1,274 +1431 -157
Kudos
#31826 (Top 9.9586%)
| Kudos/dag | 0.43 |
| Kudos/reaguursel | 27.11 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 363 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -85 |
1,274 +1431 -157
Kudos
#31826 (Top 9.9586%)
| Kudos/dag | 0.43 |
| Kudos/reaguursel | 27.11 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 363 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -85 |
47
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.02 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 31.2 |
| Reacties per reaguursel | 0.98 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 2 |
| Aantal x weggejorist | 0 |
| Geregistreerd op | 01-10-2017 |
| Eerste reactie op | 15-11-2017 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2025-10-08 12:55:19 door OmeKo op Kudde schapen in centrum Eindhoven
Wat is daar het praktisch nut van? Ik zie dagdagelijks volk als makke lammetjes achter elkaar aanlopen.
1 kudos 2025-05-06 06:55:31 door jan1000001 op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
@coet | 05-05-25 | 16:39: Jha, en nu even de andere kant op denken. Wat als de rente naar 7% zou gaan. Wat dan. En je huis onder water komt te staan.
3 kudos 2025-05-05 16:57:37 door Zadelhoofd op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Je moet wel begrijpen dat in Murica mensen alles op afbetaling financieren tot hun nek in de schulden zitten - creditcards, auto's, ziektekosten, huizen etc. Deze man zijn advies luidt over het algemeen: zorg dat je zo min mogelijk schulden hebt en besteed alleen het geld dat je daadwerkelijk hebt
0 kudos 2025-05-05 15:22:36 door Dee Miller op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
@coet | 05-05-25 | 16:39: Je moet de inflatie van 25 jaar meenemen, dan kom je sowieso veel lager uit.
De inflatie lost gewoon je hypotheek af, mooi hè?
Nu nog een lage rente bedingen en het lenen kost je niks, sterker nog, wanneer de inflatie hoger is dan de rente levert het zelfs geld op.
Bedank me later.
Tegenwoordig koop je geen huis meer voor 200.000 maar als je een huis hebt (die heb je 25 jaar geleden gekocht) dan kun je zo een ander (momenteel veel duurder) huis kopen met dezelfde hypotheek van 200.000 euro.
Mooi hè?
1 kudos 2025-05-05 15:16:13 door Dee Miller op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
@jonathan19851985 | 05-05-25 | 15:44: Wat klopt niet?
Je kan pas geld maken als je geld hebt maar een hypotheek is geen geld.
Een tweede hypotheek wel maar die krijg je dus niet zomaar.
Wat snap je hier niet aan?
1 kudos 2025-05-05 14:39:36 door coet op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Stel je nam 25 jaar terug een aflossing vrije hypotheek van zeg 200.000 gulden en je hebt er voor gekozen niet af te lossen en op de juiste momenten je hypotheek rente vast hebt gezet 1.4% dan betekent dat als je nu de helft aflost je 55 euro hypotheek minder in de maand betaald ,wie is er dan gek vraag ik me af
3 kudos 2025-05-05 13:47:30 door zup op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
@Janklashoentelaar, dit is juist prima advies dat hij geeft. Het vriendje koopt een huis op zijn naam, terwijl zijn vriendin liever een bancaire lening aan wil gaan zodat er vrij besteedbaar vermogen blijft, en waaraan denk jij dat het vriendje dat vermogen aan moet gaan besteden?
0 kudos 2025-05-05 13:44:18 door jonathan19851985 op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
@ Dee Miller, het klopt niet. Stel je erft een woning en wenst een pname, dan kan dat. En een 1e hypotheek kan overigens ook hoger zijn dan vul je die. Doe je een opname en het inschrijvings bedrag is bereikt dan ga naar een 2e hypotheek
26 kudos 2025-05-05 12:43:56 door aardappel801 op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Dave weet wel dat deze optie bestaat. Hij staat daar anders in. Hij is anti-"debt" (behalve hypotheek). In de VS wertk alles anders dan hier. Het is normaal om veel schulden te hebben en daar flinke rentepercentages voor te betalen. Ze hebben flinke schulden voor het studeren (met significante bedragen en echte rente, niet de 2,5% die we hier hebben), ze kopen een auto op aanbetaling, ze doen normale booschappen met een creditcard (want ja, anders geen credit-score). Zijn advies; betaal zo snel mogelijk al je schulden af, want dat is een gegarandeerd rendement. En daarnaast geeft het je vooral veel rust. Hij weet best dat je je geld kan investeren in een index en een hypotheek kan nemen. Hijzelf investeert alleen met geld wat hij heeft en wil geen geld lenen om te investeren. Hij heeft niks tegen mensen die dat wel doen, alleen voor de juiste redenen. Het voorbeeld wat jij schetst is best redelijk. Alleen als je als persoon niet uit kan leggen waarom je een lening van honderduizenden euro's zou willen aangaan is het wellicht niet de beste keuze ooit. In essentie zijn er veel (goede) keuzes te maken. Moet je er wel even over nadenken.
6 kudos 2025-05-05 12:37:26 door JohnDoe92 op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Helemaal gelijk Janklas. Ik kan mijn huis ook betalen zonder hypotheek maar kies er liever voor om wel een hypotheek te nemen met lage maandlasten zodat ik mijn spaargeld mooi voor andere dingen kan gebruiken zoals verbouwen, vakanties en andere leuke dingen of als appeltje voor de dorst.
2 kudos 2025-05-05 12:36:52 door ja maar, en dus? op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Dit klopt inderdaad bij een lening. Een hypotheek is toch echt wat anders. En in goede economische tijden is zo'n hefboom inderdaad interessant, maar in slechte tijden ben je echt beter af zonder enige schuld. Als je alles afbetaald hebt en je hebt bij een bank geen betalingsverplichting is dat ook heel veel waard.
-10 kudos 2025-05-05 12:12:56 door jan1000001 op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Je zou beter naar deze man moeten luisteren. Jij gaat echt geen 8-10% gegarandeerd rendement maken. Hoogstens 4/5% in vastgoed. Waarom zou je een hypotheek willen? Dat is alleen maar een last. Je betaald ALTIJD extra als je een hypotheek hebt. ALTIJD. De bank wil z´n geld. Als je een hypotheek hebt, probeer hem dan af te betalen. Waarom zou je schuld willen? Als het moet, moet het, maar los het zo snel mogelijk af.
38 kudos 2025-05-05 12:05:53 door wat_nou_nickname op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Ik heb mijn hele hypotheek op mijn woning afgelost en ben sindsdien lekker aan het sparen en investeren. Geen financiële onzekerheid of stress meer. Voor mij werkt dit geweldig!
3 kudos 2025-05-05 12:03:23 door Axshun op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Hoe vertel je dat je enkel deze 57 seconden gekeken hebt, zonder het letterlijk te zeggen.
56 kudos 2025-05-05 12:02:21 door JanRooks op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Dit is een conservatieve gast, die ook conservatief advies geeft omtrent geld. Leningen zijn per definitie slecht etc. Dit resoneert bij veel Amerikanen omdat daar veel mensen tot de nek toe gefinancierd zijn.
-75 kudos 2025-05-05 11:51:39 door Dee Miller op Helemaal betalen of een hypotheek nemen?
Je bedoelt een tweede hypotheek.
Met een "eerste" hypotheek kun je niets anders kopen dan de woning zelf, via de notariële akte.
Maar om een tweede hypotheek op te nemen kun je de overwaarde van je woning gebruiken als onderpand.
Je zult dus eerst overwaarde moeten creëren.
Zo makkelijk kun je dus geen geld maken maar áls je geld hebt kun je inderdaad geld maken.
-6 kudos 2022-09-27 11:36:58 door Sarcasmus op Fifa graphics
Ja, Litmanen was een echte grote, dat zie je o.a. aan zijn spel, maar natuurlijk ook aan dit soort invloeden.
12 kudos 2020-05-18 21:10:50 door Badderbeest! op Spelen met groot speelgoed
P.S.2. Help me....
13 kudos 2020-05-18 21:10:30 door Badderbeest! op Spelen met groot speelgoed
P.S. Ze wordt ook steeds groter...
16 kudos 2020-05-18 21:09:24 door Badderbeest! op Spelen met groot speelgoed
spijker.kop.raak. Vroeger had ik een pop, daarna kreeg ik een Barbie, toen kocht ik van mijn eerste foldergeld een opblaaspop en niet veel later van mijn eerste echte salaris een real doll. Nu heb ik er één van vlees en bloed en ziet het er naar uit dat ik berooid zal sterven.
-2 kudos 2020-05-11 14:58:28 door Pieshaman op Trump zingt ook nog een liedje
@Butzkop | 11-05-2020 | 11:12: De beste deal vanuit amerikaans perspectief is toch wel Kermit Roosevelt op pad sturen met een koffertje met 2 miljoen dollar en daarmee een succesvolle coup op een democratische president voor elkaar te weten krijgen, zodat ze nog steeds lekker goedkoop olie van een ayatollah konden kopen. Of was het misschien het stelen van Diego Garcia, de bevolking ervan op een ander eiland droppen en letterlijk laten verhongeren, zodat er een mooie basis gebouwd kon worden om later Irak aan te kunnen vallen. Ik ben absoluut geen moslim, maar ik stond wel bijna te juichen na 9/11
-20 kudos 2020-05-11 09:35:13 door navelsnor op Trump zingt ook nog een liedje
Alsnog denk ik dat Hillary het slechter zou doen inderdaad. Douche vs Turd
61 kudos 2020-05-11 09:12:05 door Butzkop op Trump zingt ook nog een liedje
Goed gehandeld in Iran? Atoomakkoord pardoes opzeggen, sancties opleggen in corona tijd zodat ze geen medicijnen hebben, en het hoofd van het leger executeren in ander land. Nou, fantastisch
-64 kudos 2020-05-11 08:55:10 door chris88 op Trump zingt ook nog een liedje
Pas op hoor, je doet een poging sommige autisten hier zelf na te laten denken. Vinden ze eng. Maar wat je zegt klopt 100% ++
-8 kudos 2020-05-07 17:15:22 door GSven op Jensen legt begrip metafoor uit
Het probleem is dat hij bronnen en 'feiten' aan elkaar verbind zonder bewezen causaliteit. Daardoor trekt hij de verkeerde conclusies. Hij mist ook tegenspraak, waardoor het van kwaad tot erger wordt. Zijn verkeerde conclusies verbindt hij met weer andere bronnen en 'feiten' om daar weer conclusies uit te trekken, etc. etc.
9 kudos 2020-05-07 16:51:15 door janklashoentelaar op Jensen legt begrip metafoor uit
@Tom, dat is heel vervelend voor je vrouw. Maar Jensen vertelt ook gewoon de zaken zoals ze zijn. Een vriend van me die in Groningen woont, die om de regelmatig naar het ziekenhuis moet voor zn darmen heeft 6 weken met buikpijn moeten wachten omdat het zogenaamd Corona crisis was. Komt hij na 6 weken daar, zegt de dokter dat hij niks te doen had en maar 1 Corona patiënt heeft gehad. Als we allemaal maar geloven wat de MSM zegt dan komt het wel goed met ons!
-5 kudos 2020-05-07 16:50:28 door Gerritvan3hoogachter op Jensen legt begrip metafoor uit
Jij bent aan het trollen...
-9 kudos 2020-05-07 16:46:32 door Tom_ op Jensen legt begrip metafoor uit
Door klootzakken als Jensen stond ik een paar weken terug een stelletje tokkies te meppen die het top vonden om mijn vrouw voor coronavirus uit te schelden.
En dus mede door klootzakken als jij die hem steunen.
0 kudos 2020-03-03 09:58:50 door Bastiat op Lubach over corona
Lubach is een socialist.
0 kudos 2020-03-03 02:51:18 door inzanius op Lubach over corona
Ok, goed om te weten.
0 kudos 2020-02-29 11:39:01 door Gelehesje op Ha dat is racism..
@Jimmy5214 | 29-02-2020 | 08:07: Dat soort losers zoeken wel weer wat anders om als excuus te misbruiken zodra zwarte piet verboden wordt. Daar helpt het verbannen van zo'n feest niets meer, sterker nog, je maakt daar de asociatie een stuk sterker mee en je bereikt dus precies het tegenovergestelde.
Probeer je niet zo veel aan te trekken van zulke paupers, racisme verban je niet door maar als een idioot alle asociaties met racisme proberen te verbannen. Racisme bestrijd je met educatie, met voorlichting en met positieve ervaringen met "de verkeerde kant".
0 kudos 2020-02-29 07:07:33 door Rest in privacy op Ha dat is racism..
@Gelehesje | 28-02-2020 | 17:52: Ik ben blij dat je het racistisch sausje tenminste erkent. Maar dat maakt me niks uit, want ik ben ook met Sinterklaas en zwarte piet opgegroeid. Nogmaals, waar ik me aan stoor zijn de mensen die zwarte piet misbruiken/gebruiken om hun racistische opvattingen de vrije loop te geven en gekleurde mensen hiermee onnodig te beledigen.
1 kudos 2020-02-28 21:55:00 door Gutdagewoonantoon op Ha dat is racism..
Dat kantelt een beetje door het extreme wat er gebeurd nu.
-4 kudos 2020-02-28 17:57:30 door Onbekende Meneer op Ha dat is racism..
@Jimmy5214 | 28-02-20 | 17:43: Oke oke oke, dan discrimineren we jouw omdat je getint bent en niet omdat we je associëren met Zwarte Piet. Ik als blanke pas me wel weer aan.
-1 kudos 2020-02-28 17:31:22 door Iemand_op_Dumpert op Ha dat is racism..
@Gelehesje | 28-02-2020 | 17:52: ooooooh. Hij zei "zwarte bladzijde".
-1 kudos 2020-02-28 17:03:03 door Josef-Fritzl op Ha dat is racism..
De slaafjes van Soros vinden het een probleem, maar dat gaat eigenlijk voor elk “zogenaamd” maatschappij probleem op.
50 kudos 2020-02-28 16:52:54 door Gelehesje op Ha dat is racism..
@Jimmy5214 | 28-02-2020 | 17:43: Wie is niemand? Zwarte piet symboliseert de duisternis. De zwarte raven van Wodan. Dat is lang geleden door de christenen om zeep geholpen, een tijd daarna is er inderdaad een racistisch sausje overheen gegoten. Sinds een jaar of 100 symboliseert het juist ook weer het einde van de slavernij. Meneer Nicholaas van Myra die slaven vrijkoopt, waarvan een aantal uit dankbaarheid de sint zijn gaan dienen. Het absolute tegenovergestelde van racisme en het ultieme symbool voor het einde van het slavernij-verleden.
Als je zwarte piet aan het negatieve aspect van de slavernij koppelt, ben je zulke oude koeien uit de sloot aan het halen dat we als Nederlandse kaaskoppen bij onze voormalig vikingse noorderburen moeten gaan klagen over al die slaven die ze hier gevangen hebben. Elk land heeft een slavernij verleden, elk land heeft zwarte bladzijden in hun geschiedenis en geen land is vrij van blaam. En al helemaal Afrika niet, een continent waar op veel plekken slavernij en echte racisme nog de normale gang van zaken is.
De mensen die tegen Zwarte Piet zijn, zijn zelf de racisten.
8 kudos 2020-02-28 16:43:46 door Rest in privacy op Ha dat is racism..
Ik ben getint. Ik heb geen problemen met het feest. Maar de racistische reacties en opmerkingen die ermee gepaard gaan. Ik spreek natuurlijk niet voor alle donkere mensen, want ik ken ze niet persoonlijk. Maar ik kan je wel vertellen dat niemand tegen kleurpiet is.
-22 kudos 2020-02-28 14:51:48 door 123-dachthetnie op Ha dat is racism..
Als je het wereldwijd gaat bekijken dan is het de grote meerderheid die het niet oké vind, maar zij kennen natuurlijk de achtergrond en de emotie niet....
30 kudos 2020-02-28 14:34:39 door Korsakov syndroom op Ha dat is racism..
Stelletje zwartkijkers zijn het
-116 kudos 2020-02-28 14:25:59 door Dannyyyyyy op Ha dat is racism..
Maar goed dat je dan daar woont. Niet mee bemoeien dus doeiiii
-102 kudos 2020-02-28 14:20:47 door Isaacs op Ha dat is racism..
Denk je, of weet je?
0 kudos 2020-01-23 10:53:42 door Trekkers op Koos eet yoghurt met vlees
Jawis! Fryslan boppe
8 kudos 2019-12-19 10:24:30 door Spiegelei op Jesse Klaver spreekt boeren toe
Minister Bleker is geen boer met zijn 4 schapen en 2 koeien..... Dat noemen we iemand met een hobbie
-10 kudos 2019-12-19 10:19:04 door Meeroever op Jesse Klaver spreekt boeren toe
De wet die alle problemen heeft veroorzaakt is ingevoerd door toenmalig minister Bleker. Lid van het CDA en boer. Het CDA is een boerenpartij die altijd opkomt voor hun belangen en vaker regeert dan welke partij dan ook. Je kunt veel zeggen, maar boeren hebben een grote invloed in de politiek.
3 kudos 2018-05-04 03:23:04 door Destereir op Dikke fittie op de A4
Ja, maar betwijfel of het deze keer een mof is...