hele samenleving wordt een uitgeholde zeikende tyfuszuig die op de bank ligt te kankeren om de snoeptrommel. Ik gok dat dit trouwens in Eindhoven is ivm Eindhoven Airport.

4 kudos 2018-09-17 17:42:48 door henkdekanarie op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Precies, deze gast had waarschijnlijk gewoon cash voor de bus en geen ov-chipkaart en pinpas. Dikke kans dat hij met zn koffertje onderweg was naar het vliegveld oid.
Ik had het ook even geprobeerd te regelen als ik ergens in Kroatië op de bus wilde stappen met een tientje in de hand als ik anders mijn vliegtuig misschien zou missen.
Maarja, dumpert dus: heuuj buitenlander keihard aanpakkuuuh maak m kap0t!!1!

1 kudos 2018-09-17 14:58:19 door Alebeekjuh op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Inderdaad.!! Als mensen nou gewoon 1 x allemaal ff normaal en rustaaaagh aan kunnen doen.. hoe zou jij als toerist je voelen in Verweggistan...

9 kudos 2018-09-17 13:09:03 door LoenJWT op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Niet even willen pinnen, waarmee je de desbetreffende man zou helpen, maar ook de chauffeur zodat die minder gefrustreerd zou zijn, en jezelf en de passagiers omdat jullie dan minder vertraging zouden hebben, maar wel filmen om het vervolgens met een verkeerde context op dumpert te plaatsen. Wat een loser ben je dan!

10 kudos 2018-09-17 08:51:09 door Skysjees op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Als je zo’n IT guy bent, dan zorg je maar dat je hem vindt en bied je je nederige excuses aan hem aan en betaal je uit je eigen zak alsnog z’n kaartje. Als je tijd had om te filmen had je ook je bek open kunnen trekken.

19 kudos 2018-09-17 07:56:57 door Rest in privacy op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@jouw it guy: je laat de realiteit niet zien, je probeert makkelijk te scoren met dit filmpje ten koste van een ander, de tourist in dit geval. Vervolgens ben je gepikeerd dat het uit komt. Beetje vreemde mentaliteit hou je er op na, afgezien van wat die tourist nu allemaal wel of niet vantevoren had kunnen doen. Je kunt ook besluiten om iemand gewoon te helpen.

-10 kudos 2018-09-17 07:34:21 door Indebaaszijntijd op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Ik denk dat meneer zich gewoon even had moeten inlezen in de regels van het OV. Als ik naar Amerika ga zorg ik ook altijd dat ik een creditcard bij heb bijvoorbeeld. Hij heeft het geld hoor je hem zeggen. Waarom heeft hij dan niet even een dagkaartje gekocht? Je kunt zeggen wat je wilt van het OV maar door dergelijke regels is er al een hoop uitschot verbannen uit het OV.

15 kudos 2018-09-17 07:08:34 door Vrielkip op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Je kan tegenwoordig goed geld verdienen door te pinnen voor toeristen op het station. Ik word vrij regelmatig gevraagd te pinnen en ze zijn zo wanhopig dat ze best 200% willen betalen. Uiteraard doe ik dat niet en flikker ik ze keihard het station uit.

31 kudos 2018-09-17 05:59:57 door IPNP op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Jaja, het oude het escaleerde zo snel en zo enorm dat ze mijn hulp toch niet hadden geaccepteerd.
Volgens mij zit je best wel voorin, je roept even "ik pin wel voor hem" en dan zie je wel hoe de chauffeur reageerd.
Achteraf gezien mag je daar wel even over reflecteren.

-65 kudos 2018-09-17 05:43:33 door Jouw_ITguy op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Aan de reagurende huilerts in de reacties: wie zegt dat ik de kans kreeg om voor hem te pinnen? Zelfs als ik dat had willen doen: op het moment dat die vent de passagiers begon te vragen of voor hem gepind kon worden werd chauffeur boos; boel escaleerde nogal en ik kon er moeilijk nog tussen komen. Althans, zo zit ik gewoon niet in elkaar. Niks 'asociaal'. Doe even normaal zeg! Praatjes hebben, maar ondertussen 9/10 keer zelf net zo 'asociaal' door mij verwijten te gaan maken. Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

-4 kudos 2018-09-17 04:42:39 door John Dough op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Dit, en dan het feit dat de chauffeur om de paar uur een paar minuten de tijd heeft om te toiletteren. Door dit geouwehoer raakt hij die tijd kwijt. Door werkdruk wordt belabberde service geleverd.

7 kudos 2018-09-17 00:49:59 door LoneWolfDD op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@stratenmaker Als ik voor 4 euro een dagkaartje zou kunnen kopen had ik dat maar al te graag gedaan, helaas kan ik in de regio Nijmegen alleen maar pinnen in de bus en kost een op en neer rit naar de dichtstbijzijnde stad vanuit mijn dorp minimaal 8 euro met de OV chipkaart.....

55 kudos 2018-09-17 00:07:53 door Hippopotomonstroses op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@Jouw_ITguy
Daar komt de eikel uit de mouw. Niks zielig, niks bedelen, niks vervelio. Gewoon een toerist die een bus in stapt waar je niet meer met contant geld mag betalen en een eikel op de eerste rij die snel wegkijkt als hij om hulp vraagt.
De enige zieligert in dit filmpje is degene die dit in VVS filmt en met een lulverhaal op internet slingert om te bedelen om internetpuntjes.

52 kudos 2018-09-16 23:36:33 door bl4ckw1d0w op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@Jouw_ITguy ik vind het misleidend dat je in je reacties zegt dat hij om geld heeft gevraagd bij de andere passagiers. De man had geld, contant weliswaar, en kon dit niet gebruiken omdat er in de bus alleen gepind kan worden. Erg onbehulpzaam van jou en je medepassagiers om deze man niet te helpen. Daarnaast vind ik het asociaal dat jij deze beelden in de verkeerde context op Dumpert knalt. Maar hé, alles voor de kudos toch?

33 kudos 2018-09-16 23:04:04 door gepolijste_banaan op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Jouw_ITguy Bedankt voor de opheldering, ik zie dat het optie 2 is geworden (je bent asociaal). Serieus, er moet toch wel iemand in die bus zitten die ff denkt ik pin voor die man?

-11 kudos 2018-09-16 21:40:38 door Jouw_ITguy op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@ButjeXL: de man had contant geld bij, maar kon niet pinnen en ging dus de passagiers vragen of wij konden pinnen voor hem. Dat moet hopelijk je vraag beantwoorden. :)

17 kudos 2018-09-16 21:35:46 door ButjeXL op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@Jouw_ITguy,de hamvraag, die je helaas voor mij nog niet duidelijk beantwoord, is: had deze meneer contant geld bij zich, maar kon niet pinnen, of ging meneer contant geld vragen aan de passagiers? Als het het eerste geval is, dan is het wel een zware faal dat je met buitenlandse passen niet kan pinnen in de bus (en eigenlijk niet heel netjes van de buschauffeur en medepassagiers, want dan had vast wel iemand voor hem kunnen pinnen, zodat hij het contant kon teruggeven).. Ik neig naar optie 2.

30 kudos 2018-09-16 21:27:48 door Kokhalsreflex op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Precies, ik had dit een tijd geleden ook. Een Japanse toeriste had alleen cash en aangezien zij ons ophield heb ik haar kaartje betaald met mijn pinpas en heeft zij mij contant terugbetaald. Probleem opgelost.

21 kudos 2018-09-16 21:10:07 door Bultkutwalvis op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Niemand hier? Geen cash in OV danken wij mede aan de lui die met grote regelmaat een bus oid als gratis pinautomaat zien. Als er weer zo' n bericht staat hier zullen de meeste hief roepen dat contant in de bus maar lekker afgeschaft moet worden. Het kan hier altijd weer alle kanten op.

27 kudos 2018-09-16 20:27:40 door AnnoniemeKoerd op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@de_tuur gast ik woon in NL. Zelfs ik wist niet dat je niet meer met cash kon betalen. Ik ga ook nooit met openbaar vervoer. Maar als ik dit filmpje niet had gezien en toch door omstandig heden met ov zou moeten reizen. Had mij dit ook kunnen overkomen. Chaufeur's mogen een uitzondering maken en dat had die best kunnen doen. Had die toerist geleerd dat je alleen kan reizen met ov of pin en nederland een mooier land gevonden. -1 voor de chaufeur die er vanacht niet op mocht.

12 kudos 2018-09-16 20:26:05 door Mstr_me op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
@Jouw_ITguy bedankt voor de extra info, schetst wel een beter beeld, ben het idd met je eens dat je op dat moment beter uit de bus kunt stappen. Maar volgens mij zijn we het allemaal wel eens dat het OV beter kan en moet.

15 kudos 2018-09-16 20:20:36 door Jouw_ITguy op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Filmert hier. Ik heb niet alles gefilmd, dus ik snap de kritiek. Maar ik kan je verzekeren dat de chauffeur nog aardig is geweest. Er gingen zeker 3-4 minuten aan vooraf, waarbij de man vriendelijk gevraagd werd te vertrekken toen hij niet in staat bleek voor zijn ticket te kunnen betalen om vervolgens ook nog even ons te gaan vragen om geld. Hij heeft meermaals de kans gekregen de bus uit te stappen, maar weigerde daartoe steeds pertinent. Kijk, ongeacht wat de reden is: als je niet kunt betalen dan kun je niet meereizen. En dan stap je gewoon de bus uit wanneer je gevraagd wordt dat te doen. Laat dat voor deze man een les zijn. De reactie van de chauffeur had misschien met iets meer nuance kunnen zijn, maar gezien wat er vooraf ging (wat jullie helaas niet hebben kunnen zien in het filmpje) snap ik het ook wel weer.

9 kudos 2018-09-16 19:44:35 door hapslikweg21 op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Ik vind het een kut systeem. Je kan er ook gewoon een brievenbus neerzetten waar 5 euro briefjes in kunnen, voor als iemand niet de moeite neemt om een OV-kaart te kopen, maar toch graag mee wil.

-16 kudos 2018-09-16 19:18:16 door eeuwige eennalaatste op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Zonder context lastig te beoordelen wat hier nu werkelijk aan de hand is. Mijn ervaring is dat als je de chauffeur vriendelijk aanspreekt en een gepast contant bedrag neerlegt, je meestal wel mee mag. Maar de ene chauffeur is de andere niet en iedereen kan een keer een slechte dag hebben.

-69 kudos 2018-09-16 19:13:56 door Ratzel op Vervelia krijgt hulp met uitstappen
Allemaal leuk en aardig, maar het is een buitenlander en hij heeft ook nog eens een knotje en de chauffeur is een hardwerkende Nederlander dus de toerist moet de bus uitgeflikkerd worden! En anders niks.