DumpStats voor KomodoVaraan

173 +225 -52

Kudos

#68028 (Top 21.2866%)

Kudos/dag 0.47
Kudos/reaguursel 3.26
Meeste kudos op 1 reaguursel 78
Minste kudos op 1 reaguursel -16

53

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.14
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 68.2
Reacties per reaguursel 0.13
Meeste reaguursels op 1 dag 5
Aantal x weggejorist 0
Geregistreerd op 29-07-2011
Eerste reactie op 27-11-2024

Black Friday Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

-1 kudos 2025-11-27 14:08:30 op Rondrijden op opgevoerde fatbike?
En helm plicht. Eigenlijk is een EBike natuurlijk ook een fiets met hulpmotor en de meeste oudjes rijden al met n helm. Er is een grens, en controle. Blauw of geel plaatje. Snorscooter en bromscooter. En altijd verzekering WA etc.

19 kudos 2025-11-04 08:58:49 op Ongeduldje op de weg
Punt is dat ze er al jaren mee wegkomen. Wij op straat en via ons, onze politie kijken weg, pamperen, doen leuke dingen met ze , terwijl zij denken "die zijn gek, ik doe toch wat ik wil". Begint natuurlijk al thuis deze ruimte geven waardoor ze bijna niet beter weten of anders meer kunnen.

2 kudos 2025-11-04 08:43:27 op De ultieme fatbike-op-je-muil compilatie
@Kapiteintkadetetten | 04-11-25 | 07:11: Het gaat niet om het product te verbieden maar de bestuurders te kunnen reguleren. Dus verzekering op naam bestuurder met ID (daar raak je niemand mee met een electrische fiets) en leeftijd 16jaar, daar raak je ook niemand mee. Behalve deze doelgroep en dat is nu net het doel.

-8 kudos 2025-11-04 08:36:52 op De ultieme fatbike-op-je-muil compilatie
Het gaat niet om de fatbike op zich, ik heb er ook een , al een jaar of 5, en niet zo een kleintje natuurlijk, die bevalt uitstekend, rijdt 60 op de gashandle en ben echt die leeftijd voorbij. Vroegah in 070 natuurlijk ook Puchjes en Mobilettes opgevoerd en dus veel achterkom kijken om niet gepakt te worden.
Gewoon 16jaar, helm, verzekering op bestuurders naam en ID bij je. Zo niet, net als vroeger, brommertje kwijt en dikke bekeuring. Gaat de lol er snel vanaf en dus snel autorijbewijs halen.

0 kudos 2025-11-04 08:32:00 op De ultieme fatbike-op-je-muil compilatie
@PisFinger | 04-11-25 | 07:38: Psies zo simpel kan het zijn. En dan alleen op naam van de bestuurder en dus ook ID. Zo niet, (tijdelijk of definitief) in beslag nemen. Opgevoerd ? In een mooi blokje persen.

1 kudos 2025-11-03 13:32:03 op Baudet over de kabinetsformatie
volgens mij had de BBB landbouw en PVV asiel, beetje als wat deze populist zegt "geef met dit, en ik regel het". En zie, net als alle populisten in de hele wereld, niks opgeleverd. Zoals wat hij hier zegt ook niet zou kunnen volgens de eigen wetten van de TK en EK.
Terwijl het voor (bijv CO2) best overzichtelijk is op basis van de rechterlijke uitspraak uit 2019 op basis van de eigen wetgeving. Dus eerst reduceren naat best vermogen en dan kan een ondergrens omhoog. En eerst reduceren gaat het makkelijkste door sommige extreem vervuilende boerenbedrijven te sluiten op gevoelige lokaties. Het zijn nu eenmaal de dames en heren van de meeste uitstoot 75% van hun CO2 komt in de natuur terecht. En toen was de BBB net opeens als n autistisch baudetje die niet weet dat de grote mensen wereld groter is dan zijn eigen ego.
En dus geen oplossing want geen compromis en dus het land op slot.

4 kudos 2025-10-23 12:44:03 op Handige hulp
Zoals in China of NK of inmiddels de US ? Er is een reden dat we 15 partijen ofzo hebben in dit landje. Ik zou eerst ns met een flinke kiesdrempel beginnen voor een partij maar óók (wellicht vooral) voor een potentieel kamerlid. Als die al niet meer eens 25% van de kiesdeler kan halen, horen ze mi niet in de TK thuis, de stemmen gaan en blijven wel bij de partij, komt alleen geen duur poppetje te zitten.

-1 kudos 2025-10-14 09:23:44 op Avonturen op de kinderbrommer
@bacongangster | 14-10-25 | 06:02: Och er zijn fatbikes met 26" banden en 2000W dual motoren. Ok worden verkocht als Adult electric bike. Die gaat dik 60kmu zonder opvoeren. Leuk speelgoed kan ik je verzekeren. Goed beetje opletten onderweg ,op verkeer en politie, maar dat was met de opgevoerde Puch in 070 indertijd niet anders, dus jeugdsentiment ;-).

11 kudos 2025-10-13 17:37:24 op Zeilboot komt in storm terecht
Onzin. Dit is het vlaggenschip van de yachtclub van Monaco, in uitmuntende conditie, beter dan nieuw.
Hier is maar 1 oplossing (nadat je gedacht had, ja ik had eerder moeten reeven = minder zeil zetten) motor starten en zeilen direct (al eerder denk ik) laten zakken en zsm fokken oprollen, wellicht een er een beetje laten voor wat koers stabiliteit.
Maar hele lokale stormen kunnen er ook heel snel zijn en erg plaatselijk. De bemanning zal ervaren zat zijn.

2 kudos 2025-09-23 14:44:36 op Donald Trump lost autisme op!
Het is een multi spectrum stoornis , eens, en door het feit dat de geneeskunst er meer over leert en leert herkennen komen er natuurlijk meer diagnoses uit voort. Dat wil niet zeggen dat meer mensen het hebben, het wil alleen zeggen dat het beter herkend wordt. Door arts en patient die denkt "iets" te hebben.
Verder zeer eens met je constateringen over de zorg.

2 kudos 2025-09-23 11:36:49 op Aanvaring op het Prinses Margrietkanaal in Friesland
@Anaalintruder | 22-09-25 | 21:09: Er zijn hele snelle opblaasbare boten waar vaarbewijs voor verplicht is.
Praktijk onderdeel bij het vaarbewijs zou een grote vooruitgang zijn.

0 kudos 2025-09-23 11:21:54 op Aanvaring op het Prinses Margrietkanaal in Friesland
Onzin "staal gaat voor plastic". Regel 1 is altijd aanvaring vermijden, dan beroeps gaat altijd voor, stuurboord wal ook, en plezier zeilen gaat voor plezier motoren. En beiden gaan voor plezier zonder zeil of motor. Verder groot gaat voor klein.
Het zijn juist de (rubber) kleinere motorbootjes zonder al te veel kennis die wij als zeilers "de wielrenners van het water noemen". Jouw plastic motorjachtje moet dus wijken voor mijn plastic zeiljacht van 18mtr (zeker onder zeil!) . Ga je vaarbewijzen halen.

0 kudos 2025-07-08 09:44:04 op Woonboot in Texas
gebied heet Flash Flood Alley , en dit komt er heel veel voor met in 1987 en 1998 ook ruim 10 doden door campsites langs de rivier. Maar ja geschiedenis, statistiek, waarschuwingen van deskundigen..............who cares toch in TX ?

2 kudos 2025-06-24 12:04:39 op Splinter Chabot zijn ervaringen met homohaat
Eens maar het hebben van dubbele nationaliteit (evt ook paspoort) heeft er niets me te maken. Ze kunnen niet (of extreem lastig) ont-Turken of ont-Marokanen qua nationaliteit.
Nee dit is hun identiteit, ze zien gastvrijheid voor zwakte en trollen ons met hun uitdagende gedrag tot ze gecorrigeerd worden.

2 kudos 2025-06-24 11:55:53 op PvdA Groen Links
@Slurfvader | 24-06-25 | 11:35: Alleen gekkie Faber werd tegengewerkt en dan vooral door hoe ze alles positioneerde en zichzelf "verkocht". Idem voor Klaver. Maar kijk naar Agema hoe goed die wist te presteren, of Coenradi en hoe jammer het is dat dit niet meer doorgaat door de permanente campagne modus van Wilders. Dat laatste gaat nooit veranderen.

2 kudos 2025-06-17 14:42:09 op Reactie van de Grote Leider Khamenei op de hele situatie
Een 2 staten oplossing is al lang geen oplossing meer sinds Bibi de settlers (en hun 2 reli ministers) vrij baan gaf op de Westbank, daar ligt al een jaar of 10-15 de oorzaak. Natuurlijk om zelf niet in de gevangenis te belanden maar dit kleine clubje actieve zeloten zoekt die confrontatie en strijd bewust op. Dat is geen zelfbescherming maar verovering van wat in potentie een 2de staat zou kunnen zijn. Dus ik snap de andere oorspronkelijke bewoners wel die daar woonden en werkten als hun huis werd platgewalst. Gaza is andere problematiek met zelfde spelers.
Iran (Shia) voelt zich bedreigt door de kernwapens van Israël maar ook de opleving van koude oorlog Atoms for Peace propagande en de deal tussen de US en de Sunni Saudi al sinds 2008 die Trump recent weer aanwakkert en na eerst de nuclaire deal met Iran opzegt (want obama) En we weten dat Sunnies en Shiieten niet best samen gaan sinds eeuwen. Overigens maakte dat beoogd vreedzame Atoms for Peace programma zowel Israël als Pakistan uiteindelijke een staat met nucleaire wapens maakte Dat dan weer wel.

0 kudos 2025-06-04 09:08:54 op Mona Keijzer nogmaals keihard
@Neuspulk_666_ | 03-06-25 | 22:49: U moet de oorzaak van de islam problematiek toch echt bij de reli partijen zoeken, (uiteraard binnen de islam ook) Die partijen hebben hun eigen bestaans belang te danken aan de buitenproportionele bescherming van religieuze variantjes (vnl binnen gristelijk protestant, gereformeerd etc) die ons al handen vol geld kosten. Of denkt u dat al die busjes en taxi's in de biblebelt gratis rijden ? Of dat gezinshereniging niet uit hun koker komt ? De islamisten benutten die regels ook. En het zijn dezelfde soort reli orthodoxen hier met paar zetels met buitenproportionele politieke macht als die 2 orthodoxen die de oorlog in Israel gaande houden en Netanyahu uit de gevangenis..

1 kudos 2025-06-04 09:02:25 op Mona Keijzer nogmaals keihard
Opgericht en betaald door 4 grote dierenvoor families als uit de hand gelopen marketing campagne. En wat hebben zij bereikt met alle meerderheden in de provincies ?

0 kudos 2025-06-04 09:00:44 op Mona Keijzer nogmaals keihard
Faber was de baas van de IND, daar ligt het probleem, zo populair is NLD namelijk niet bij asielzoekers. Alleen de IND werkt uiterst langzaam, veel langzamer dan bijv onze oosterburen en keurt onder druk teveel aanvragen goed. Dat is niet links of rechts maar ambtenaren die onder druk de makkelijkste weg kiezen. En daar wilde ze dan ook nog op bezuinigen ipv er 1.000 man bij te zetten en de achterstanden opruimen, met een scherpe kritische blik op de aanvragen. Was het probleem zo opgelost, had ze ook de spreidingswet gelijk kunnen schrappen, maar mocht niet van Geert, want verkiezingen en zeteltjes winst. Cynisch ? Ja, naar voorbeeld van Trump in 2024 voor de verkiezingen daar.

0 kudos 2025-06-04 08:54:46 op Mona Keijzer nogmaals keihard
Die is nooit gestopt na de laatste verkiezingen, kijk het geroeptoeter van Geert op X maar na.

17 kudos 2025-06-03 12:00:40 op BREEK: PVV uit het kabinet
Intenties ? Ze leverden de minister voor asiel ! Die was ook de baas over de IND, want dat is de bottle neck in de uitvoering. We hebben geen instroom probleem, we hebben een uitvoeringsprobleem. Daar zit een PVV minister voor die niets doet anders dan overal ruzie maken en schofferen.

0 kudos 2025-06-03 11:32:24 op BREEK: PVV uit het kabinet
Onjuist, er zijn binnen de EU mogelijkheden zat , zie andere landen, maar dan moet je het wel gaan "verkopen" in Brussel en niet als Faber "eisen".
Maar het NLD'se probleem zit elders.
We zijn ruim onder het EU gemiddelde in trek bij asielzoekers, toch laten we naar een extreem lange wachttijd (1 -1,5jr) ruim boven het EU gemiddeld toe in NLD. Dat is gewoon uitvoering van regels door ambtenaren en IND medewerkers. Het ministerie van ................yep een PVV minister . Faber had intern op tafel moeten slaan en niet in de TK of EK, maar goed, dat trekt geen stemmen.

18 kudos 2025-06-03 10:53:41 op BREEK: PVV uit het kabinet
Geert ten voeten uit. De langst zittende politicus, geslepen en gepokt en gemazeld.
Op de achergrond zou er ivm de NATO top fors geld naar Defensie en Ukraine moeten. Wilders, die Putin welwillend bekijkt, en 3 dagen geleden nog in Hongarije bij een CPAC van Orban en LePen roept dat ie de grootste in de regering is.
Geert is nog altijd en alleen bezig met de eigen PR in zijn 1 mans partij met zetels gevuld door loyalisten ipv professionals. Waren ze professioneel dan was er al heel veel wel bereikt.
Goed verkiezingen, land staat weer stil, wachtgeld regelingen ............. aan het werk, want moet allemaal betaald worden.............

1 kudos 2025-05-26 17:57:00 op Greet zegt er klaar mee te zijn
@KomodoVaraan | 26-05-25 | 17:48: nabrander. De IND doet er 1 jaar over en laat bijna 75% toe.

-5 kudos 2025-05-26 17:48:01 op Greet zegt er klaar mee te zijn
Naar mijn informatie komen er minder mensen naar NLD dan het EU gemiddelde, dus zo geliefd zijn we niet. Maar hebben onze procedures en beoordeling over status veel en veel meer tijd nodig dan elders in de EU en laten we meer mensen toe dan gemiddeld EU.
Dus wij doen het niet goed, ook al doet u natuurlijk wel gewoon goed werk. En dat niet goed uitvoeren heeft niets met de EU te maken maar onze "asiel industrie" en de partijen met belangen daarbij.

0 kudos 2025-05-26 17:38:08 op Greet zegt er klaar mee te zijn
De hele PVV heeft sinds ze er zijn zeer minimaal geleverd aan wetgeving of amendementen, en dat is toch de kerntaak. Zeker hebben ze het politieke debat kleur gegeven maar dat is niet het doel. Populisme heeft dit effect nogal eens over heel de wereld. Lekker roepen hoe het zou moeten of vooral niet, todat ze de macht hebben en dan blijkt de werkelijkheid complexer dan een one liner.

1 kudos 2025-05-26 17:32:08 op Greet zegt er klaar mee te zijn
NSC is of was gewoon CDA2.0. Het CDA dat ons de hoeksteen van de samenleving, het gezin, en de gezinshereniging heeft gebracht. DAT is de kern van de uitwassen nu. Niets anders. De gastarbeiders waren er voor goedkope arbeid (uberhaupt) arbeid indertijd. Geen werk, was terug. Toen, damals.........

-7 kudos 2025-05-21 17:41:55 op Heftige situatie in Hoofddorp vanochtend
@Automokum | 21-05-25 | 17:33: wat ik schrijf dus, oordelen op basis van levenservaring voorafgaand aan de feitelijke waarneming, dus wel met kennis maar niet over de waarneming is een vooroordeel. Let op he, ik vindt een vooroordeel dus niet perse negatief.

-16 kudos 2025-05-21 17:31:54 op Heftige situatie in Hoofddorp vanochtend
Een vooroordeel is een oordeel dat voorafgaat aan de feitelijke waarneming. Vooroordelen berusten meestal op een gebrek aan kennis. Daarnaast spelen emoties een belangrijke rol.
Dat is de officiele versie, maar kennis en ervaring kunnen ook tot een oordeel leiden dat je tot iets doet besluiten voor de feitelijk waarneming.
Als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend, en niet een van die van wij van WC eend.

4 kudos 2025-04-09 09:38:10 op Lekker op de stekker
@Miss_Understood | 09-04-25 | 08:42: Wind, eens. Zon niet. De wereld krijgt in 1 dag voor een heel jaar aan energie binnen , yep van de zon. Goed dat de huidige panelen en batterijen nog veruit onvoldoende zijn, eens, maar dat is kwestie van tijd en volume.
Tenzij kernfusie sneller op schaalvergroting zit, dan is ook dat niet meer nodig en kunnen zonnepanelen boeren,weer gewoon aardappels en mais verbouwen en de koeien de weide in.

-8 kudos 2025-04-09 09:32:01 op China trolt Amerikanen
Nee joh ? 98% vd verkochte kleding in de US is import, 99% van de schoenen ook. Ze maken niets meer zelf, de consument heeft zich volledig uitverkocht via Wallmart aan China.

1 kudos 2025-04-09 09:30:23 op China trolt Amerikanen
@willy040 | 09-04-25 | 09:25: Dat doen ze al 15 jaar, ze zijn al jaren de grootste investeerder ter wereld in robots, AI, automatisering etc. Eigenlijk vooral vanwege het desastreuze 1 kind beleid en de snellere vergrijzing.
En als de US gaat investeren, ze moeten wel, dan worden het geen mensen aan een bandje maar idd robots, gemaakt door robots bestuurd door AI .
Een heel andere dimensie aan "they took our jobs" toch ?

78 kudos 2025-04-09 09:28:02 op China trolt Amerikanen
Er zijn volop zeer goede Europese software services alternatieven. De keuze is groot en de privacy wordt fors beter beschermd dan Musk of Zuckerberg doen of willen.

1 kudos 2025-04-02 10:43:35 op Rob Jetten loopt leeg op Faber en lintjesgate
Heel eens. Dat stoere gedrag van Faber, en enkele andere bewindslieden brengt totaal niets, dat zien we. Ze hebben met dit kabinet de TK en EK keihard nodig om beleid te maken, dat bijv op immigratie al vele jaren hard nodig is. Dan werk je samen met de TK en EK, en ga je ze niet lomp met zgn rechte rug en stoere praat schofferen, wetende wat er komen gaat.
Dat is dom, verspilling van tijd en geld, op de punten die u noemt EN op haar eigen portefeuille.
Leuk populisme, maar het levert totaal niets op.

2 kudos 2025-03-09 15:53:29 op De pijnappelklier is heel belangrijk
klopt, recent onderzoek toont dit aan. DNA methylisering oiv grote langdurige trauma's (oorlog, hongersnood etc. maar niet bijv armoede of pesten) kan een chemische stof aan het DNA toevoegen. Die stof kan er weer voor zorgen dat de genen langdurig worden uitgeschakeld of versterkt worden.

24 kudos 2025-02-12 16:21:39 op USA: Oekraïne moet bezet land weggeven aan Rusland en mag niet in NAVO
Goed Putin krijg jij 25% van Ukraine, pak straks ook de Baltische staten maar en dan krijgt Xi Taiwan , Kim ZKorea dan nemen wij Groenland en Gaza en Panamakanaal, praten we nergens meer over.
O btw hier deel 2 van "The art of the deal".
Wat een doorzichtige assets van Putin.

0 kudos 2025-02-05 15:52:39 op Ome Donald trollt Afghaanse journaliste
@afgelopen | 05-02-25 | 14:57: Niet precies, zeker niet en teveel eer. Maar de eer om dat wat enigermate stabiel was, weer enorm te destabiliseren en dus een verkwisting van al het geld en mensenlevens die aan die magere rust hebben bijgedragen te niet te doen. Let wel, de man wilde de Taliban in Camp David uitnodigen, maakte weer een van zijn fameuze deals met de Taliban zonder de (instabiele) Afghaanse regering erbij te betrekken en liet 5.000 strijders vrij. Onder het motto F..Y Biden je lost het maar lekker op. Dus nee niet precies maar wel de laatste......

1 kudos 2025-02-05 15:45:51 op Elon is gewoon een Trekkie
Het is niet "ook maar een groet" . Zeker niet meer na Mussolini en Adolf begin vorige eeuw. Daarvoor was het een gebaar bij het afleggen van een eed, en geen groet en deed men dit eind 1800 in de US al bij het afleggen van de eed van trouw aan de grondwet op de scholen. Daar zijn ze (pas) mee gestopt in de jaren 40. En zo oud is Elon ook weer niet dat dit als "schoolgebaartje" weggezet kan worden. Dus ja een nazi groet, nu , vandaag, terugkijkend perfect passend bij zijn daden en die van Trump.

1 kudos 2025-02-04 09:18:54 op USA vs Canada = Goliath vs David!
@Zolderkamervragen | 03-02-25 | 22:54: Ja, handelstechisch gezien eens. Maar je kan het ook anders zien. De USA is de politieagent vd wereld, de rest doet niets. Vergelijk recent Suezkanaal, Yemen, expansie China en Rusland op vrije internationale handels routes. Dat kost geld, US geld, natuurlijk tbv US belangen, maar een entrance fee vragen om te mogen verkopen op de US markt zodat zij dit kunnen betalen is niet onredelijk. Moet je het wel redelijk brengen, ik denk dat iedereen meedoet. Maar redelijkheid en Trump........
Ander beeld handels tekorten ontstaan door verschillen in muntwaardes maar vooral doordat de een iets goeds maakt of doet, dat de ander niet kan maar wel wil hebben. Dus als we in de EU wat meer US militair spul kopen is de balans zo rechtgetrokken zonder tarieven. Maar dan moet je macroeconomisch wel eea doorzien en samen afspraken maken ipv alleen de succes kant van de deal willen zien en claimen.

2 kudos 2025-02-04 09:03:42 op USA vs Canada = Goliath vs David!
@Leegzwembad | 04-02-25 | 02:00: Klopt exact, overigens idem dito met Mexico en die 10.000 man, er staan er al 15.000 als overeengekomen met Biden, dus kunnen er 5.000 weg ? En de toegezegde beveiliging door Canada was ook al in Dec aan Biden toegezegd en in werking gezet.
The art of the deal........wat een joker is het.

1 kudos 2025-01-21 17:09:05 op Jonathan Pie verslaat de inauguratie van Trump 2.0
Ik denk dat het nu serieuzer is, niet direct WWIII maar een grotere deling in wereldmachten met niemand echt meer "baas" of "politieagent" zal anderen uitnodigen hier en daar een graantje (stukje land of zee) mee te pikken binnen dat vacuum. Zolang het America First niet raakt zal landjepik zijn voor de anderen.

8 kudos 2025-01-21 17:04:43 op Jonathan Pie verslaat de inauguratie van Trump 2.0
Het begint allemaal met het uithollen van de rechtsstaat. Toen in de jaren 30, gisteren exact ook. Decreten getekend die rechtstreeks in strijd zijn met de grondwet(birthright), besluiten van een rechts Surpreme Court negeren (TikTok), en J6 verdoordelingen door vnl Republikeinse rechters wissen. Nu wisten we al dat DJT weinig met de wet op had, maar wat hij gisteren (vandaag weer even afwachten) aan decreten tekende is "texbook" jaren 30, Putin, en o ja wat Bibi poogde in Israel.
Wat natuurlijk wel lachwekkend was in de toespraak zijn uitspraken over de Gulf of America, of enkele van zijn claims dat de door God gezonden amerikanen (in de kern allen afstammeling van "illegal aliens") de slavernij afschaften, het "Westen" ontwikkelden en niets dan goeds en geweldigs brachten. Dat de mensheid ooit heeft kunnen bestaan zonder de amerikanen is bijna niet voor te stellen.
Verder snapt ie dat Putin geen NAVO land aan zijn grenzen wil, maar wil wel Canada en Groenland inlijven en is Alaska kennelijk vergeten. Moet ie Palin bellen voor n update.
We gaan het allemaal meemaken.

1 kudos 2025-01-08 16:33:25 op Thierry had gelijk!
@DeZuivereRat | 08-01-25 | 15:00: Onzin je mag nog altijd zeggen wat je denkt, de keuze waar je dat doet of hoe je dat doet is alleen maar groter geworden. Maar zolang je niet je eigen social media platform hebt ben je aangewezen op een kratje in een park en kun je wegens orde verstoring weggestuurd worden. Niet vanwege je mening maar vanwege de regels van het park (of social media domein).

0 kudos 2025-01-08 16:30:40 op Thierry had gelijk!
@Capt. Iglo | 08-01-25 | 14:30: Zeker, en och vroegah zeiden we kranten moeten verkocht worden, dus reclame. Maar die hadden "onafhankelijke redacties" zei men. Tja toen zeiden we ook nog "wiens brood men eet, diens woord men spreekt" . Het is efficienter en sneller en wereldwijd en in handen van maar een paar spelers die nu het populisme ontdekken en zelf verslaafd raken aan hun eigen "15 minutes of fame". We gaan zien wat er mis kan gaan aan met deze socialmedia drugs pushers die zich verstoppen achter "algoritmes".

2 kudos 2025-01-08 14:14:33 op Thierry had gelijk!
Wijze woorden van Orwell (die had ie wel meer) maar de vraag is wat is de waarheid en dan wie spreekt die uit ? De waarheid is in ieder geval niet de meeste likes op X of FB of een hoge hit ranking op Google. Dat is hoogstens de waarheid zoals de meesten mensen menen dat die is. En een mening is nog altijd geen feit.