DumpStats voor onkl

4,765 +5542 -777

Kudos

#14346 (Top 4.4890%)

Kudos/dag 0.76
Kudos/reaguursel 10.57
Meeste kudos op 1 reaguursel 767
Minste kudos op 1 reaguursel -132

451

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.07
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 39.3
Reacties per reaguursel 0.29
Meeste reaguursels op 1 dag 12
Aantal x weggejorist 2
Geregistreerd op 10-11-2004
Eerste reactie op 06-05-2009

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

5 kudos 2026-06-22 09:43:43 op Belgische verslaggever Belgie - Iran
In theorie wel. In praktijk is in een dictatuur "regimelied" helaas een betere omschrijving. Dat uitjouwen gebeurt ook grotendeels door een gevlucht deel van dat volk.

3 kudos 2026-06-19 21:35:55 op Bezorger gooit pakket over het hek
@Kaagweg | 19-06-26 | 21:30: wanneer je zelf de bezorger zou inhuren. Maar helaas: jij huurt postnl of dhl in, afhankelijk van wat het goedkoopst is. En die huren dan weer bezorgers in, waarbij ze iedere uitbuittechniek uit het boekje gebruiken.
Zelfs een tientje betalen zou nog niet direct helpen, want de extra inkomsten komen echt niet vanzelf bij de postmedewerkers terecht.

8 kudos 2026-06-19 13:23:21 op Zeuren is oppleuren
Welnee. Blijkbaar hebben mensen ergens een oude post gevonden dat die gast daar zou werken, dus het bedrijf legt uit dat dat alweer een tijd terug was en dat ze zelf niet direct fan zijn van dit soort gedrag. Dit soort heksenjachten moet je nu eenmaal in de kiem smoren.
Waarom ze daar een heel verhaal voor nodig hebben is me dan wel een raadsel.

10 kudos 2026-06-17 13:57:37 op Nieuwe TV gekocht voor het WK? Jammer joh!
@aequum est aequum | 17-06-26 | 13:41: Ik kan Dizsaidup's reactie wel waarderen eigenlijk. Je valt goed door de mand: Stoer verhaaltje recht van feesboek plakken en dan maar lomp doen omdat je dus geen enkel voorbeeld kent om je stelling te staven.

72 kudos 2026-06-17 13:53:27 op Kosso niet goed begrijpen
Beetje kip-ei verhaal. Met goed functionerende hersenen begin je niet aan anabolen.

2 kudos 2026-06-17 13:52:08 op Kosso niet goed begrijpen
@Bertus_Butsers | 17-06-26 | 13:38: ik weet niet of Tokkiemagneet dat bedoelde, maar het is wel een goed idee.

46 kudos 2026-06-17 10:41:35 op Jeremy Clarkson heeft kanker
Blijkbaar is het moeilijk voor reaguurders uit hun echokamer te komen.
Woke heeft allicht een schijthekel aan Clarkson, maar dat was nou net integraal onderdeel van het Top Gear format.
Zijn einde bij de BBC heeft ie toch echt aan zichzelf te wijten.
Iets te veel diva-gedrag ontwikkeld, daar zijn mensen op een gegeven moment wel klaar mee.

13 kudos 2026-06-15 10:39:15 op Bavianen nemen huis over
Je optimisme siert je, maar ook met één baviaan wil je geen ruzie hebben.

1 kudos 2026-06-12 14:06:16 op Rob houdt van vlees
@Batavier52 | 11-06-26 | 17:06: Toch frustrerend lijkt me. Probeer je een inhoudelijk antwoord te formuleren, kom je erachter dat er geen speld tussen te krijgen is. En dan besluiten jezelf te verlagen tot een ad hominem.

-3 kudos 2026-06-11 21:59:55 op Samenvatting uit Belfast
De vorige pogroms in Europa verliepen een stuk ordentelijker. Ik weet nog niet zeker of ik dat goed of slecht nieuws vind,

5 kudos 2026-06-11 19:08:34 op Ohnoes nee neeee
@thebeast4000 | 11-06-26 | 19:03: Nee hoor. Niet dat we het niet proberen, maar in Nederland wonen veel minder mensen, dus dat gaat nooit lukken.

1 kudos 2026-06-11 15:33:13 op Rob houdt van vlees
@Dikkedampoe | 11-06-26 | 15:12: "uitsluitend vleesproducten". Ik vermoed dat Rob iets niet helemaal goed heeft gelezen op feesboek.

De keuken van alle landen om Belarus overlappen overigens flink, dus Draniki-achtige gerechten vind je ook in Litouwen, Polen of Oekraïne. Rob kan natuurlijk ook gaan genieten van koude bietensoep (gruwelijk lekker en volgens Rob vermoedelijk een vleesproduct) of kalduny (denk varenyky of pierogi). Die zijn speciaal voor Rob soms met vlees. En soms niet. Net als een Efteling frikandel eigenlijk.

1 kudos 2026-06-11 12:41:23 op Zo kun je ook uitvoegen
Dit soort acties ontstaan of door lompe asocialiteit, of door onoplettendheid. (Al is niet opletten terwijl je een ton staal bestuurd ook vrij asociaal).

Die eerste categorie zou na zo'n actie vol gas geven op de afrit, dus ik gok iemand die half sliep of net klaar was met dat heel belangrijke appje.

6 kudos 2026-06-08 21:06:28 op Afslag gemist?
Ze gaan er zelfs middenin zitten.

4 kudos 2026-06-08 20:43:42 op Bukken!
Ik aarzel bij menigeen sterk of zij ooit denken, dus dat klinkt wel plausibel.

2 kudos 2026-06-07 15:20:41 op Goeie beatfabriek
Dat dit ding niet aan het lassen is, is duidelijk, maar weet iemand misschien of deze machine bezig is met slijpen of met het harden van de zaagtanden?

9 kudos 2026-06-05 19:54:32 op Beetje rouwdouwen met 4x4
Is VW eindelijk gestopt met "das Auto", komt Audi met "das Boot" aanzetten.

1 kudos 2026-06-05 15:50:55 op Tijd voor een foto
Nog erger: Zij maken deze bagger om geld te verdienen. Wij betalen om onszelf dommer te laten maken.

-2 kudos 2026-06-03 10:09:36 op RIP het Westen
Serieus? Kan je ook maar één voorbeeld vinden van iemand die de moord op Nowak goedpraatte?
Je bent je kwaad aan het maken over een idee wat alleen in je eigen hoofd bestaat. (Dat maakt een oplossing voor je irritatie gelukkig wel makkelijker)

18 kudos 2026-06-03 10:05:33 op RIP het Westen
@Fox88 | 03-06-26 | 09:47: Welnee. Regeren is simpelweg heel moeilijk. Zeker wanneer je precies weet wat er allemaal fout is, maar geen idee hebt hoe je het kan verbeteren, zoals Wilders en Farage. EU? Daar gaat heel veel fout. Maar er dan maar uitstappen is verreweg de domste reactie.

Immigratie en integratie? Daar gaat ook heel veel fout. Maar roepen dat grenzen dicht moeten en verder alle pogingen iets op te lossen versjteren is alweer de domste reactie.

Rechts populisten worden niet tegengewerkt door links, maar door zichzelf. Wanneer je nooit nadenkt over oplossingen, dan kom je echt geen steek verder en zal je ook geen medestanders vinden.

Ter illustratie: Fleur Agema is jarenlang fractiespecialist voor de Zorg geweest en dacht daarbij wél na over oplossingen. Dat heeft prompt geleid tot een flink aantal verbeteringen, vaak kamerbreed gesteund én tot veel waardering, van links tot rechts, voor haar werk.

29 kudos 2026-06-03 09:48:19 op Mama ging ijsjes halen.
@Sfhcisdubcisrhbc | 03-06-26 | 09:33: Klopt. En nog steeds top gereageerd.

1 kudos 2026-06-02 13:56:48 op Het was een geweldige dag
Wat je mist is dat sommige rechtse partijen tegenwoordig alles wat links is extreem links noemen. Dat verhaal begon als slim campagnetrucje, maar is een eigen leven gaan leiden. Wanneer je er in trapt, is er inderdaad plotseling erg veel extreem links om je heen.
Maar probeer je eens te herinneren wanneer je iemand gewoon links vond, of zelfs maar kon vinden. Niet extreem links, maar gewoon links. Net als jij misschien gewoon rechts bent.

-7 kudos 2026-06-01 17:39:18 op Creepshotter in boom aangepakt
Rustig ademhalen. Je bent gewoon vanochtend je pilletjes vergeten.

(Interessant weetje om bij je volgende GGZsessie eens te bespreken: Linkse mensen worden hier in het algemeen ook niet blij van.)

2 kudos 2026-05-30 15:48:33 op Niet aan mij zitten
En dat kan je allemaal afleiden uit dit filmpje? Het is in een AZC, dus er kan ook iets vrij simpels al een taalprobleem optreden, waardoor zij niet begreep dat haar vriendje dan wel mee moest naar het bureau omdat hij stout is geweest,maar dat je daar in Nederlandin het algemeen gewoon levend en met al je lichaamsdelen er nog aan weer uitkomt. Lijkt me wat overdreven om dan te denken aan postnatale abortus als oplossingsrichting.

5 kudos 2026-05-30 15:42:48 op Niet aan mij zitten
Misschien reageerde hij te snel en hielden zijn collega's daar geen rekening mee.

4 kudos 2026-05-30 15:41:44 op Niet aan mij zitten
@VanUitDeZolderkamer | 30-05-26 | 15:16: Precies. Dat maakt het lastig te oordelen: de hondengeleider is agressiever dan de andere agenten, maar gaat zeker niet volledig beserk of zo. Prima idee om dit te laten onderzoeken en voor nu maar even niet te oordelen.

16 kudos 2026-05-30 15:09:05 op Niet aan mij zitten
Lastig oordelen zonder context. Het valt op dat de hondengeleider duidelijk agressiever handelt dan de andere agenten. Nou hoort agressief handelen er helaas soms bij wanneer je agent bent, maar zo'n verschil is nogal opvallend. Op basis van dit filmpje heb je echt te weinig informatie om te bepalen of dit een bewuste tactiek/rolverdeling was, of een geval van agent met een te kort lontje.

Goed dus dat de politie onderzoek doet. Mocht de agent inderdaad te ver zijn gegaan, dan is het wel handig wanneer hij leert dat dat geen goed plan was.

1 kudos 2026-05-30 14:44:04 op Winkels in het centrum van Parijs timmeren hun ramen dicht
Bij mijn weten zijn de verwachte relschoppers verantwoordelijk.
Enig idee hoeveel belasting je mag gaan betalen wanneer je absolute veiligheid eist? (Hint: dat is duidelijk meer dan je betaalt en zeker meer dan je wilt betalen)

1 kudos 2026-05-30 08:33:42 op Ik wil Spa rood
@jfk1968 | 29-05-26 | 21:19: Vooral genoeg reden om die procedure wat normaler te maken: Wanneer je asiel aanvraagt krijg je een plek in een AZC in de stad waar je, áls je asiel krijgt, ook gaat wonen. Geen opvanglocaties voor een half jaar en andere onzin, gewoon permanente AZC locaties. De asielprocedure moet veel sneller kunnen wanneer je alle effecten van decennia VVD-kaasschaafbezuinigingen terugdraait. Kost wat, maar het alternatief wat we nu hebben blijkt dus veel duurder.
Mag je blijven, dan kan je gaan werken en inburgeren (en een psychiater, als nodig). Moet je weg, dan krijg je een retourvlucht.

Heel veel van de problemen waar we nu tegenaan lopen met asielzoekers, inclusief een flink deel van het "onbegrepen gedrag" hebben we zelf veroorzaakt, door mensen jarenlang in bureaucratische molens te laten zitten en ze vervolgens om de haverklap naar een nieuwe plek te zeulen. En dat allemaal om maar "streng" over te komen.

13 kudos 2026-05-29 14:30:46 op Politiemeneer vindt leuk
Die zijn verplicht. Zo zien medeweggebruikers dat de bestuurder niet in staat is zich op besturen te concentreren. Net als die rode duiveloortjes. Dan weet je alvast dat er een idioot met zeer gebrekkig verkeersinzicht aankomt.
Best een handig systeem overigens.

-5 kudos 2026-05-28 16:55:21 op Bijna weekend
Laat dit maar in de familieappgroep. Of eigenlijk daar ook niet.

2 kudos 2026-05-27 12:02:49 op Nederlands anno 2026
Je bedoelt dat je het met deze twee jongedames eens bent, maar het jou niet lukt dat zonder moeilijke woorden duidelijk te maken?

2 kudos 2026-05-22 17:48:43 op Polyphon muziekdoos
MP3 werkt juist helemaal niet zo. Buiten dat er wat generaties tussen zitten: achter een MP3 zit een heel andere idee dan achter deze schijven.

MP3 is gedigitaliseerd geluid en de logische opvolger van de langspeelplaat, tapes etc.

Dit is in essentie gecodeerde bladmuziek. De moderne equivalent hiervan zou een MIDI bestand zijn.

-4 kudos 2026-05-22 09:13:41 op Goedemorgen!
Helemaal mee eens. Wanneer die vrachtwagen gewoon rechts had gereden, dan was dit helemaal niet nodig geweest.

(Doe de wereld een plezier: blijf op je zolderkamer en probeer vooral nooit je rijbewijs te halen.)

5 kudos 2026-05-21 21:16:12 op Trump als Gollum
Wanneer je in de VS president wordt, wordt je tot het bot afgezeken. Dat is al decennialang zo, irrelevant of dit president nou links of rechts is.

Dat jij dit als woke (en dus slecht) probeert te bestempelen is wel grappig: Dat is exact de methode die de woke gemeenschap gebruikte om iets te cancellen, alleen gebruik jij net andere dog whistles.

-1 kudos 2026-05-19 21:46:07 op Even strak inparkeren
@Balzakius | 19-05-26 | 18:19: Dit soort acties leiden tot ongevallen. Ongevallen leiden tot ongevallenpreventie. Waaronder auto's met irritante piepsystemen. En eerlijk gezegd: bij dit soort onoplettende bestuurders is dat best een goed idee.

15 kudos 2026-05-19 18:01:36 op Even strak inparkeren
Ik kan me soms mateloos irriteren aan verplichte achteruitrijdcamera's, piepjes en waarschuwingen in moderne auto's, maar zolang ook dit soort chauffeurs rondrijden begrijp ik de voordelen ervan (al blijven ze bloedirritant).

17 kudos 2026-05-18 16:54:44 op Nationalisten vs. antifascisten
Wanneer je concludeert dat zelfs Dumpert flink linkser is dan jijzelf wordt het hoog tijd uit je echokamer te komen en iets met zelfreflectie te gaan doen.

Om je gerust te stellen: Voor mij, als linkse hippie, is het hier nog steeds veel te rechts (maar wel amusant), dus met Dumpert gaat alles prima.