DumpStats voor vriesvak

1,280 +2709 -1429

Kudos

#31753 (Top 9.9358%)

Kudos/dag 0.24
Kudos/reaguursel 4.32
Meeste kudos op 1 reaguursel 664
Minste kudos op 1 reaguursel -149

296

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.06
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 53.9
Reacties per reaguursel 0.4
Meeste reaguursels op 1 dag 21
Aantal x weggejorist 1
Geregistreerd op 07-06-2011
Eerste reactie op 07-06-2011

Black Friday Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

-149 kudos 2023-11-03 12:31:38 op Bende gij non binair jonguh?
Dit zal vast een minnetjesrecord opleveren, maar het blijft me verbazen hoeveel energie mensen steken in het belachelijk maken van mensen die in principe niet veel meer vragen dan respect voor en erkenning van hun identiteit. Ik kan best begrijpen dat je er een andere visie op nahoudt, maar waarom doet het je zo veel dat je je kostbare tijd gaat steken in het maken van memes en het schrijven van boze reaguursels die puur zijn gebaseerd op boosheid op iets wat jou geen kwaad doet en wat je ook gewoon zou kunnen negeren?

-122 kudos 2024-06-18 21:59:31 op Tüterdrukte bij Hofplein
Toch ergens ook wel grappig dat als je je kennelijk heel erg kunt opwinden over een paar toeterende auto's, je toch met je volle verstand ervoor kiest om te klikken een filmpje van een paar toeterende auto's.

-97 kudos 2025-04-19 20:40:45 op Met de Italiaanse politie sol je niet
Iedereen hier vet blij natuurlijk, want buitenlander hard aangepakt. Maar hebben jullie enig idee waarom ze die man moeten hebben? Ik niet namelijk. Ik zie alleen dat die man in een lege straat het portier tegen zich aangesmeten krijgt, waarop 'ie reageert. Kun je wat van vinden maar hij is daarna niet agressief naar de agent. Dan vind ik het moeilijk om te beoordelen of dit proportioneel is. Moeten ze 'm hebben vanwege een geweldamisdrijf? Vooruit. Of is de enige misdaad lopen op een lege straat en diende dat portier om een reactie uit te lokken? Dan vind ik het machtsmisbruik.

-77 kudos 2025-05-18 23:17:29 op Propallieschreeuwer bij Songfestival
Jaja, allemaal lekker haten op deze meneer.
Vandaag waren er in Den Haag 100.000 mensen op de been die hetzelfde willen als deze man. Daarvan dan weer geen beeld op Dumpert.
Moet ik het uitleggen?

-58 kudos 2024-05-08 18:07:51 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Ja, ja, "zwervers", "linkse fatsoensrakkers", "kneuzen", "hippies", "terroristen". Aan leuke stempeltjes voor deze mensen ontbreekt het jullie niet. Eén ding is zeker - los van de vraag of je het met ze eens bent of niet - zij stáán ergens voor. En daarmee stellen ze ons, kijkend vanaf de zijlijn, ook de vraag: waar staan jullie voor?

-56 kudos 2024-03-05 18:42:23 op Man van Rita Verdonk geeft Pro-Palestina demonstrant een rotschop
Geloof je echt dat dat ook maar een klein beetje lijkt op een halfdeugdelijke redenering? Zo ja, dan raad ik je een lesje logica aan. Zo nee: gefeliciteerd, je draagt bij aan een klimaat waarin het onmogelijk is geworden om discussies over belangrijke maatschappelijke thema's - die in dit geval letterlijk over leven en dood gaan - op inhoud te voeren.

-52 kudos 2023-11-23 21:05:07 op RE: Frenske heeft een boodschap
Als linkse rakker wil ik in dit niet zo linkse bolwerk best een poging doen om de stemming te duiden. Linkse politiek berust op de gedachte dat we iets best moois hebben, maar er absoluut nog stappen te maken zijn naar een eerlijkere en betere wereld. Het is een politiek van vooruitgang willen, vóór zijn: vóór kunnen zijn wie je bent of wilt zijn (ongeacht afkomst, geaardheid, gender - dát is pas vrijheid), voor een duurzame samenleving, voor kunst en cultuur (zet aan tot denken, geeft schoonheid aan het leven), voor een gelijkwaardige, eerlijke samenleving... De ideologie van (o.m.) de PVV is vrijwel uitsluitend reactief en vooral tégen alles wat links wil: tégen 'woke onzin', tegen 'klimaatwaanzin', tegen 'linkse hobby's', tegen immigranten, tegen de EU, tegen de 'linkse elite'... Maar waar is de PVV nou vóór?
Ik ben er oprecht van overtuigd dat links/progressieve politiek niet alleen in het beste belang is voor verreweg het grootste deel van de bevolking (d.w.z. zij die leven van een inkomen en niet van vermogen), maar ook een stevig filosofisch/ideologisch fundament heeft. Daar kun je natuurlijk over discussiëren en dat doe ik graag. Maar dat kán bijna niet, omdat het vrijwel onmogelijk is om ideologie en beleid te bespreken op een dieper niveau dan simpele frames en lege containerbegrippen. En dat het land nu overwegend daarvoor kiest is een pijnlijke constatering.

-45 kudos 2023-11-09 19:14:50 op Boze boomer schiet milieu-activisten dood in Panama
Al jullie incels hier die mensenlevens niet zo veel waard vinden als het gaat om mensen die vanuit overtuiging een boodschap verkondigen waar jullie het niet mee eens zijn... Jullie zijn volgens mij gewoon bang - dat die klimaatactivisten misschien wel gelijk hebben en we daadwerkelijk afstevenen op een onzekere toekomst, dat we in de komende decennia nog meer droogtes en overstromingen mee gaan maken, dat we nog meer migratie te verwerken krijgen omdat halve continenten straks onbewoonbaar zijn, en natuurlijk met name dat jullie comfortabele leventje op een tot 25 graden opgestookte zolderkamer in gevaar komt als we eens serieuze maatregelen gaan treffen.
Die angst is op zich best begrijpelijk. Maar dat je die dan omzet in blinde haat voor mensen die die angst delen maar er op een andere manier mee omgaan (namelijk: aankijken en oproepen tot rechtvaardige maatregelen), is toch wel een ongeëvenaard staaltje egocentrisch struisvogelgedrag. En dan zo diep zinken dat zelfs een koelbloedige dubbele moord jullie niet eens meer beroert...
Hopelijk krijgen jullie de hulp die jullie nodig hebben en leren jullie omgaan met je angst. En misschien raak je er dan zelfs van overtuigd dat je beter kunt stemmen op een partij die op een sociaal rechtvaardige manier serieus werk wil maken van klimaatmaatregelen, dan op partijen die niets anders kunnen dan mensen met bepaalde overtuigingen of afkomsten af te schilderen als de schuld van al jouw angsten en problemen.

-41 kudos 2025-09-13 17:42:23 op Waanzinnige beelden in Ronde van Spanje
Lekker zeg, wordt letterlijk je hele land weggevaagd door Israëlische bommen en bulldozers, je kinderen geëxecuteerd met schoten in het hoofd en borst, je volk verhongerd - word je door reaguurder Dee Miller ook nog eens verantwoordelijk gehouden voor het debiele gedrag van een groep mensen in Spanje, zo'n 3.500 kilometer verderop.
Serieus, wat is dit voor vreemde manier om wat er allemaal gebeurt in de wereld te duiden?

-38 kudos 2024-07-18 22:31:15 op Zitten maar...
Ik zal ongetwijfeld een minnetjesrecord vergaren, maar ik vind dit belachelijk en ik vind het al helemaal treurig dat hier direct wordt opgeroepen om hetzelfde te doen met 'onze' blokkeerders. Ja, je kunt het ongelooflijk irritant en stom vinden wat ze doen. Tot op zekere hoogte is het natuurlijk gevaarlijk (vooral voor henzelf) en ja, het betreden van een snelweg is een strafbaar feit (waarvoor nooit een celstraf wordt opgelegd). Maar kom op, het zijn uiteindelijk ook geweldloze protesten door mensen die zich druk maken om het publiek belang; die ervan overtuigd zijn dat we afstevenen op een rampscenario. Of dat echt zo is, en of dat die activisten helemaal vrij zou pleiten, daar kun je over twisten. Maar ook dan: VIJF jaar? Hoe kun je dat nou een proportionele straf vinden? Zou dat dan ook een proportionele straf zijn voor mensen die op snelwegen lopen zonder ideologisch motief? Of is hard straffen vooral lekker als het om mensen gaat met andere overtuigingen?

-31 kudos 2024-05-08 18:16:23 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Tuurlijk gozur, beetje student weet dat het veel mooier is om het zakgeld van je ouders uit te geven aan verdoving. Waarom zou je je druk maken om oorlog als je ook gewoon lekker kunt zuipen?!

-29 kudos 2016-04-13 17:37:13 op Politie is lief #3
Witje64 | 13-04-16 @ 17:10 | + 5 -
Ik weet dat veel taxichauffeurs 'licht getint' zijn. Dat is overigens nog niet hetzelfde als moslim. Maar op basis van wat je weet (vrijwel niets, behalve dat meerdere chauffeurs weg zijn gereden), kun je onmogelijk uitspraken doen over de godsdienst van de taxichauffeurs in kwestie. Het kunnen net zo goed allemaal, of deels, oer-Hollandse of Nederlands-Russische of Nederlands-Chinese chauffeurs zijn geweest, die geen hond in de auto wilden omdat een hond nogal troep maakt. Je weet het niet. Dus om op basis van een hele reeks aannames meteen de islam weer te bashen vind ik behoorlijk kortzichtig.

-28 kudos 2025-05-22 10:39:07 op Israëlische diplomaten doodgeschoten in Amerika
Ontzettend voorspelbaar dat dit incident op Dumpert zou belanden. Over de verschrikkingen in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever nog altijd geen enkel beeld. De beschieting van een groep diplomaten, waaronder een Nederlandse, door Israël: niet op Dumpert. Hier alleen beeld van 'pro-Pallies' die zich misdragen, alsof dat het enige relevante verhaal is.
Als je me niet gelooft: zoek zelf maar eens op 'Gaza' of 'Palestina'. Echt alleen maar beelden die helpen een narratief te construeren dat een groep vervelende querulanten stennis aan het schoppen is. Niet de beelden die verklaren waaróm ze dat doen en natuurlijk al helemaal niet de beelden van de vele vreedzame protestacties.
Klaar als een klontje welk narratief hier kunstmatig in stand wordt gehouden. De propagandamachine van de staat Israël had het niet beter kunnen doen.

-25 kudos 2016-04-13 16:21:06 op Politie is lief #3
Cork_boy | 13-04-16 @ 16:19 | + -1 -
Hoe presteer je het om dit weer over Moslims te laten gaan?

-24 kudos 2025-05-22 12:12:27 op Israëlische diplomaten doodgeschoten in Amerika
"Als rechtse mensen hun zin niet krijgen, gaan ze makkelijk over tot geweld of volkerenmoord. Zie de genocide op de joden door de nazi's, het uitmoorden van de Palestijnen door de extreemrechtse regering van Netanyahu, de moordaanslagen op Zweedse zomerkampen en Nieuw-Zeelandse moskeeën en bij ons de brandbommen die tegen moskeeën worden gegooid etc."

Allemachtig wat een stuitende domheid.

-22 kudos 2025-07-07 00:14:56 op Goldband showt Palestijnse vlag op Rock Werchter
Sodemieter nou eens op met ongevraagde meningen op Dumpert over ongevraagde politieke statements op muziekfestivals. Het gros van de reaguurders komt hier om aan hun pik te trekken en zich af te leiden van hun treurige kutbestaan, niet voor jouw meningen over meningen over politieke kwesties. Ik heb je meteen uit mijn Jan Smit appgroep gegooid. Sneuneus.

-22 kudos 2025-09-16 14:14:46 op Israël pleegt nu écht genocide volgens VN
Kun je ook een inhoudelijke discussie over dit onderwerp voeren, of bestaat je gereedschapskist uitsluiteind uit tenenkrommende containerbegrippen als 'propallies'?

-16 kudos 2025-09-13 17:57:04 op Waanzinnige beelden in Ronde van Spanje
@Tonijnenhamkuzu | 13-09-25 | 17:49: Ik volg het nieuws vrij goed. Vandaag nog dit bericht: https://www.volkskrant.nl/kijk... En dan zijn er nog de uitgesproken ambities om Gaza etnisch te zuiveren, genocidewetenschappers die vrijwel unaniem zijn over wat hier gaande is, ik kan nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk doet dat niet eens ter zake. Ook als je dat allemaal niet gelooft - dat je partij voor een kant kiest in een conflict, niet op basis van de feiten die dat conflict betreffen, maar op basis van het gedrag van actievoerders ver daarvandaan, dat is toch totaal absurd? Alsof de mensen in Gaza en de mensen die ver daarbuiten voor Gaza protesteren één groep met een soort collectief geweten zijn. Alsof de wijze van protesteren hier íets zegt over of wat er in Gaza gebeurt goed of fout is. Alsof de wereld zo binair is dat er maar twee opties zijn. Het stemt me droevig dat er mensen zijn die de wereld duiden met zulke onzinlogica - de gemiddelde groep 8'er kan het werkelijk beter - maar desondanks evenveel stemrecht hebben.

-16 kudos 2025-03-26 22:22:21 op Demonstrantmeisje krijgt onaangekondigd huisbezoek van de politie Amersfoort
Bizar hoe de politie tegenwoordig omgaan met het demonstratierecht. Huisbezoeken, mensen registreren op terrorismelijsten (echt waar: https://www.ftm.nl/artikelen/v... hele legers demonstraties, zelf bij vreedzame of als er ook maar het minste risico is. Ik snap dat er moet worden gehandhaafd als het onveilig wordt, maar dit slaat echt door. En het draagt niet zelden juist bij aan een grimmiger sfeer.
En de politie intussen maar klagen dat ze het overal te druk voor hebben, bijvoorbeeld bij winkeldiefstallen of stalking. Vind je het gek, als je het halve politieapparaat laat overwerken voor allerlei ME-diensten waar an je je af kunt vragen of die zinvol zijn. Als je rechercheurs social media laat afstruinen om informatie te vergaren over mensen die niets meer doen dan demomstreren, en de wijkagent bij hen op de koffie stuurt. Dat zijn gewoon beleidskeuzes, me dunkt.
Tijd voor een meer pragmatische aanpak waarbij het demonstratierecht wordt gerespecteerd, demonstranten niet bij voorbaat verdacht zijn en wordt afgezien van onnodig machtsvertoon. En er dus tijd vrijkomt om andere problemen aan te pakken. Wat je ook vindt van de onderwerpen waarover tegenwoordig wordt gedemonstreerd.

-15 kudos 2025-09-14 20:25:17 op Slotrit van de Vuelta a España verstoord
Ah, dus omdat mensen in Spanje zich misdragen is Israël goed bezig in Palestina. Ik begrijp nog steeds niet waarom deze evident gemankeerde logica zoveel weerklank vindt.

-15 kudos 2025-07-21 16:20:11 op Anti-ICE demonstranten worden weggestuurd
Inderdaad! Ik ben BOOS op die LINKSE GEKKIES. Ze zijn STOM met hun andere MENINGEN. Ze duwen het ons door de STROT. Het wordt tijd dat ze een KNUPPEL door HUN STROT krijgen, of eigenlijk beter nog: gewoon meteen een NEKSCHOT. Ik ben er KLAAR MEE.

-13 kudos 2025-10-22 14:01:29 op Timmerfrans heeft gejokt
Wilders, Yesilgöz, Eerdmans en consorten hebben de leugen ongeveer tot hun handelsmerk gemaakt, maar zodra Timmermans de nabijheid van een AZC met een minuut of 8 fietsen overdrijft, moet Dumpert natuurlijk meteen van de daken schreeuwen dat hij een leugenaar is. Mooi voorbeeld van de dubbele standaard in het politieke discours, waar 'links', dat al decennia niet de macht heeft, de schuld krijgt van zo ongeveer alles, en aan veel hogere standaarden wordt gehouden dan 'rechts'.

-11 kudos 2025-09-13 18:51:29 op Waanzinnige beelden in Ronde van Spanje
@Jokodoko | 13-09-25 | 18:13: ijzersterke bijdrage, dank daarvoor.
De Telegraaf schrijft er ook over: https://www.telegraaf.nl/buite... Het raakt overigens niet aan de kern van mijn punt.
Lessen voor mijzelf: (1) niet de discussie aangaan met mensen die ofwel te dom zijn voor een inhoudelijke discussie, ofwel - en dat is ben ik bang waarschijnlijker - te kwader trouw zijn; d.w.z. heus wel begrijpen dat hun logica zwaar gemankeerd is, maar hun vastgeroeste en (jegens Palestijnen) haatvolle overtuigingen dermate zwaarwegend achten dat logica er niet toe doet, en (2) als je dan toch zo'n discussie aangaat, punten van ondergeschikt belang helemaal onbenoemd laten zodat je de ander geen gelegenheid biedt om dat uit te lichten en, wederom met onzin, te 'weerleggen'.
Avé.

-11 kudos 2024-11-11 18:15:23 op Komt een mocro bij de rabbijn…
@MeisjeVanZeventien | 11-11-24 | 16:25: Damn, dat is letterlijk genocidale taal en je krijgt nog plusjes ook

-9 kudos 2025-05-22 17:37:10 op Israëlische diplomaten doodgeschoten in Amerika
Er zijn ontzettend veel vreedzame demonstraties voor Palestina c.q. tegen Israëls wreedheden. Afgelopen weekend nog, met 100.000 mensen in Den Haag. Daarvan zie je de beelden alleen niet op Dumpert, net als van de wreedheden waar het om gaat zelf. Dumpert schotelt je alleen beeld voor van radicalere activisten en geweld met een pro-Palestijns motief. En als je niet kritisch, nieuwsgierig en/of intelligent genoeg bent, zou je daardoor zomaar beïnvloed kunnen worden en gaan denken dat alle 'pro-pallies' vervelende, gewelddadige relschoppers zijn.

-9 kudos 2016-03-02 17:04:34 op Meisje in elkaar gemept omdat ze luizen zou hebben
makkelijk herkenbare bruin verkeersbord jas, laat iemand ajb deze luis-trut hier op dumpert bekend maken
Boerenlol | 02-03-16 @ 15:08 | + 550 -
Afgaande op de beschrijving, waarin staat dat dit brugklassers zijn, zijn deze meiden hooguit een jaar of 13. Wil je die echt voor hun leven lang aan de digitale schandpaal nagelen?

-7 kudos 2025-05-27 00:31:51 op Verslag van de grond in Liverpool
Je bedoelt dat reaguurders er dan als de kippen bij zijn om te melden dat 'men' er als de kippen bij is om dat te melden, toch?

-7 kudos 2023-06-08 12:15:20 op Rammsteinzanger pleurt van podium
Gelukkig zijn de reaguurders er als de kippen bij om even uit te leggen hoe het allemaal is gegaan en dat het natuurlijk vooral de schuld van de vrouwen in kwestie is.

-6 kudos 2024-05-08 19:17:45 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@Buikgruis | 08-05-24 | 19:08: Er is geen diversiteit. Linkse mensen zijn radicale protestanten die op de barricades staan. Rechtse mensen zijn reaguurders die anoniem op het internet reaguren.

-6 kudos 2024-07-10 09:35:54 op Terrastokkie Zandvoort naar de bak
Dat is niet zo gek, als jouw ervaring met Marokkanen vooral bestaat uit de selectie die Dumpert jou voorschotelt.

-6 kudos 2025-10-02 14:25:37 op Memes = opgepakt worden
Inderdaad, een land waar honderden mensen worden opgepakt omdat 'Palestine Action' tot terroristische organisatie is bestempeld, en waar alles van drinkwatervoorzieningen tot gevangeniswezen is geprivatiseerd, klinkt als de natte droom van Timmermans en Van Baerle.

Engeland is inderdaad een puinhoop. Maar laten we ophouden met proberen de Engelse (of Amerikaanse, Franse, Duitse, etc.) puinzooi aan Nederlandse politici - die een andere ideologie vertegenwoordigen dan je zelf aanhangt - toe te schrijven. Daar wordt ons eigen toch al droevige politiek debat echt niet beter van.

-5 kudos 2025-07-07 00:21:46 op Goldband showt Palestijnse vlag op Rock Werchter
Of over Kasjmir? Of Soedan? Of Goeree-Overflakkee? Er is zoveel onrecht, is het niet superhypocriet om je druk te maken over nou net dát onrecht dat mede mogelijk wordt gemaakt door onze militaire, economische en politieke steun?

-5 kudos 2025-08-11 14:49:47 op Misdaadjournalist Telegraaf ontslagen want blijkt viespeuk
Typisch dat er weer allerlei incels in de pen klimmen om te benoemen dat ze informatie en context missen en te insinueren dat de vrouw in kwestie dit zelf misschien wel erg op prijs stelde. Dumpert is toch zelden de plek waar ook maar iets van ruimte bestaat voor nuance of begrip richting vermeende daders - behalve als dat een witte man is en het slachtoffer een vrouw, kennelijk.

-5 kudos 2025-07-06 23:58:40 op Goldband showt Palestijnse vlag op Rock Werchter
Een hele nieuwe generatie uithongeren en daarmee blijvend beschadigen, alle geboorteklinieken platgooien, een heel volk gedwongen verplaatsen, kabinetsleden die openlijk fantaseren over het volledig etnisch zuiveren en koloniseren van de Palestijnse gebieden, vluchtelingenkampen platbombarderen, Palestijnse journalisten op grote schaal vermoorden, buitenlandse journalisten iedere toegang weigeren - als dat niet verdomd veel op genocide begint te lijken, wat is het dan?

-5 kudos 2025-09-16 14:28:14 op Israël pleegt nu écht genocide volgens VN
Deze logica... "Ik zou me bijna druk gaan maken om de nazi's en hun holocaust maar ik vind Hannie Schaft een vervelend viswijf dus het kan me allemaal niks meer schelen."

-4 kudos 2024-09-30 10:41:38 op Gebakje erbij?
Nou, voor de shitshow die het nu is waren nog wel wat meer ingrediënten nodig dan alleen die boeken. Bijvoorbeeld de Duitsers, de Fransen, de Engelsen en de Amerikanen die de hele regio vakkundig hebben gedestabiliseerd door op de tekentafel wat grenzen te trekken, welgevallige koningen te installeren (of juist weer van het toneel te werken), hele volksstammen met listige kunstgrepen voor hun karretje te spannen, olievoorraden en cultuurerfgoed te plunderen en, natuurlijk, af en toe eens een hele stad of land plat te bombarderen.

-4 kudos 2024-07-23 12:54:16 op Rassiestische plantennamen in de ban!
Wat een immens kutleven heb je toch als je je - zonder enige moeite tot inleving of verdieping - stelselmatig beledigd of bedreigd voelt door emancipatiebewegingen die zich beledigd voelen door racistische namen.

-4 kudos 2024-07-18 22:40:02 op Zitten maar...
Tsja, je kunt erkennen dat er mensen zijn met een andere opvatting die ze luid uitdragen en accepteren dat dat soms ongemak en wrijving oplevert, of je kunt ze gewoon lekker vogelvrij verklaren. Het puberbrein van de gemiddelde reaguurder kan dat ongemak en die wrijving die bij de eerste optie horen kennelijk niet zo goed aan, dus dan kies je voor die tweede optie. Het resulterende, tot komische simpelheid gereduceerd wereldbeeld: je bent goed of je bent fout, er zijn geen grijstinten en als je fout bent moet je gewoon oprotten en hoeven we ook niet meer na te denken over zaken als proportionaliteit.

-4 kudos 2025-05-22 13:14:04 op Israëlische diplomaten doodgeschoten in Amerika
@wendigowally | 22-05-25 | 12:54: Elke 'nationale' identiteit is een sociaal construct en in zekere zin dus 'verzonnen'. En iedere cultuur ontleent belangrijke aspecten daarvan aan andere culturen. De 'Nederlandse' tulp komt uit Turkije, de aardappel uit Zuid-Amerika en Nederlandse achternamen zijn een Franse vondst met niet zelden een Franse, Portugese of Duitse oorsprong.
Dus wat is nu precies je punt? Is de Palestijnse identiteit niet 'authentiek' genoeg? En is het daarom geoorloofd om die mensen uit te moorden en van het land te verjagen waar ze - of je ze nu Palestijn, Libanees, Egyptenaar of Jordanees noemt - al lang vóór de Balfourverklaring en alle daaropvolgende gebeurtenissen woonden?