34 +56 -22
Kudos
#107079 (Top 33.5060%)
| Kudos/dag | 0.01 |
| Kudos/reaguursel | 3.4 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 16 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -10 |
34 +56 -22
Kudos
#107079 (Top 33.5060%)
| Kudos/dag | 0.01 |
| Kudos/reaguursel | 3.4 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 16 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -10 |
10
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 7 |
| Reacties per reaguursel | 0.4 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 2 |
| Aantal x weggejorist | 0 |
| Geregistreerd op | 25-01-2017 |
| Eerste reactie op | 29-01-2017 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2019-06-18 09:02:56 door Rest in privacy op Turbulentie XL in lijnvlucht
@jlts56379 | 17-06-19 | 23:19: Ik laat de kist het liever zelf oplossen terwijl ik probeer de instrumenten te monitoren. Bits en bytes vrij houden om de veiligheid in het oog te kunnen blijven houden en garanderen.
2 kudos 2019-06-17 22:28:36 door Magna Carta op Turbulentie XL in lijnvlucht
@jlts56379 | 17-06-19 | 23:19: Ik zat laatst ook eens in de cockpit en dacht dat dat “TURB”-knopje iets heel anders bediende.
12 kudos 2019-06-17 21:19:29 door jlts56379 op Turbulentie XL in lijnvlucht
@GUK69 | 17-06-19 | 22:51:
Niet bij turbulentie die zo heftig is als deze.
De reden: de autopilot gaat dan continue met behoorlijk krachtige tegensturende bewegingen proberen om het toestel op de ingestelde hoogte en koers te houden. Geloof me dat wil je niet als je aan boord zit van dat ding. Want dan ga je schade aan het vliegtuig krijgen, en wordt de vlucht alleen maar wilder.
Bij de meeste vliegtuigen is zo'n klap als deze reden genoeg om de limits van de autopilot te bereiken waarna deze zichzelf automatisch met veel duidelijke optische- en geluidssignalen uitschakelt
Piloten zijn opgeleid om te proberen om de vleugels zo veel mogelijk 'wings-level' te houden en vooral zeker niet met het toestel te gaan "vechten" tegen de turbulentie.
Alleen bij nieuwere vliegtuigen waarbij de autopilot een zogenaamde "TURB-" of "turbulence mode" heeft, mag en KAN de autopilot aanblijven bij turbulentie.
Maar dan nog is de kans 9 op 10 dat de bemanning de besturing op eigen initiatief overneemt. In dit soort situaties heeft een piloot nou eenmaal liever zelf de controle over zijn kist.
-7 kudos 2019-06-17 20:51:49 door GUK69 op Turbulentie XL in lijnvlucht
Waarom? Die piloot is geen artiest. Ding vliegt vrolijk verder op de auto pilot