4,834 +5392 -558
Kudos
#13977 (Top 4.3735%)
| Kudos/dag | 0.74 |
| Kudos/reaguursel | 25.71 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 1788 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -196 |
4,834 +5392 -558
Kudos
#13977 (Top 4.3735%)
| Kudos/dag | 0.74 |
| Kudos/reaguursel | 25.71 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 1788 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -196 |
188
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.03 |
| Topreaguursels | 1 |
| Woorden per reaguursel | 17 |
| Reacties per reaguursel | 0.11 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 6 |
| Aantal x weggejorist | 2 |
| Geregistreerd op | 24-02-2008 |
| Eerste reactie op | 24-02-2008 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
-196 kudos 2014-04-29 13:11:23 op Boevenval in Almere
Blijft uitlokking imho...
-178 kudos 2018-08-01 23:24:05 op Verschil mag er zijn op Mallorca
En dus is er prijsverschil?
-43 kudos 2013-09-19 11:03:28 op Zijwind landen
Het ziet er mooi uit misschien, maar het is wel een baggerlanding helaas. Een 747 hoef je niet recht te trappen voor de landing, dat vangt het landingsgestel allemaal op, maar een béétje rechtzetten kan geen kwaad hoor...
-25 kudos 2017-06-10 20:27:05 op Hamilton krijgt echte helm van Senna
Bah
-18 kudos 2019-11-07 12:54:34 op Piloot zegt sorry voor hijack alarm
Privacy?
-16 kudos 2019-10-21 07:59:26 op Boeren en stikstof
@DaarZitWelWatInJa | 21-10-19 | 07:43: Ik heb het gezien inderdaad. Het filmpje vergeet alleen te melden dat 30% van de stikstofneerslag uit het buitenland afkomstig is, waar ze dus een compleet andere norm hanteren. Dan kan je wel zeer drastische maatregelen treffen in eigen land (volgens een bedenkelijke norm), maar als de buren met andere regels spelen gaat er imho iets mis.
-15 kudos 2019-11-07 12:55:48 op Piloot zegt sorry voor hijack alarm
Bij ons moet je echt 7-5-0-0 intoetsen, dat gaat niet per ongeluk...
-14 kudos 2014-04-29 13:32:25 op Boevenval in Almere
Grappig, ik zeg namelijk niet dat het goed is dat er spullen gepakt worden, alleen dat het voor mij op uitlokking lijkt. Als ik mijn maandsalaris 's avonds aan mijn buitendeur hang verwacht ik óók niet dat het er de volgende dag nog hangt...
-7 kudos 2012-01-28 14:20:38 op Demonstratie C-130 Hercules
Fuck zeg...
-5 kudos 2013-09-19 11:55:57 op Zijwind landen
@rew Beide technieken mogen; zowel dit (crabbed landen), als in een sideslip, en zelfs een combinatie kan; dus de-crabben tijdens touchdown. In dit geval maakt het toestel ook nog een overshoot vantevoren, dus dat moet óók nog eens gecorrigeerd worden, vandaar ook die extreme hoek tijdens het landen.
-5 kudos 2018-10-31 19:18:59 op Over de vluchtstrook tegen verkeer in
Als ze maar op tijd thuis zijn
-4 kudos 2017-06-15 13:40:28 op Gast moet lunchbox halen
Nee hoor
-2 kudos 2013-09-17 11:20:43 op Wacht tot het rode licht gedoofd is
Antwerpen heeft dit ook...
-2 kudos 2019-09-30 17:45:46 op Duur tanken...
Wilt?
-2 kudos 2020-02-05 22:43:55 op Crashlanding Boeing 737
Voorlopig wijzen de gegevens op te hoog en te snel aankomen (hot and high). Vrijwel alle (westerse) maatschappijen eisen dan dat je de nadering afbreekt, helaas zijn er in bepaalde delen van de wereld nog enorme ego's in de cockpit te vinden.
-2 kudos 2018-07-05 13:01:31 op Politie doet next level boefjes vangen
Wilt?
-2 kudos 2014-04-29 13:51:49 op Boevenval in Almere
@manoe | 29-04-14 @ 13:49 | + -1 -
Hahaha! Nu is het ineens gelijk aan moord?
-2 kudos 2020-02-05 23:10:47 op Crashlanding Boeing 737
@toe_ziend_oog | 05-02-20 | 22:45: nou nee, eigenlijk niet. In het geval van de Turkish in Amsterdam was er één (radio-)hoogtemeter die een fout had waar de piloten slecht mee zijn omgegaan. Dit heeft meer de schijn van 'get home itis' oftewel tegen iedere prijs landen, en een cultuur waar de gezagvoerder altijd gelijk heeft en een doorstart gezichtsverlies betekent. Wat van Zanten bij de KLM deed op Tenerife in de jaren 70.
-2 kudos 2018-02-26 13:44:45 op Powerbank fikt in vliegtuig
Nee dus, water is het beste bij Li-ion
-2 kudos 2017-06-13 10:53:12 op Gat in vliegtuigmotor
In de motor van het vliegveld? Daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan!
-1 kudos 2012-05-07 11:39:17 op Graafmachine op water
Heel vervelend die stroooooming!
-1 kudos 2018-12-04 14:19:22 op Vliegtuig crasht in Mexico
Zou goed kunnen dat de brandstof op is; de propeller draait wel, maar dat kan net zo goed door de voorwaartse snelheid zijn.
-1 kudos 2012-04-19 19:38:21 op Hee Ahmadinejad!
Ook lastig omdat het niet in sync is...
-1 kudos 2011-11-08 15:32:08 op Fapvoerrr
Tetten!
-1 kudos 2019-01-18 15:17:38 op Broekpoepmomentje in je vliegtuig
En ik wacht nog steeds op de eerste motorstoring!
-1 kudos 2015-03-08 23:21:39 op Allemaal aan de kant!!
Filmert heeft ook wat G op geloof ik...
-1 kudos 2019-01-18 15:18:24 op Broekpoepmomentje in je vliegtuig
Wilt?
-1 kudos 2014-02-17 13:17:17 op Landingsgestel wordt onderworpen aan heftige test
@nielsjuuh23 | 17-02-14 @ 10:02 http://www.aviatorjoe.net/go/c...
Die is véél groter idd...
-1 kudos 2013-03-19 15:43:41 op Extra ingelaste uitzending RTL Nieuws uit 2003
@Remon4730 | 19-03-13 @ 15:12
Cilling?
-1 kudos 2019-10-21 23:25:36 op Boeren en stikstof
@Weet | 21-10-19 | 14:14: ik zie het inderdaad (maar dat zegt niet meteen dat ik het filmpje niet gekeken heb).
Punt blijft dat je veel strengere normen dan de buren hebt, en er dus door dat aan te pakken je veestapel niet - hoeft- te veranderen.
-1 kudos 2019-06-27 17:46:39 op Passagier filmt vliegtuigcrash
@Rustaagh115 | 27-06-19 | 16:19: Die vliegtuig van die meisje?
-1 kudos 2019-07-25 16:02:51 op Kan ik u een drankje aanbieden?
@DPL | 25-07-19 | 14:45: voorwaartse lift?
-1 kudos 2018-02-26 13:42:47 op Powerbank fikt in vliegtuig
Brandblusser haalt niets uit bij die dingen, daarom ook misschien wel verbieden.
-1 kudos 2014-04-29 13:53:19 op Boevenval in Almere
@kofmod | 29-04-14 @ 13:51 | + 0 -
Ik beweer toch ook niet dat het geen diefstal is? Vind het alleen allemaal wat suggestief en op uitlokking lijken, that's all.
-1 kudos 2010-11-07 16:36:28 op Kart Crash
Briljant! Blijft toch wel een leuke sport
-1 kudos 2012-01-21 12:55:11 op Broekpeop momentje
"t is nogal een k*tlanding, hij had makkelijk zijn neuswiel kunnen afbreken met deze actie. Feit dat het maingear weer omhoog komt en hij een kruiwagen nadoet geeft aan dat ze veel te hard vlogen. Airshow of niet, ziet er niet echt verstandig uit.
0 kudos 2018-06-02 17:19:35 op Toch maar bakstenen op je gestucte muurtje?
Briljant!
0 kudos 2014-07-07 19:18:48 op Luchtverkeersleiding nog niet wakker?
Kom eens in Frankrijk filmen, orde van de dag daar, wat een kutland als het op vliegen aankomt. Hier hebben ze het nog in de gaten, daar reageren ze verontwaardigd als je de go-around ingaat-is weer meer werk voor ze...
Overigens grabbelen de Spaanse luchtverkeersleiders wel erg veel geld bij elkaar, dus iets beter opletten zou wel chique zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/S...
0 kudos 2018-07-21 01:58:05 op Ik ben een onderkoffer hond
WilT?
0 kudos 2008-02-27 10:19:23 op Zijwind landing klm
@Berjoska 26-02-08 @ 02:11
Beetje jammer dat op Schiphol de windrichting niet de eerste factor is die bepaalt welke baan in gebruik is, maar de milieuheaumeaux met hun gezeur over geluid.
0 kudos 2018-06-27 10:17:25 op POV F1-donuts
Wat een geluid zeg!
0 kudos 2012-03-08 18:20:40 op Broekpeop momentje
Nee wacht, toch niet...
0 kudos 2008-02-24 22:31:16 op SwissAir stuiterlanding
@plofkonijn
Dat was een ander incident, deze is van 17januari dit jaar.
@plaatpaal
Maak van die landingssnelheid maar minstens het dubbele, en de wind was waarschijnlijk zo'n 30kts uit 210(volgens de weerberichten)
@nee_jij_bent_lekker
Die RJ land altijd met z'n speedbrakes open op LCY, is standaard procedure.
Zoals mando_diao al terecht opmerkte, het is waarschijnlijk gewoon een (over)correctie voor een gust, die ineens weer wegvalt. Het is zeker geen mooie landing, maar met dit soort weer op LCY is het altijd moeilijk. Het is gewoon domme pech, misschien hadden ze de go-around ingemoeten maar dat doe je niet voor je lol, en zeker daar niet (baan is nogal kort).
0 kudos 2015-07-21 16:13:45 op Belgische politie vat vluchtende verdachte
@Ruurd Sluiswachter | 21-07-15 @ 14:09 |
Nee hoor.
0 kudos 2008-02-24 23:23:44 op SwissAir stuiterlanding
plaatpaal 24-02-08 @ 23:09
De opstuurhoek vlak voor de landing is waarschijnlijk een correctie voor enigzins afwijken van de centerline. Het probleem bij LCY is dat je bij baan 28 vlak voor de landing weer boven het water zit, en dus meestal "wegzakt" vanwege gebrek aan bebouwing, minder updraft etc. Dat moet je dan nog even corrigeren, maar vlak na het water is de wind weer heel anders en zeker met die glideslope van 5,5 graden kan het dan wel eens lastig worden. Op het punt waar zij met die grote opstuurhoek boven de baan komen valt de zijwind vaak weg en/of veranderd van richting idd.
Het lijkt erop dat ze inderdaad te laat de neus optrekken en niet (genoeg) corrigeren voor de wind bij touchdown, maar ja...er was iets met de beste stuurlui toch?
0 kudos 2008-02-24 23:47:27 op SwissAir stuiterlanding
@plaatpaal 24-02-08 @ 23:40
Die dingen zijn idd airbrakes/liftdumpers, zodat ie ook wat vaster op de baan ligt zeg maar. Maar aan z'n staart zie je ook twee kleppen naar links en rechts openstaan, dat zijn z'n speedbrakes. Die dingen gaan al open zodra hij de glideslope oppakt, en dus begint met zakken. Wat betreft die specifieke omstandigheden van LCY: het is gewoon een kudtveld om te landen bij harde wind/regen...
0 kudos 2008-02-24 23:50:21 op SwissAir stuiterlanding
Hij is hier ook al uitgebreid besproken:
http://www.airwork.nl/bulletin...
0 kudos 2018-01-07 20:56:11 op Vliegtuigen versus wind
En dus is het filmpje fake? De turboprops (dash 8) van Air Berlin zijn nooit gestopt met vliegen, en zijn ook van een ander bedrijf. De airbus vloot is grotendeels overgenomen door Lufthansa, maar ik kan me voorstellen dat het overschilderen niet de eerste prioriteit is gezien de kosten.
0 kudos 2020-11-04 18:41:58 op 747 van Lufthansa take-off op Twente Airport
@NederlanderInDE | 03-11-2020 | 23:17: ...en er - typisch Nederlands - alleen een vergunning afgegeven was om te landen, niet om op te stijgen.
Een lege 747 kan er prima opstijgen, waarschijnlijk op 80 procent van z'n max gewicht nog steeds.
0 kudos 2008-02-25 00:25:04 op SwissAir stuiterlanding
@plaatpaal 25-02-08 @ 00:15
Het feit dat ze na de landing nog steeds dwars gaan heeft echt te maken met het niet corrigeren/sturen voor de wind; ook na de landing moet je je stick in de wind houden en met je roer opsturen omdat de wind nog steeds tegen je staartvlak aanblaast en je dus met je neus in de wind draait als je niets doet.